2016-04-26, 00:57
Medlem
Har ett återkommande problem gällande cannabis. Är ganska grön ännu, rökt ca 30ggr i mitt liv men de senaste 25 gångerna så har jag blivit as jävla trött, vill bara lägga mig ner och sova.

De första ca 5 gångerna jag rökte så var det underbart och jag mådde jävligt bra, hade massvis med energi och ville utforska naturen osv, men nu på senaste tiden så blir jag bara trött och vill sova. Kan vara ute med några polare på stan, röka en gås och allt är bra, men så fort den kickar in så drar jag bara hem och sover. Förstår inte varför det blir så, det är väldigt irriterande eftersom jag inte får njuta av effekterna över huvudtaget. Jag tror alltid att det bara är en engångsgrej och att till nästa gång jag röker så kommer jag ha mycket roligare, men det blir samma skit varje gång.

Någon som upplever samma? Tips?

Det spelar för övrigt ingen roll ifall jag röker brunt eller grönt, blir samma utav båda.
/O
Citera
2016-04-26, 01:22
Medlem
Rök mindre. Går att blanda in lite koffein också.
Citera
2016-04-26, 16:40
Medlem
Olburksprassels avatar
Har du hört talas om Indica och Sativa?
En Indica ger dig en 'body high' vilket medför trötthet, större aptit osv.
En Sativa ger dig en 'head high' vilket i sin tur innebär en mer euforisk känsla, extra energi, kreativitet osv.
Sen så har vi hybriderna, som är en korsning av dom båda men som antingen är lite mer indica-dominant eller sativa-dominant.

Om du vet namnet på den strainen ditt grälle kommer från så kan du enkelt kolla upp det lite närmare på www.leafly.com t.ex.
Citera
2016-04-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olburksprassel
Har du hört talas om Indica och Sativa?
En Indica ger dig en 'body high' vilket medför trötthet, större aptit osv.
En Sativa ger dig en 'head high' vilket i sin tur innebär en mer euforisk känsla, extra energi, kreativitet osv.
Sen så har vi hybriderna, som är en korsning av dom båda men som antingen är lite mer indica-dominant eller sativa-dominant.

Om du vet namnet på den strainen ditt grälle kommer från så kan du enkelt kolla upp det lite närmare på www.leafly.com t.ex.

Har rökt mestadels indica men även en del sativa. Blir lika trött av båda :P Men är nog kanske som kommentaren ovanför att jag ska röka mindre
Citera
2016-04-30, 12:50
Medlem
Har haft lite samma problem. Speciellt när jag var nybörjare.
Oavsett strain så blev jag "trött", inte riktigt såsig och trött som när man vill sova men mer att jag bara ville ligga i sängen och chilla.

För mig var lösningen att hitta en riktigt bra sativa dominant strain och röka mindre mängd. Även fast man blir mer uppåt så blir man lätt lite sänkt fast på ett annat sätt av sativa när man röker lite mycket.

Det har gjort att jag börjat röka mer sällan för det helt enkelt är helt ointressant att röka det mesta som finns på markaden. Typ all indica går bort direkt, gillar inte att bli seg (Riktigt dunder Purple Kush var nice dock, kom in i sköna tankebanor medan jag kollade på film och chillade). Även många sativa strains går bort för att jag blir lite för "skev" på dom och då måste lägga mig ner (är känslig för gräs).
Så om jag inte får veta strain så köper jag inte gräs mer helt enkelt.
Längtar till legalisering då jag kan få köpa det jag vill ha och köpa typ 1g åt gången så jag slipper köpa hela femmor <3
Citera
2016-04-30, 13:04
Medlem
TheGrimComedians avatar
Ta lite amfetamin vid sidan om. Då får du garanterat energi.
Citera
2016-04-30, 15:01
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Samma här, Jag röker dagligen och har gjort det i några år och jag blir fortfarande väldigt seg men jag löser oftast det med att trycka i mig nyttig mat och tar tummen i röven, Trötthet ska fan inte hindra mig från att göra det jag vill göra!
Citera
2016-04-30, 15:04
Medlem
Samma för mig efter en hård jobbdag, då kan jag däcka stående i princip efter en fet. Spelar ingen roll om det är göran eller bruno jag rögat.
Citera
2016-05-01, 13:02
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntelaar
Samma för mig efter en hård jobbdag, då kan jag däcka stående i princip efter en fet. Spelar ingen roll om det är göran eller bruno jag rögat.

Hahaha world! När man har jobbat så blir man otroligt hors av en spliff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in