• 1
  • 2
2016-04-26, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Jag älskar 90 talister! Hahah just tänket, " nää jag trivs inge vidare. Jag slutar innan jag skaffat nytt jobb. Det är det bästa alternativet. Man kan alltid leva på någon annan som går o jobbar, huvudsaken är ju att JAG trivs"

Ahaha komik på hög nivå!
Haha om man ska ha självinsikt som jag själv hoppas jag har så träffar den rätt bra. Är själv 90talist och känner mig själv igen mig i det, får tacka att du skrev det så jag kan ändra på mig!
Citera
2016-04-26, 11:22
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppetlord
Hade lite pengar sparade efter jag slutade och tänkte leva på dem tills jag hittade nytt jobb.
Varför levde / lever du på sparpengar trots att du verkar ha rätt till grundersättning från A-kassa då du har jobbat i 6 mån.?
Du kan också ha rätt till socialbidrag om det inte var nyligen som du fick din sista lön.
Citera
2016-04-26, 13:07
Medlem
Greateds avatar
Hört att vissa erbjuder räntefritt sms-lån första gången upp till 5-6 lax, kanske är något?
Citera
2016-04-26, 14:39
Medlem
Muppetlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Jag älskar 90 talister! Hahah just tänket, " nää jag trivs inge vidare. Jag slutar innan jag skaffat nytt jobb. Det är det bästa alternativet. Man kan alltid leva på någon annan som går o jobbar, huvudsaken är ju att JAG trivs"

Ahaha komik på hög nivå!

Ja att man vill ha ett jobb man trivs med är ju sinnessjukt.

"Leva på någon annan som går o jobbar."

Jag har inte kostat mina föräldrar en krona det senaste året. Jag hade ju sparat pengar som sagt.

Jaja hur som helst, jag ska sälja lite skit jag inte vill ha o se om det räcker.
Senast redigerad av Muppetlord 2016-04-26 kl. 14:44.
Citera
2016-04-26, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greated
Hört att vissa erbjuder räntefritt sms-lån första gången upp till 5-6 lax, kanske är något?

Gratislån bygger på att du ska ta ett en månadslån som kräver flera månader att betala tillbaka.
Hur betalar du när de 30 dagarna är slut? Normalt med svindyra förlängningsvgifter.
Citera
2016-04-26, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Öka på bolånet om du har bostadsrätt.

Antar att du bor i hyres dock.
Obemedlade människor brurkar bo i hyres.
Sen hjälper det att läsa inläggen man försöker svara på.
Citera
2016-04-26, 20:53
Medlem
Olga-Reets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppetlord
Ja att man vill ha ett jobb man trivs med är ju sinnessjukt.

"Leva på någon annan som går o jobbar."

Jag har inte kostat mina föräldrar en krona det senaste året. Jag hade ju sparat pengar som sagt.

Jaja hur som helst, jag ska sälja lite skit jag inte vill ha o se om det räcker.
Det brukar fungera sa att man forst fixar sig ett jobb som avloppsrensare eller lavemangsexpert eller vilken skit som helst. Sen soker man andra, battre, jobb medan man jobbar som skitjobbare. Nar man fixat sig ett battre jobb att byta till slutar man som skitjobbare. Det kallas i folkmun for karriar...

Med inte en krona du kostat dina foraldrar, menar du att du har betalt de 2 000 i hyra som du skrev om i forsta inlagget eller menar du att du har betalt din hyra och sen ocksa din mat osv?
Citera
2016-04-27, 17:51
Medlem
Muppetlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olga-Reet
Med inte en krona du kostat dina foraldrar, menar du att du har betalt de 2 000 i hyra som du skrev om i forsta inlagget eller menar du att du har betalt din hyra och sen ocksa din mat osv?

Jag betalar 2000 kr hyra och lagar oftast min egna mat ja.
Inte för att jag måste utan för att jag inte gillar att min mor bara lagar vegetariskt.
Men det händer att jag äter det ibland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in