2020-08-16, 10:28
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carol043
Förutom Johan Vilde är det väl ingen ”professionell” porr som görs i Sverige längre. Synd tycker jag.

Det blomstrade väl på nittiotalet och sedan blev det gradvis sämre fram tills typ 2013 då de verkade sluta helt. Mike Beck och Erik Fischer var väl de stora producenterna på slutet. Gratisstreamingsajterna gjorde att folk slutade betala för porr och i synnerhet DVDs.

Problemet för Sverige ut en porrsynvinkel är litet land med hög levnadsstandard och utbildning. Detta gör att få tjejer söker sig till porren som levebröd och det är svårt att leva ett normalt liv när många känner igen en på gatan.

Allt finns på nätet nu mera förr kunde du vara någorlunda anonym ironiskt nog är att de folk som gjorde porr innan internets intåg ja de finns också på nätet nu så ingen kom undan så att säga
Citera
2020-08-16, 12:21
Medlem
Citat:
Förutom Johan Vilde är det väl ingen ”professionell” porr som görs i Sverige längre. Synd tycker jag.

Det blomstrade väl på nittiotalet och sedan blev det gradvis sämre fram tills typ 2013 då de verkade sluta helt. Mike Beck och Erik Fischer var väl de stora producenterna på slutet. Gratisstreamingsajterna gjorde att folk slutade betala för porr och i synnerhet DVDs.

Problemet för Sverige ut en porrsynvinkel är litet land med hög levnadsstandard och utbildning. Detta gör att få tjejer söker sig till porren som levebröd och det är svårt att leva ett normalt liv när många känner igen en på gatan.
Det fanns ju aldrig några stora pengar att tjäna på svensk porr, visst fick de bättre betalt än socialbidrag som kankse var alternativet för många av dem men förmögna blev de inte, sen lockades de og in i en värld de trodde var annan än den var.
Att få betalt för att ha sex låter trevligt, men det är nog sällan så trevligt som det ser ut.

Efter att internet kom så fanns inte de ekonomiska förutsättningarna för en professionell bransch kvar, att som svenskt bolag flytta över produktionen till internet och ha de ekonomiska muskler att konkurrera med amerikansk porr fanns inte.
Finns knappt någon europeisk porr kvar, åtminstone inte i välbärgade länder. Öst och fattiga länder blomstrar lite då det finns brudar där som är villiga att ta emot den betalning som erbjuds.

Tyvärr må jag säga, för även om jag inte var någon stor konsument av svensk porr så fanns det en charm med den, jag hade nog gärna sett att den kommit tillbaka.
Citera
2020-08-16, 16:50
Medlem
I länder som har en porrindustri typ USA, Tjeckien och Ungern kan nog många tjejer försörja sig på porren. Är nog mer socialt accepterat där också. Men visst extraknäcker nog många som eskorter.

Såg nån dokumentär eller nått inslag om svenska porrindustrin för några år sen och då verkade det som hela gänget som var svenska porrskådisar åkte iväg på ett par inspelningsveckor i nått hyrt hus då de spelade in scener för hela årets filmer. Ofta tillsammans med folk från övriga skandinaviska länder.

Som sagt synd att det inte finns kvar. För min del tyckte jag att det adderade ett extra lager när tjejerna var svenska.
Citera
2020-08-16, 18:03
Medlem
Citat:
I länder som har en porrindustri typ USA, Tjeckien och Ungern kan nog många tjejer försörja sig på porren. Är nog mer socialt accepterat där också. Men visst extraknäcker nog många som eskorter.

Ja och lägger man till att dom är fattigare så är lockelsen att göra porr större. Tjejerna kan tjäna en bra slant. Tjeckiska brudar står högt i kurs och de säljer bra, därav får de ok betalt och då lockas tjejer som ser bra ut in i porren.
Citera
2020-08-17, 10:00
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Svensson
Ja och lägger man till att dom är fattigare så är lockelsen att göra porr större. Tjejerna kan tjäna en bra slant. Tjeckiska brudar står högt i kurs och de säljer bra, därav får de ok betalt och då lockas tjejer som ser bra ut in i porren.

