Citat:
Ursprungligen postat av
Juli14
Behöver tips och råd ang mindre fjällvandring 2-4 dagar med fiske som prio,helst inte för långt upp ,låt oss säga upp till Åre med omnejd,är ifrån västkusten så därav!
Har inte jätte erfarenhet men har gjort några enstaka vandringar själv typ runt grövelsjön, för typ 10 år sedan och lite andra mindre på 2-3 dagar ,kiruna ,sälen mm
Är inte jättevältränad men har i grund och botten en bra grund (jägare på K3 då vi fick gå på en del vandring om vi säger som så) plankar på 1-2 mil om dagen om det vill sig väl,
kanske inte hjälper i dag men jag har ett jävla anamma om mer därtill,har hyffsad koll på det övriga och klarar mig själv några dagar utan civilisationen
kommer bära med mig ett 1 manstält+sovsäck och torrfoder för ca 3 dagar ,kläder för dito mm
men som sagt fiske är prio,men syftet är komma bort från allt i några dagar
Tips?
Grövelsjön i nordligaste Dalarna är ett bra alternativ, en dag över Långfjället ner till stugorna vid Hävlingen.
Dag 1: vaknar på fjällstationen, gå till Hävlingsstugorna, framme på eftermiddagen, fiska
Dag2: fiska och gå lite i omgivningen, kanske en avstickare till Töfsingdalens nationalpark som ligger tätt inpå.
Dag 3: gå tillbaka till Grövelsjön, kvällsbusen till Mora och tåget hem
Markerad led, lättvandrat, cirka 16 km till Hävlingen. Tryggt, du träffar på folk.
Fjällkarta W51