2016-05-03, 21:39
Medlem
Andersdamaans avatar
Det kan ju också vara så att dom åker tillbaka för att köpa sig en ny identitet för att sedan på nytt söka asyl, fast då i ett generösare land än Danmark. Nu vet inte jag hur noga danskarna är med fingeravtryck och hur villiga dom är att dela med sig av dem till centrala register, men om fingeravtryck osv inte har registreras korrekt så ser jag identitetsfusk som en klar möjlighet.
Citera
2016-05-03, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Svart på vitt på att situationen i Syrien inte är livshotande överallt? Med tanke på de gnällande kravmaskinerna som slåss, hungerstrejkar och bär sej allmänt otacksamt åt så funderar man ju lite.
Det finns säkert de syrier som är i behov av asyl men...
Är der rätt att släppa in alla som kommer från Syrien?

− Efter vad jag vet är det första gången som syrier åker tillbaka och det säger väl något om att de inte är så förföljda som det påstår sig vara, säger Henriksen, som är ordförande i Folketingets integrationsutskott till DR Nyheder.

Det är på hans begäran som integrationsminister Inger Støjberg, Venstre, nu har kommit med en redogörelse för hur många asylansökare som har lämnat landet. Ministerns svar är det sedan årsskiftet handlar om 279 personer, men tillägger att det också kan röra sig om fler, eftersom asylansökare kan ha rest från Danmark utan att meddela myndigheterna.

och
Martin Henriksen anser sig ha anledning att konstatera att lejonparten av alla, och det gäller både syrier och andra nationaliteter, som kommer till Danmark för att söka asyl i själva verket är ”bekvämlighetsflyktingar” och som därmed inte har asylskäl:
− De är migranter som inte flyr direkt från krig utan som reser runt mellan olika länder för att hitta en plats där de kan få det bästa livet.

https://samtiden.nu/25082/danmark-sy...-tillbaka-hem/
Bara ett par hundra har lämnat Danmark och ts rubrik är som hämtad fån msm, det är när tusentals lämnar som du kan komma med något, detta är ingenting. Sug på den patetiska varelse.
Citera
2016-05-03, 22:21
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Bara ett par hundra har lämnat Danmark och ts rubrik är som hämtad fån msm, det är när tusentals lämnar som du kan komma med något, detta är ingenting. Sug på den patetiska varelse.

Den patetiska varelsen har noterat att det inte finns så många asylsökande i Danmark.
Hur många tusen syriska asylsökande finns det? Det är inte Sverige vi talar om här.
Sug på den du!
Citera
2016-05-03, 22:33
Medlem
Citat:
Den patetiska varelsen har noterat att det inte finns så många asylsökande i Danmark.
Hur många tusen syriska asylsökande finns det? Det är inte Sverige vi talar om här.
Sug på den du!
Du bara bekräftar att du är en patetisk idiot. Ett par hundra flyktingar som återvänder är ingenting hur du än vrider och vänder.
Citera
2016-05-03, 22:38
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Du bara bekräftar att du är en patetisk idiot. Ett par hundra flyktingar som återvänder är ingenting hur du än vrider och vänder.
I %?
Citera
2016-05-03, 22:51
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Då vrider jag det ett varv till då bara för att jag kan. Varför återvänder syrier från Danmark men inte från Sverige?
Härifrån har irakier återvänt. Men syrier stannar.
Varför försöker folk ta sej hit från Danmark via tågtunneln och under lastbilar.
Varför stannar de inte i Danmark?
Fattar du då vad den patetiska idioten funderar över?
Citera
2016-05-03, 23:06
Medlem
Citat:

Det räcker att hundra återvänder för att vi ska kunna säga att hundra Syrier gör bedömningen att det är bättre för dem i Syrien än i Danmark. Förmodligen är då risken att dö ganska låg när de återvänder, eftersom de flesta människor föredrar att leva framför att dö.
Citera
2016-05-03, 23:07
Medlem
Citat:
Då vrider jag det ett varv till då bara för att jag kan. Varför återvänder syrier från Danmark men inte från Sverige?
Varför försöker folk ta sej hit från Danmark via tågtunneln och under lastbilar.
Från Irak, Syrien, etc, same thing different package thats all. Dom vill åt bidragen som är betydligt bättre i Sverige, stannar ändå en hel del kvar i Danmark. Obetydligt liten del som återvänder till sina hemländer.
Citera
2016-05-03, 23:10
Medlem
Citat:
Från Irak, Syrien, etc, same thing different package thats all. Dom vill åt bidragen som är betydligt bättre i Sverige, stannar ändå en hel del kvar i Danmark. Obetydligt liten del som återvänder till sina hemländer.

