2016-04-27, 13:23
Bannlyst
Känner en som är diagnosticerad med aspergers. Han har lite problem med att kontrollera sin ljudvolym ibland. Det kan vara situationer då det är folk i närheten och man diskuterar någonting som är olämpligt att de andra hör, även när man säger åt honom att prata lägre, och han försöker prata lägre, är det som att han fortfarande gapar. Är detta ett typiskt aspergerdrag? Obs. han har ADHD också, så det kan vara en förklaring.
Senast redigerad av cumshooter 2016-04-27 kl. 13:29.
Citera
2016-04-27, 14:06
Bannlyst
så han har ADHD och Aspergers samtidigt, är inte det lite av varandras motsatser?
Citera
2016-04-27, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vostalikas
så han har ADHD och Aspergers samtidigt, är inte det lite av varandras motsatser?
Kan inte uttala mig i hans psykologers bedömningar, men han blev diagnosticerad med ADHD när han var liten, och Aspergers i tonåren. Har hört att dessa två ofta förväxlas i barndomen, så om han egentligen har båda vet jag inte, men båda diagnoserna finns kvar.
Citera
2016-04-27, 14:13
Medlem
Enligt min erfarenhet är det en utmärkande sak för många med autistiska drag, samt ofta en monoton röst (alternativt problem med att använda "rätt ton på rätt ställe" under samtal).
Citera
2016-04-27, 14:13
Medlem
Utan att säga att det skulle vara nått generellt så upplever jag att aspbergare i regel är mer lågmälda än folk i allmänhet snarast. Men det är ju onekligen en problematik som kan yttra sig på ungefär en halvmiljon olika sätt så det är väl fullt möjligt att det hänger på det, men mer troligt adhdn skulle jag tippa.
Citera
2016-04-27, 14:15
Medlem
Jag som är Asperger-light tror att det kan vara så. Jag har ju inte dålig hörsel så finns ingen annan konkret anledning till att vänner å släkt tystar mig ibland..

AS å ADHD är i stora drag motsatser även om vissa enstaka svårigheter kan vara gemensamma.
Citera
2016-04-28, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vostalikas
Var det inte någon svensk hockey målvakt som hade dom diagnoserna?

Tycker också det låter lite konstigt men samtidigt intressant. Eftersom jag som du anser att det är varandras motsatser typ.

Men rent logiskt, så borde det ju vara Empatibrist som spökar. Alltså Asperger.
Senast redigerad av Maxjohan1983 2016-04-28 kl. 01:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in