Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-03, 12:33
  #1
Medlem
Stampen i Detroit är en realityserie på kanal 12, där man får följa pantbutiksägaren Les Gold och hans två barn, Seth och Ashley.

Jag blir äcklad av Les och hans son Seth, och ändå kan jag inte sluta titta.

Les har en come over-frilla täckt med stekfett, en lodarjacka och en vulgär guldkedja runt halsen.

Seth vet jag inte vad det är med. Men nånting är det som får det att krypa under skinnet på mig. Han verkar vara en sån där jobbig kille som har ett enormt dåligt självförtroende, och överkompenserar det genom att vara för självsäker utåt.

Jag googlade på Seth, och förväntade mig att hitta en massa webbsajter där folk skriver om hur läbbig han är. Till min förvåning verkar varenda kvinna i USA tycka att han är en heting. Och jag är själv kvinna (jo, det är jag, vi har haft den här diskussionen förut!), så ni behöver inte komma med standardkommentarer om avundsjuka.

Familjen Gold:
http://assets.nydailynews.com/polopo...0tvf-4-web.jpg

Vad tycker ni om programmet?
Citera
2016-05-03, 12:44
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Stampen i Detroit är en realityserie på kanal 12, där man får följa pantbutiksägaren Les Gold och hans två barn, Seth och Ashley.

Jag blir äcklad av Les och hans son Seth, och ändå kan jag inte sluta titta.

Les har en come over-frilla täckt med stekfett, en lodarjacka och en vulgär guldkedja runt halsen.

Seth vet jag inte vad det är med. Men nånting är det som får det att krypa under skinnet på mig. Han verkar vara en sån där jobbig kille som har ett enormt dåligt självförtroende, och överkompenserar det genom att vara för självsäker utåt.

Jag googlade på Seth, och förväntade mig att hitta en massa webbsajter där folk skriver om hur läbbig han är. Till min förvåning verkar varenda kvinna i USA tycka att han är en heting. Och jag är själv kvinna (jo, det är jag, vi har haft den här diskussionen förut!), så ni behöver inte komma med standardkommentarer om avundsjuka.

Familjen Gold:
http://assets.nydailynews.com/polopo...0tvf-4-web.jpg

Vad tycker ni om programmet?

Måste bara älska Svenska översättningar. varför översatte man inte gold till guld när man ändå är igång :P
Tjejen har jag alltid tyckt vart snygg.
Citera
2016-05-03, 12:56
  #3
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Måste bara älska Svenska översättningar. varför översatte man inte gold till guld när man ändå är igång :P
Tjejen har jag alltid tyckt vart snygg.
Brukar du översätta efternamn?


Edit: Nevermind, du syftade på den korkade översättningen av programmet "Stampen i Detroit"..
__________________
Senast redigerad av Carl Serung 2016-05-03 kl. 13:00.
Citera
2016-05-03, 16:32
  #4
Medlem
soligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Måste bara älska Svenska översättningar. varför översatte man inte gold till guld när man ändå är igång :P
Tjejen har jag alltid tyckt vart snygg.


Bilbaronen i Las Vegas är klart bäst av översättningarna
Citera
2016-05-04, 12:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Måste bara älska Svenska översättningar. varför översatte man inte gold till guld när man ändå är igång :P
Tjejen har jag alltid tyckt vart snygg.

Serier och filmer från andra länder (t.ex. Frankrike, Iran, Finland, Italien etc) får alltid svenska titlar. Varför skulle inte engelska serier och filmer få det? Sverige har inte engelska som nationalspråk, hur gärna alla språkhandikappade 80 -och 90-talister än önskar att så var fallet.
Citera
2016-05-04, 15:16
  #6
Avstängd
Les och Seth är coola.

Programmet heter Hardcore Pawn på engelska.
Citera
2016-05-04, 16:44
  #7
Moderator
Oddballs avatar
Dottern Ashley däremot är löjligt grälsjuk och lönnfet. Verkar rätt korkad också.

Les är rätt skön, när han blir arg får han en sån härlig "loco-blick" á la Foppa.

Detroit är en hård stad, förmodligen USA:s hårdaste numera. Säkerhetspersonalen på stället är rätt rolig, alla typ 2 meter långa och väger in på minst 170 pannor...
Citera
2016-05-05, 19:51
  #8
Medlem
Grandiosos avatar
Har sina förjänster den där serien. Går gott att titta på emellanåt.
Far och son Gold är fullt uthärdliga, rätt sköna figurer faktiskt. Dottern mindre uthärdlig
i mina ögon. Något obestämbart jobbigt över människan som är där och stör.
Det som gör serien är givetvis alla dessa sammanstötningar. När bullriga, påstridiga -
inte alltför sällan icke-vita - kundjävlar lever rövare och gör livet besvärligt för familjen
och de anställda. Det kan vara någon laptop som inte duger vid utlämnandet.
Någon svår repa exempelvis som absolut icke funnits tidigare trots att man
kan visa papper på att det noterats när man tog emot datorn. Och så utbryter ett mindre
världskrig innan någon av de resliga tungviktarna som arbetar med säkerheten ingriper
och får iväg det patetiska fanskapet till kund.
Försöka duger men Les och company är inga lättlurade idioter direkt.

Här kan ni se förresten en sammanställning med de argaste och besvärligaste kunderna:
https://www.youtube.com/watch?v=YLFTYSIqLHI

Ser fram emot nya avsnitt ur serien om livet på stampen i Detroit.
Citera
2016-05-08, 19:36
  #9
Medlem
Les kan verkligen se ut som en neanderthalare när han kröker på ryggen och sticker fram huvudet.
Där är verkligen länken mellan människan och primaten

Seth är lite mellan wannabe och hyfsat självsäker kille. Han har långt ifrån samma karisma som pappa Les.

Ashley är förvisso lite småtjock och verkar ha lite attitydproblem, men fullt tryckbar ändå.
Citera
2016-05-08, 19:47
  #10
Medlem
Readyfreddies avatar
Är det verkligen ingen som ska nämna att skiten är fejk? Då får väl jag göra det.
Citera
2016-05-08, 21:05
  #11
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Är det verkligen ingen som ska nämna att skiten är fejk? Då får väl jag göra det.
Varför skulle det vara fejk? Källa på det, tack.

Är Trump också fejk? Nej, det är USA.

/Alplandskap
Citera
2016-05-08, 21:53
  #12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Varför skulle det vara fejk? Källa på det, tack.

Är Trump också fejk? Nej, det är USA.

/Alplandskap
Det är väl för man pumpat ut för mycket fejkat och scriptad skit, som denna fråga givetvis poppar upp.
För jag sitter och funderar på att en del kan inte vara så dumma.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback