Citat:
Ursprungligen postat av
Hysteria90
Varför krånga till det för sina kunder genom att ta bort swish och kräva bitcoins? Du är ingen affärsman direkt.
Det skall vara enkelt för kunden att betala - inte svårt. De flesta svenska konsumenter har inte bitcoins.
De skatteutgifter du talar om är ingenting jämfört med de kundförluster TS fått genom att avskaffa swish och kräva bitoicns.
Dessutom är det både trevligt och fördelaktigt att ha en vit, beskattat inkomst i detta landet - inte minst när man skall skaffa lägenhet, eller driva företag t.e.x.
Kanske bara jag som är lite miljöskadad och fortfarande primärt ser bitcoin som ett betalningsalternativ för den marknad där kunderna är villiga att göra det lite omständigt i utbyte mot anonymitet, menmen.
Kanske en väldigt dum fråga av mig som inte är så insatt i företagsekonomi, men går det inte att starta ett till företag som agerar småskaligt betalningsgenomslussning, eller vad det nu heter i mer ekonomilingvistiskt korrekta termer (typ Klarna och dylikt) vilket tar emot betalning genom traditionella medel såsom faktura, direktbetalning och dylikt och i sin tur skickar vidare medlena i form av bitcoins till TS primära företag?
Eller krånglar jag bara till det?