Om man ska försöka övertyga personer som inte har några fasta övertygelser om att Sverige borde ta emot färre Syrier då är ett par hundra personer som frivilligt återvänder ett bra symboliskt argument. Jag tolkar trådstartaren som att det är det argumentet som ska undersökas och diskuteras, inte effekterna av dessa ännu få återvändanden i sig.
Citera
2016-05-03, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anzleon
Det räcker att hundra återvänder för att vi ska kunna säga att hundra Syrier gör bedömningen att det är bättre för dem i Syrien än i Danmark. Förmodligen är då risken att dö ganska låg när de återvänder, eftersom de flesta människor föredrar att leva framför att dö.
Finns minst hundra som åkt och krigat för ISIS i lilla Borås, dom skiter oftast i om dom lever eller dör. Jag älskar livet, däremot finns det inga pengar i världen som jag skulle ta emot för att väst som till största del drabbats av muslimska kötttsunamin blir av med den utan större västerländsk blodspillan, det är definitivt omöjligt för dom drabbade västländerna som drabbats värst (en hel del) att bli av med muslimska kötttsunamin utan inbördeskrig och det kommer kosta många västerländska liv. Poetisk rättvisa med tanke på västs förljugna falska humanism och västs stöd till värsta packet inom islam genom historien och än idag. Bara se på västs stöd till muslimska packet på Balkan, Mellanöstern etc. Turkiet som inte har något annat än folkmord i sin historia på kristen ursprungsbefolkning hade inte existerat idag om det inte vore för västs stöd. Sug på den västerlänning.
Citera
2016-05-03, 23:15
Medlem
fasligts avatar
Citat:

Jag tror du och jag och alla andra patetiska idioter funderar ganska mycket över vad som gör att vissa människor kan stanna, leva och kämpa även i krigsdrabbade länder, och varför vissa andra människor inte kan det.
Varför vissa av de människor som anser sig inte kunna stanna, leva och kämpa i sina krigsdrabbade hemländer kan tänka sig att stanna på första bästa säkra plats, och varför vissa andra människor inte kan det.
Varför vissa människor som ursprungligen inte kunnat tänka sig att stanna, leva och kämpa i sina hemländer, fortsätter genom det ena säkra landet efter det andra, förkastandes allt mer förmånliga villkor, för att ta sig in i Sverige samtidigt som andra människor i liknande situation inte gör det.
Och slutligen funderar vi patetiska idioter väldigt mycket över hur det så självklart kan anses vara Sveriges ansvar att tillfredsställa dessa svårtillfredsställda människor som på sin väg hit förkastat möjlighet efter möjlighet till ett bättre, tryggare liv och samtidigt förpassat sig själva längre och längre bort från varje sammanhang där asylrätt kunde varit tillämpligt.
Ju längre från hemlandet de kommer, desto längre från allt asylskälsfarligt hamnar de. Ju närmare Sverige de kommer, desto tydligare blir det att de inte flyr från något utan att de söker sig till något.
Detta något kan knappast vara något annat än förmodat gynnsammare utfall i asyllotteriet för den med tveksamma asylskäl och bättre bidragsstandard. Vad skulle det annars vara? Goda utsikter på arbetsmarknaden? Vädret? Maten?

Och, självklart, även ett relativt fåtal bevisar att det är möjligt att återvända utan omedelbar fara för liv och lem. Det i sin tur påvisar att det inte varit odiskutabelt nödvändigt att ta sig hela vägen till Sverige för att rädda livhanken till att börja med. Den insikten ger lite större manövreringsutrymme än vad som funnits under lång tid nu.
Senast redigerad av fasligt 2016-05-03 kl. 23:24.
Citera
2016-05-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anzleon
Om man ska försöka övertyga personer som inte har några fasta övertygelser om att Sverige borde ta emot färre Syrier då är ett par hundra personer som frivilligt återvänder ett bra symboliskt argument. Jag tolkar trådstartaren som att det är det argumentet som ska undersökas och diskuteras, inte effekterna av dessa ännu få återvändanden i sig.
Nej det är ingen betydande stor siffra som kommer påverka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in