Det är mer social accepterat där också feministisk flumkultur finns inte där på samma sätt
Citera
2020-08-19, 00:06
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
För min del tyckte jag att det adderade ett extra lager när tjejerna var svenska.

Jaså? Jag trodde det viktiga var att dom var snygga. Sedan om dom var svenskar, texas-brudar, eller från Ukraina spelar mindre roll.
Citera
2021-09-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Tyvärr, vi har tjejerna men inga av dom hamnar i någon tjusig porrfilm!

Det har nästan aldrig funnits innan heller så knappast något nytt fenomen. Endast Amandla och Lisa Hammar som varit bra porrbruttor i detta land!

Nån som reagerat på att skådisen Malin Persson född 1992 (roll i "Vår tid är nu") är väldigt lik Lisa Hammar (Svenska nybörjare 2 fr1996), tror dock inte hon är mor då han inte ser ut att haft nån bulle i ugnen. Men kan det vara nån systers barn tex för ansiktsdrag kan ju liga i släkten eller är hon bara en dubbelgångare? Kusligt lik, så Malin gör porr ist.
Senast redigerad av Psykbryt76 2021-09-14 kl. 16:39.
Citera
2021-09-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmacy
Åhh Amandla 😍
Måste faktiskt tillägga Elise och Katitzi. Dessa tre är väl faktiskt det enda svensk porr kan skryta med.

Glöm inte bort Maria Lind 😍 (Sv nybörjare 1,2 och 3:an -96) Finns dock fyra olika scener tre med DP och en norrman som är kung på sprut. Mycket sevärda! Hon bör vara född -1975-77
Citera
2021-09-14, 18:48
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Glöm inte bort Maria Lind 😍 (Sv nybörjare 1,2 och 3:an -96) Finns dock fyra olika scener tre med DP och en norrman som är kung på sprut. Mycket sevärda! Hon bör vara född -1975-77

Maria lever väl inte längre har jag för mig
Citera
2021-09-14, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Maria lever väl inte längre har jag för mig

Å fan är du säker, ja många inom porrbranschen har lämnat allt för tidigt. RIP❤
Citera
2021-09-14, 20:42
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Å fan är du säker, ja många inom porrbranschen har lämnat allt för tidigt. RIP❤
Kan bara instämma i det du skrivit.. Mycket ledsamt och tråkigt. Även jag skulle vilja ha mer uppgifter kring detta tragiska dödsfall. Maria Lind var en liten favorit hos mig. Den slanka, men inte onormalt magra, kroppen med små fina tuttar och härlig stjärt. Samt det vackra ansiktet som hon fick att stråla av vild lust in i kameran. Hon hade ju dessutom till "vana" att konstant stirra in i kameran medan sexet pågick. En tid när jag trodde att hon bara ägnade sig åt att knulla framför kameran, så upptäckte jag till min glädje även en onani-sekvens där hon kommer in i en lägenhet och sätter sig och börjar smeka sig själv i en fåtölj.
Citera
2021-09-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Kan bara instämma i det du skrivit.. Mycket ledsamt och tråkigt. Även jag skulle vilja ha mer uppgifter kring detta tragiska dödsfall. Maria Lind var en liten favorit hos mig. Den slanka, men inte onormalt magra, kroppen med små fina tuttar och härlig stjärt. Samt det vackra ansiktet som hon fick att stråla av vild lust in i kameran. Hon hade ju dessutom till "vana" att konstant stirra in i kameran medan sexet pågick. En tid när jag trodde att hon bara ägnade sig åt att knulla framför kameran, så upptäckte jag till min glädje även en onani-sekvens där hon kommer in i en lägenhet och sätter sig och börjar smeka sig själv i en fåtölj.

Ja hennes leende och vackra ögon gör scenerna något alldeles extra. ❤

Sen har vi ju Amandla och Kristina Svensson i "Milda Makter, Prästen kan Komma ... 2"
Kristina tänker man nästan skulle kunna vara dotter till Anna-Lena Svesson "Prästen ..." tex.
Är ju lite humor och handling i Beck filmerna😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in