2016-04-26, 20:09
Medlem
Tjena, jag är en såndär lyckost som tecknade telefonabonnemang innan "obegränsat internet" blev begränsat. Jag har alltså ingen spärr alls på min telefons internet.

Jag använder telefonen med internetdelning hemma då den hastigheten räcker väl för min del.

Men kan man på något sätt skaffa en såndär dosa/mobilt internet och parkoppla det till mitt simkort? Jag har telenor om det undras

Tack!
Citera
2016-04-26, 20:18
Medlem
NeroX90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReginaldNoble
Tjena, jag är en såndär lyckost som tecknade telefonabonnemang innan "obegränsat internet" blev begränsat. Jag har alltså ingen spärr alls på min telefons internet.

Jag använder telefonen med internetdelning hemma då den hastigheten räcker väl för min del.

Men kan man på något sätt skaffa en såndär dosa/mobilt internet och parkoppla det till mitt simkort? Jag har telenor om det undras

Tack!

Det finns hos en rad operatörer tvillingkort att skaffa. Enklast är att kontakta Telenor och be om ett. Dessa bär på en fast månadskostnad och jag vågar inte svara på hur just Telenor hanterar ett sådant kort. Jag vet att man hos en del operatörer enbart kan ha ett kort aktivt åt gången, beroende på abonnemangsform. Jag gissar att det är ett abonnemang även för samtal osv, och då blir det tekniskt komplicerat att ha båda korten aktiverade samtidigt.

Nå, lösningen finns där. Ta kontakt med Telenor och kolla hur deras lösning ser ut.
Citera
2016-04-26, 23:47
Medlem
Polyklorfenols avatar
Vad är det du vill göra som inte täcks av din telefons förmåga att agera hotspot? En stationär dator kan t.ex. lätt göras "trådlös" med en enkel nätverksadapter för 150 spänn i USB-porten.
Citera
2016-04-27, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Vad är det du vill göra som inte täcks av din telefons förmåga att agera hotspot? En stationär dator kan t.ex. lätt göras "trådlös" med en enkel nätverksadapter för 150 spänn i USB-porten.

Min tidigare telefon överhettade konstant när jag använde internetdelning där och jag använder nu en nexus 5, internetdelningen på den telefonen är väldigt ostabil har jag märkt och jag skulle vilja ha ett stabilare system.

Samtidigt skulle det vara skönt att ha det på så sätt att det var i lägenheten hela tiden då tjejen blir lite för beroende av att jag är hemma
Citera
2016-04-27, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReginaldNoble
Min tidigare telefon överhettade konstant när jag använde internetdelning där och jag använder nu en nexus 5, internetdelningen på den telefonen är väldigt ostabil har jag märkt och jag skulle vilja ha ett stabilare system.

Samtidigt skulle det vara skönt att ha det på så sätt att det var i lägenheten hela tiden då tjejen blir lite för beroende av att jag är hemma

Hur du än gör så kommer du inte lyckas kunna sticka hemifrån, ha med dig mobilen och använda den, samtidigt som din tjej surfar på det "internetet" hemma.

Om detta hade fungerat hade ju alla bara haft ett abonnemang och delat till resten av familjen.
Citera
2016-04-27, 17:43
Medlem
dynamit-kisens avatar
Jag hade med ett obegränsat abonnemang från telenor, och ville ha ett extra sim med delad pott till plattan. Visade sig att de vägrar att ge ut det till abonnemang som tecknades innan 2013 någon gång. (Minns inte exakt datum). Troligen samma datum som de slutade med obegränsad surf kan jag tänka.

De miste hellre mig samt mitt ex som kund, haft telenor sen det hette vodafone, än att ge ut ett extra sim. Så nu har jag tele2, men önskar dig bättre lycka med deras kundtjänst än jag hade
Citera
2018-12-10, 19:29
Medlem
farbror Svens avatar
Fråga: Jag har en tillfällig lösning med internatdelning men jag tycker det går åt mycket GB. Nu har jag lagt av med t.ex. SVT play. Finns det lömska GB-ätare som jag inte tänkt på, uppdateringar och annat? Har kollat lite men inte funnit något. Behöver kanske inte skriva att jag inte är hemma på området datorer och IT...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in