• 1
  • 2
2016-04-27, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Märks att du känner rädslan att bli kallad rasist lång väg.

Håll er till ämnet, ni är värre som inte bidrar till diskussionen.

TS, klä dig och var hur fan du vill, sluta tänk så mycket, tyvärr är vissa saker som det är, krävs mer än ett inlägg på FB för att ändra på det
Citera
2016-04-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intcio
Håll er till ämnet, ni är värre som inte bidrar till diskussionen.

TS, klä dig och var hur fan du vill, sluta tänk så mycket, tyvärr är vissa saker som det är, krävs mer än ett inlägg på FB för att ändra på det

Ja, Kunde inte låta bli.

Men för dumma frågor kommer dumma svar.
Citera
2016-04-27, 21:46
Medlem
laxen69s avatar
Osaken till att man inte vill ha blattekläder, blattebil, blattebeteende. Är att man ser sig som bättre än blattarna.
Blattarna har kommit till vårat land oinbjudna och etablerat parallellsamhällen där allt är sämre än där svenskarna bor.
Högre kriminalitet, sämre skolor, högre arbetslöshet.

De har sin kultur och sin stil, vi har vår. De vill inte heller se ut som en svenne, då tappar de respekt bland de egna.

Det samma gäller innom andra socialgrupper, en raggare vil inte bli sedd i kostym.
Citera
2016-04-30, 22:38
Medlem
För att svartskallar endast vill synas? Min far är väldigt bilintresserad och äger ett par samlarobjekt som kan säljas på en kvart utan förlust men blatten jag såg senast idag i sin Ferrari kommer knappast ha samma "tur" vid en försäljning.
Citera
2016-05-01, 13:24
Medlem
Klär man sig i Dunparkas i maj(gärna Parajumper), adidas byxor, nike keps och air max så är man oftast blatte, eller så umgås man mycket med blattar. Om du inte är/gör ovanstående så vill man kanske inte att folk ska tro att man är/gör det, så då undviker du de kläderna.

Samma sak som att du inte går runt i cargobyxor, flanellskjorta och åker EPA om du inte vill att folk ska tro du är bonde, eller att du inte går runt i Ralph Lauren skjorta, chinos och långt-backslick hår om du inte är "stekare".
Citera
2016-05-01, 13:44
Medlem
CXTs avatar
För att det finns en grupp av (ofta andra generationens el åtm kommit hit tidigt i livet) invandrare som väldigt starkt identifierar sej som just blattar, denna grupp har ofta extremt "likadan" stil, det blir väldigt tydligt.

Denna grupp stereotypa blattar ju enligt alla tillochmed sej själva Orten med allt vad det innebär

Frågan är lite grann som att fråga "varför tror folk att jag tränar när jag bara går klädd i gasp och better bodies och har en öppnad gainomax i näven 24/7" (eller "varför tror folk att jag vill signalera att jag tränar när jag bara går klädd i gasp och better bodies och har en öppnad gainomax i näven 24/7" om du e väldigt tjock eller väldigt smal)
Citera
2016-05-01, 14:02
Medlem
Neeeemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkOfDaBeast
Jag vill höra eran synpunkt om saken. Hur är historian bakom blattestämplingen mm?
Det där har inget med klädstilen att göra. Snarare hur en person beter sig att göra. T.ex. har ibland snackat med någon svensk tjej som då umgås med uteslutande blattar och pratar själv som dom typ "Eyyyy", "du mannen", "jävla svenne", osv osv fastän hon själv är svensk ursprungligen då kan jag kalla en sån blatte-hora.

Vad någon har för bilmärke eller klädstil anser jag inte vara något som direkt tyder på hur personen är. Invandrare som är schyssta och beter sig normalt (dvs inte aggressivt) tycker jag inte är blattar. Ordet blatte känns också väldigt 90-tal använder knappt det själv längre. Bättre att specificera vilken sort man snackar om som "kamelknullare", "nogger", "babbe" osv.
Senast redigerad av Neeeemo 2016-05-01 kl. 14:09.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in