• 1
  • 2
2016-05-01, 05:09
Medlem
Du förlorar besiktningsrätten efter att du hyrt ut i andrahand i ett års tid. Då kan nästa part överta kontraktet.
Citera
2016-05-01, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuManHand
Du förlorar besiktningsrätten efter att du hyrt ut i andrahand i ett års tid. Då kan nästa part överta kontraktet.

För det första är det "besittningsrätt" du talar om, för det andra är det inte sant.

Enligt http://www.bostadsregistret.se/Att%2...0hyresgast.pdf är det två år som gäller, och bara om man inte avtalat om att besittningsrätt inte gäller.
Senast redigerad av Grillo 2016-05-01 kl. 07:06.
Citera
2018-09-02, 12:05
Medlem
För att knyta ihop påsen.

Visade sig att värden hade en enkel blankett att skriva ut och fylla i. En sida bara. Vi skrev att vår fleråriga relation hade tagit slut och att hon skulle flytta utomlands.

Så blev kontraktet mitt. Ingen utredning, inga frågor, inga pengar under bordet, inga problem.
Citera
2018-09-03, 00:29
Medlem
dizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bostaden
För att knyta ihop påsen.

Visade sig att värden hade en enkel blankett att skriva ut och fylla i. En sida bara. Vi skrev att vår fleråriga relation hade tagit slut och att hon skulle flytta utomlands.

Så blev kontraktet mitt. Ingen utredning, inga frågor, inga pengar under bordet, inga problem.

Inte ofta man får läsa hur det faktiskt blev i sådana här trådar. Jag tackar för återkopplingen och gratulerar till kontraktet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in