2016-04-30, 19:24
Medlem
Vet inte riktigt var man ska placera tråden men hur funkar det med grannar som spelar hög musik? Hur högt måste det vara för att man ska kunna ringa någon om det? Rutorna i lägenheten för rätt så mycket oväsen pga dom har så hög bas på sin musik...

Vem ska man kontakta om sånt?
Citera
2016-04-30, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemmen
Vet inte riktigt var man ska placera tråden men hur funkar det med grannar som spelar hög musik? Hur högt måste det vara för att man ska kunna ringa någon om det? Rutorna i lägenheten för rätt så mycket oväsen pga dom har så hög bas på sin musik...

Finns det inga stadgar typ att det ska vara tyst efter 22:00
Citera
2016-04-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Finns det inga stadgar typ att det ska vara tyst efter 22:00

Jo, men kan man ringa till dom står på det nmret man ska ringa till då med om dom stör innan dess?
Citera
2016-04-30, 19:36
Medlem
Citat:
Jo, men kan man ringa till dom står på det nmret man ska ringa till då med om dom stör innan dess?
Jag skulle faktiskt ta ett lugnt snack med grannen först dom kanske inte fattar hur mycket det låter ? Kan bli jävla liv om man går direkt till störnings jouren eller värden.
Citera
2016-04-30, 19:37
Medlem
ganglere2s avatar
Störningsjouren.
Mellan vissa klockslag är "toleransgränsen" lägre men man får inte störa sina grannar annan tid heller.
Citera
2016-04-30, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Jag skulle faktiskt ta ett lugnt snack med grannen först dom kanske inte fattar hur mycket det låter ? Kan bli jävla liv om man går direkt till störnings jouren eller värden.

Har försökt men dom spelar så högt att dom inte ens hör dörrklockan...
Citera
2016-04-30, 19:42
Medlem
Citat:
Har försökt men dom spelar så högt att dom inte ens hör dörrklockan...

Tycker du ska försöka några ggr till kanske när dom inte spelar musik eller banka hårt och länge på dörren när dom spelar musik.
Får du verkligen ingen kontakt med dom tycker jag det kan va befogat att börja med att ringa värden och rådfråga vad som gäller.
Citera
2016-04-30, 19:47
Medlem
Citat:

Man får aldrig störa sina grannar.

http://www.hyresgastforeningen.se/stod-och-rad/fragor-och-svar/vad-gor-jag-nar-grannarna-spelar-hog-musik-natterna-i-anda/

Jag skulle gå följande väg.
1. Prata med grannen.
2. Prata med värden.
3. Upphör det inte så ringa störningsjouren vid behov.
Citera
2016-04-30, 19:58
Medlem
Är väl bara att ringa/knacka på hos grannen utav helvete & be sänka basen?
Har jag fått göra flertalet gånger förr, inget märkvärdigt.
Citera
2016-04-30, 20:04
Medlem
kiddolols avatar
Citat:

varför är du en sån mes för? det är bara knacka på och be dom sänka?
Citera
2016-04-30, 20:12
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Är väl bara att ringa/knacka på hos grannen utav helvete & be sänka basen?
Har jag fått göra flertalet gånger förr, inget märkvärdigt.

enligt TS så hör dom inte dörrklockan ens för mig låter det lite väl högt jag förstår inte varför man måste dra upp musiken så pass högt, jag hade nog ringt störningsjouren och skitit i vilket, bara för man har fest betyder inte man har rätt att dra upp volumen till max vilket är så vanligt.
Citera
2016-04-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
enligt TS så hör dom inte dörrklockan ens för mig låter det lite väl högt jag förstår inte varför man måste dra upp musiken så pass högt, jag hade nog ringt störningsjouren och skitit i vilket, bara för man har fest betyder inte man har rätt att dra upp volumen till max vilket är så vanligt.

Då får man antingen sparka på dörren alternativt som du sa ringa störningsjouren.

Eller varför inte ringa till grannen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in