2005-11-23, 13:17
Medlem
Någon av forumets danskar som vet hur man tillagar den underbart goda danska specialiteten "ribbensandwich"? för er som inte vet så är det ungefär som en hamburgare, fast i stället för sönderbankad köttfärs så består den av två rejäla skivor av Danmarks allra finaste fläskkött och bland annat nån sorts rödbetssallad. Jag käkade sådan i Köpenhamn för ett år sedan, och det var seriöst något av det godaste jag ätit!
Citera
2005-11-23, 14:30
Medlem
General Nogis avatar
Satt och googlade en stund med olika alternativ och hittade inte ett enda recept på denna härlighet - bara länkar till matmenyer. Är nog ovanligt med hemlagade kanske...

Hoppas också på att det finns nån dansk här med kunskap om detta.

Hittade dock detta: test av ribbensandwich runt om i Danmark:

http://www.haustrup.dk/Ribben.htm
Citera
2005-11-23, 15:27
Medlem
HonkenLarssons avatar
I ett litet land

I ett litet land inte långt væster om den væstra svenska grænsen i højd med skåne ligger det ett land i detta landet føder dom upp svin. Många av landets mænniskor gillar att æta svin något så helt otroligt mycket att man som svensk hæpnar.

Några av dessa svinætare har startat en klubb før just svinæteri. Den klubben har en hemsida.

Det ær grisætarnas heliga graal. Det ær dær recepten som BananJack letar efter finns.

http://www.flaeskesteg.dk/
Citera
2005-11-23, 16:43
Medlem
Tack snälla Honken! Men skulle du kunna översätta receptet till svenska och lägga ut det här? Danska är visserligen rätt likt svenska men nu när jag sitter och försöker tyda texten så blir det rna grekiskan för mig
Citera
2005-11-23, 18:36
Medlem
m68s avatar
Jaha tack för den länken då vet jag vad det blir för söndagsmiddag.
Flæskesteg o Brunede kartofler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in