2016-05-02, 11:26
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.metro.se/metro-debatt/nu-far-det-vara-slutrunkat-i-kollektivtrafiken-ge-din-sperma-ett-syfte/EVHpdA!flE4RDZkP4wA/

"Sluta runka i kollektivtrafiken – ge din sperma ett syfte

Den 1 april i år trädde en lagändring i kraft som gör det möjlighet för singelkvinnor att få hjälp till assisterad befruktning. Efter det slog socialstyrelsen larm om akut spermabrist. Jakten på den förlorade satsen väcker många frågor i mig. Hur kommer det sig att sperma lämnas överallt – från toaletter på krogen till perronger i tunnelbanan – men inte i sanitära koppar på Sveriges universitetssjukhus?"

"Att ha sex utan kondom med diverse personer efter en utekväll verkar inte vara några problem. Att onanera på toaletter på krogen eller i en semi-privat tunnelbanevagn har jag tyvärr fått bevittna att det inte heller är något problem."

Detta är alltså taget ur en debattartikel av Matilda Karlsson, Journaliststudent på JMK i Stockholm som vill att fler män blir spermiedonatorer. Men stämmer verkligen det hon skriver? Runkar män verkligen på krogtoaletter och tunnelbaneperronger?
Citera
2016-05-02, 11:36
Medlem
Det förekommer - ja. Slutar oftast med en dom för förargelseväckande beteende. Lite svårare är det att bötfälla Lisa, som lämnar sätet i tunnelbanan halvfuktigt efter intensivt gnidande mellan T-centralen och Solna
Citera
2016-05-02, 11:37
Medlem
Jag har aldrig stött på någon som onanerar i kollektivtrafiken eller ens offentligt. Eller jo, jag har sett en utvecklingsstörd sitta utanför sitt hem i 12årsåldern men det var 15år sen.
Citera
2016-05-02, 11:39
Medlem
Galvestonens avatar
Hon har helt fel, vi män brukar runka öppet på tunnelbanan. Annars är det ju ingen sport. Själv brukar jag göra en sådan där klassresa som Aftonbladet snackar om, men mest för att jag vill sprida mig själv till hela klassen.
Citera
2016-05-02, 11:42
Medlem
Ghastens avatar
Nej har åkt mycket och aldrig sett något sånt. Har aldrig sjäkv haft en tanke på det heller.
Men visst lär det hända men inte så vanligt dom vill få fram det till.
Citera
2016-05-02, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.metro.se/metro-debatt/nu-far-det-vara-slutrunkat-i-kollektivtrafiken-ge-din-sperma-ett-syfte/EVHpdA!flE4RDZkP4wA/

"Sluta runka i kollektivtrafiken – ge din sperma ett syfte

Den 1 april i år trädde en lagändring i kraft som gör det möjlighet för singelkvinnor att få hjälp till assisterad befruktning. Efter det slog socialstyrelsen larm om akut spermabrist. Jakten på den förlorade satsen väcker många frågor i mig. Hur kommer det sig att sperma lämnas överallt – från toaletter på krogen till perronger i tunnelbanan – men inte i sanitära koppar på Sveriges universitetssjukhus?"

"Att ha sex utan kondom med diverse personer efter en utekväll verkar inte vara några problem. Att onanera på toaletter på krogen eller i en semi-privat tunnelbanevagn har jag tyvärr fått bevittna att det inte heller är något problem."

Detta är alltså taget ur en debattartikel av Matilda Karlsson, Journaliststudent på JMK i Stockholm som vill att fler män blir spermiedonatorer. Men stämmer verkligen det hon skriver? Runkar män verkligen på krogtoaletter och tunnelbaneperronger?

Du klarar alltså inte av att göra en enkel sökning i svenska dagstidningar efter relevanta artiklar?
Citera
2016-05-02, 11:56
Medlem
RiverStyxs avatar
En och annan bussrunkare finns det säkert där ute men vanligt är det förstås inte. Och eftersom vi pratar om gravt mentalt störda individer är jag inte säker på att den där Matilda verkligen vill ha dem som spermadonatorer om hon tänker efter. De har väl inte så värst mycket att tillföra genpoolen kan man misstänka.
Citera
2016-05-02, 12:01
Medlem
För flera år sedan hörde jag om folk som satt och runkade öppet framför datorerna på UB i Lund (frågan är vilka sidor de tittade på där?) Men eh, jag tror att sådant är mycket sällsynt.
Citera
2016-05-02, 12:29
Medlem
mendokses avatar
Om man donerar sperma kan i princip vem som helst få den inseminerad, hur fula och korkade de än är. Jag vill inte få fula och korkade ungjävlar även om jag aldrig behöver se dem.
Snacka om att fuska den sexuella selektionen, om en kvinna inte kan få någon att spruta i henne kanske hon inte ska ha barn överhuvudtaget.
Dessutom, varför bidra till fler barn som växer upp utan en pappa när man sett hur pass mycket det kan sabba barnets utveckling.
Citera
2016-05-02, 12:34
Medlem
Såg att den här tjejen var journaliststudent så jag sket i att läsa hennes text. Dom trollar alltid värre än det värsta pissrännegödda flashbacktroll och man blir bara arg.

Men jag utgår i alla fall från att jag inte håller med henne.
Citera
2016-05-02, 12:35
Medlem
Jag vet en snubbe med ADHD och lite bakom, brukar hänga på ölsjapp. - Blev förvånad då han sa han donerar sperma. - Han fick lite pengar som han brukade köpa öl för. - En kvinna som vill ha säd behöver väl bara informera första trevliga rakryggade karl på krogen. Sedan är det ju ordnat inom 30 minuter.
Citera
2016-05-02, 12:38
Bannlyst
Klart det finns män som sysslar med sådant, precis som det finns män som sysslar med mord. Skulle tro att det är ungefär lika vanligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in