2016-04-26, 23:15
Medlem
Enligt en amerikansk studie om våldtäktsoffer i östra Kongo hade 40% av de kvinnliga offren blivit våldtagna av kvinnliga förövare: Länk

Vad kan detta bero på? Hur passar det ihop med den feministiska propagandan? Är kultur (eller etnicitet) viktigare än kön i det här fallet?
Citera
2016-04-26, 23:19
Medlem
"They used their hands and sticks “like animals,” Valerie recalls. The first time she was raped by an unidentified armed man, at age 15, she was left to bear her assailant’s child, but this time, her uterus was destroyed. Valerie will never give birth again and no man will marry her as a result."

svårt att läsa sådant här, menar det på fullt allvar.
Citera
2016-04-26, 23:23
Medlem
Hiroshima15s avatar
Alla västerländska sk feminister borde göra "boot" i Afrika.
Citera
2016-04-26, 23:29
Medlem
Xer0s avatar
Detta måste ju då vara "rape culture" på riktigt. Det genomsyrar hela samhället.
Citera
2016-04-27, 00:38
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream
Enligt en amerikansk studie om våldtäktsoffer i östra Kongo hade 40% av de kvinnliga offren blivit våldtagna av kvinnliga förövare: Länk

Vad kan detta bero på? Hur passar det ihop med den feministiska propagandan? Är kultur (eller etnicitet) viktigare än kön i det här fallet?
Det är nog inte så konstigt, såg en undersökning som visade att bland lesbiska i USA har jag för mig det var hade 30% av kvinnorna blivit våldtagna av andra kvinnor främst av en partner då.

Så visst våldtar kvinnor och som även texten ger påfallande ofta genom att använda olika föremål. Så visst våldtar kvinnor och rätt brutalt med.

Att sedan krig ger upphov till ökat elände är sedan länge observerat.
Citera
2016-04-27, 08:52
Medlem
senaps avatar
Citat:

En mycket intressant frågeställning i och med debatten som följde Köln-överfallen då feministiska röster sökte övertyga oss att kulturella skillnader blott var en vit förtryckarlögn. Men om kulturella skillnader nu inte existerar betyder ju detta att kvinnor våldtar även i västvärlden.

Kanske är det just därför Gudrun med gelikar lägger så mycket krut på att demonisera män. En ren wag the dog-manöver för att flytta fokus för de egna övergreppen. Hur många fittor snittade Schyman själv med en avslagen rödpangare under de värsta partyåren tro?
Citera
2016-04-27, 12:48
Bannlyst
Det måste ju vara en skillnad mot när en man våldtar. Makten och våldet är väl detsamma men som man får man ju åtminstone utlösning.
Citera
2016-04-27, 13:35
Medlem
Citat:

Skrämmande siffror. Dock är det inte ovanligt att just kvinnor ligger bakom försök att kontrollera/störa ut andra kvinnors sexualitet. I en genomgång av forskningsläget konstaterade författarna följande: "Who supports and perpetuates these practices of female genital surgery? The available evidence points strongly and consistently toward women. The decision about whether and when a particular girl will receive the operation is made by her mother or grandmother"

http://www.austin-institute.org/wp-content/uploads/2014/02/Cultural-Suppression-of-Female-Sexuality.pdf

Detta verkar vara ytterligare ett bevis på det.
Citera
2016-04-27, 15:05
Medlem
Citat:

Antingen har svensk feminism aktivt mörkat.

Eller beror det på att dom helt enkelt inte kan föreställa sig att andra kulturer skiljer sig från vår, vilket ju gång på gång bevisats att dom gör, och det med råge.
Den som aldrig, någonsin, definierar sig som annat än just kvinna, blir inskränkt.

Att integrera med kulturer som är kvinnofientliga är lika debilt som att tro att ens badvatten kommer att behålla värmen om man häller i kallvatten.
Kultur är viktigare än kön.
Citera
2016-04-27, 15:51
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Negrer är inte människor, det är djur! Det bevisas om och om igen.

Faktiskt inte!
Djur skulle aldrig göra på detta sätt såsom afrikaner gör.

