Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-05-06, 11:14
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Monstercrossen ser snygg ut. Hade jag haft max 10 km till jobbet hade jag nog valt en sån.
Längre sträckor hade jag tagit min trekkingcykel.
På den vet jag att jag kan sitta bekvämt på i 10 timmar om det behövs. Tom som fullpackad.
Ganska övertygad om att du inte fixar 80 km med en fulllastad monstercross.
Om du mot förmodad fixar 80 km, tror jag du inte fixar att kliva upp dagen efter och ta 80 till.
Men, val av cykel är som gloryhole. Jävligt personligt.

Klarade 160 km med en del packning på 6 timmar med min cross förra året så jag ser inte riktigt varför jag skulle ha problem med att åka 80 km två dagar i rad med lastad cykel. Jag är vältränad och tränar tillräckligt mycket så att klara 2x80 är inga problem , men detta är inte en penismätartävling , så jag ser ingen mening med rabbla saker man kan göra. Jag sitter också bekvämt på mina cyklar oavsett distans och cykeltyp men det beror mest på att de är väl inställda för min kropp oavsett typ av cykel. Förresten kan du länka din trekkinghoj .. är nyfiken på vad du åker på
Citera
2016-05-06, 13:53
  #26
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purra
Klarade 160 km med en del packning på 6 timmar med min cross förra året så jag ser inte riktigt varför jag skulle ha problem med att åka 80 km två dagar i rad med lastad cykel. Jag är vältränad och tränar tillräckligt mycket så att klara 2x80 är inga problem , men detta är inte en penismätartävling , så jag ser ingen mening med rabbla saker man kan göra. Jag sitter också bekvämt på mina cyklar oavsett distans och cykeltyp men det beror mest på att de är väl inställda för min kropp oavsett typ av cykel. Förresten kan du länka din trekkinghoj .. är nyfiken på vad du åker på
förlåt, läste vad jag skrev. Jag framstår ju som en jävla arselpetare.
Alla är olika. Personligen var jag tacksam för framdämpning dag 11 efter 100 km.
http://m.bikester.se/406627.html
Har pimpat min med multigreppstyre och lowrider. Annars den så gott som orginal.
Citera
2016-05-06, 15:28
  #27
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
förlåt, läste vad jag skrev. Jag framstår ju som en jävla arselpetare.
Alla är olika. Personligen var jag tacksam för framdämpning dag 11 efter 100 km.
http://m.bikester.se/406627.html
Har pimpat min med multigreppstyre och lowrider. Annars den så gott som orginal.
ska självklart vara 100 mil eller 1000 km..
Citera
2016-05-10, 11:25
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
ska självklart vara 100 mil eller 1000 km..
Hängde med på att det var det du menade Imponerande att lager och andra slitdelar på den höll för ditt äventyr
Citera
2016-05-10, 18:37
  #29
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purra
Hängde med på att det var det du menade Imponerande att lager och andra slitdelar på den höll för ditt äventyr
Kedja och däck byttaes efter 300 mil. Framdrevet tvingade jag bytta för att jag lyckades dra sönder gängorna på vevarmarna när jag skulle byta trampor.
Idiot som man är glömde jag och kolla sidmarkeringen.
Citera
2016-05-11, 11:18
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Kedja och däck byttaes efter 300 mil. Framdrevet tvingade jag bytta för att jag lyckades dra sönder gängorna på vevarmarna när jag skulle byta trampor.
Idiot som man är glömde jag och kolla sidmarkeringen.

hehe klassiskt misstag trampor kan vara luriga , men som jag säger i de flesta köpdiskussioner. så länge man är nöjd med sitt köp och känner att det var värt det man betalade så är det ett bra köp oavsett vad andra tycker.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback