2016-05-03, 13:08
Medlem
Hej, Min dotter 9 år väljer mellan Norrskolan eller Unnerödsskolan i Uddevalla.

Någon som vet vilken skola som är bäst?

Med bäst menar jag då vilken skola ger en elev bäst studiero, mest engagerade lärare och minst tolkar.
Citera
2016-05-03, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larssoncj

Med bäst menar jag då vilken skola ger en elev bäst studiero, mest engagerade lärare och minst tolkar.

Vad jag har hört så är Norrskolan är väldigt populär nu för tiden. Det har flera gånger hänt att en stor mängd barn sökte till skolan så att alla inte fick plats, vilket ledde till att närhetsprincipen tillämpades.

Jag känner också en tidigare elev på skolan, men har inte hört mycket mer än att den är "bra". Vet inget om Unnerödsskolan.

Du kan ju alltid ta en titt här: http://www.grundskolekvalitet.se/
Citera
2016-05-03, 15:15
Medlem
Norrskolan är alltid ett säkert kort. Kan tillägga att jag just nu håller på med min C-uppsats på Norrskolan och har fått väldigt bra hjälp av mina examinatorer. Kan varmt rekommendera Kerstin som håller fristående kurser i genusvetenskap samt roliga timmen. Jag läser alltså kandidaten i genusvetenskap om inte det framgick.
Senast redigerad av cheesycake77 2016-05-03 kl. 15:18.
Citera
2016-05-03, 15:25
Medlem
seattles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larssoncj

Du kan bilda dig en viss uppfattning av att läsa inspektionsrapporter och beslut av Skolverket för respektive skola hos Skolverket på: www.utbildningsinfo.se (Start > Grundskola > Sök grundskola)

Skulle råda dig att ha i åtanke här att framförallt tänka på vilken högstadieskola eleverna hamnar på efter dessa skolor, för på Unnerödsskolan går man bara fram till åk 5, därefter går man åk 6-9 på Västerskolan. Norrskolan har fram till åk 6, därefter går man åk 7-9 på Ramnerödsskolan, vilket är stadens i särklass värsta högstadieskola och som man enligt mina källor gör allt i ens makt för att undvika, Googla skolans namn, läs och förfäras.
Citera
2016-05-03, 15:42
Medlem
Många tack för alla svar hittills, http://www.grundskolekvalitet.se/ var en riktigt bra sida.

Fler åsikter kring dessa skolorna tas tacksamt emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in