De (Afrikaner) har en helt egen "kultur" och förhållningssätt till sin nästa som är så dålig att inte ens något annat levande djur än en afrikan kan komma på det.
Blanda absolut inte in djur i detta för de gör allt "ont" som det kan uppfattas med ett syfte.

Det finns självklart ett slags syfte med det här att som afrikansk kvinna våldta andra kvinnor med pinnar så livmodern går sönder osv men så skulle aldrig ett djur göra.

En ny lejonhanne (Ny Alfa i flocken) kan ha ihjäl alla små lejonungar i flocken för att snabbare göra lejoninnorna dräktiga och hans gener sprids då snabbare vidare såsom alfahanne i flocken.
Djur har ett klokt och logiskt syfte med sin "ondska".

Afrikaner många gånger är bara i fullständig avsaknad av empati och amoraliska i sitt handlande.
Det där mänskliga att behandla andra såsom du själv vill bli behandlad i är ju inte helt lätt.

Nej, det här går inte att jämföra med industriell avrättning av hela befolkningsgrupper för det är vad som nu kommer att serveras i denna tråd.
Det hade ett helt annat överordnat syfte. Det var ondska på sitt enorma och vidriga sätt men ändå inte för att lite "random shit" tortera helt utan syfte såsom dessa afrikanska kvinnor gör.

Ja, byhålan har 5 klaner av dessa kulturberikare så det här fenomenet kommer att uppstå när resurserna är slut och det inte kommer ut några gratispengar ur bankomaten när man bara stoppar in kortet.

Afrikaner bränner "häxor" idag, bara som ett exempel på afrikaner och deras "kultur".
https://www.youtube.com/watch?v=pC16v_2S59U
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2016-04-27 kl. 16:04.
Citera
2016-04-28, 07:05
Medlem
Citat:

Under min tid här på forumet har jag förvånats av att icke-svenska män, när det diskuteras att icke-svenska män står för större misshandel av kvinnor, motargumenterar med att dom som misshandlar mest är lesbiska kvinnor.

Icke-svenskar verkar övertygade om att lesbiska kvinnor står för största delen av våld i nära relationer.
Det kan också dyka upp i helt andra diskusioner.
För mig låter det väldigt mystiskt.

--Ahaa, du är inte svensk, har det hänt att jag lagt mig i.
Då har vederbörande försvunnit som en avlöning.

Så dom vet uppenbarligen, för dom är kvinnors våld mot kvinnor en självklarhet.
På samma sätt som kvinnor tvingas ta icke-svenska mäns våld som en naturlag och förhålla sig till den.
När jag markerar att det inte är så för en svensk inser dom att dom försagt sig.
Citera
2016-04-28, 14:32
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Under min tid här på forumet har jag förvånats av att icke-svenska män, när det diskuteras att icke-svenska män står för större misshandel av kvinnor, motargumenterar med att dom som misshandlar mest är lesbiska kvinnor.

Icke-svenskar verkar övertygade om att lesbiska kvinnor står för största delen av våld i nära relationer.
Det kan också dyka upp i helt andra diskusioner.
För mig låter det väldigt mystiskt.

--Ahaa, du är inte svensk, har det hänt att jag lagt mig i.
Då har vederbörande försvunnit som en avlöning.

Så dom vet uppenbarligen, för dom är kvinnors våld mot kvinnor en självklarhet.
På samma sätt som kvinnor tvingas ta icke-svenska mäns våld som en naturlag och förhålla sig till den.
När jag markerar att det inte är så för en svensk inser dom att dom försagt sig.

Djungelvåldtäkterna handlar mycket om tortyr. Föra in knivar pinnar i andra kvinnor för förstöra deras underliv och förmågan till att kunna föda fler barn.
Lesbiska kvinnors våld inom relationer ska absolut lyftas fram mer mer och mer!
Just flatfeministerna brukar göra allt för att påpeka hur svenska män våldtar sina kvinnor i förhålandet. Lesbiska kvinnor är i högre grad kvinnomisshandlare misshandlare och våldtäktsförövare inom rellationer än vad heterosexuella män är. Dessutom är dem ofta pedofiler.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in