2016-04-25, 13:31
Medlem
R.Bloodworths avatar
Tänkte ta tummen ur röven och skaffa det idag. På hemsidan står det att det är gratis att vara uppkopplad till internetbanken, men vissa tjänster kostar (175kr/år).
Frågan lyder alltså; vilka tjänster kostar..och vad exakt är det man kan göra gratis på internetbanken? Basic sakerna som att betala räkningar t.ex, kostar den funktionen?

Tack
Citera
2016-04-25, 14:15
Medlem
frank_pes avatar
Ja precis det är årsavgift för internetbank hos skitbanken om du vill kunna betala räkningar för annars kan du bara se ditt saldo och göra överföringar mellan konton.

Hos många banker är det ingen avgift för internetbank så måste du inte ha Swedbank av någon anledning rekommenderar jag dig verkligen att skaffa en annan.
Citera
2016-04-25, 14:19
Medlem
R.Bloodworths avatar
Då jag är fattig just nu och inte har räkningar så kan jag vara utan det. När man fått ett jobb så har man enkelt råd med tjänsten även om det är skitruttet att ta pröjs för sådant.
Se saldo och överföra funkar bra at the moment. Grejen är att jag vill ha swish, och då måste jag ha internetbanken för att kunna få fram ett bankid.
Citera
2016-04-25, 14:24
Medlem
R.Bloodworths avatar
En annan fråga; kan jag ha kvar mitt swedbank konto precis som det är och gå typ till Handelsbanken och öppna ett konto där?
Citera
2016-04-25, 14:30
Medlem
frank_pes avatar
Fattar men saken med Swedbank är att banken ofta strular och har problem med internetbank, kortbetalningar m.m. som är den största anledningen till att jag undviker banken.
Hos dessa banker kan du också ha Swish men slipper avgift för internetbank:

Handelsbanken
ICABanken
Skandiabanken

Du kan ha kvar ditt konto hos Swedbank men den nya banken vill att du avslutar det så säg inte att du har Swedbank när du blir tillfrågad för de kan inte se sådant.
Senast redigerad av frank_pe 2016-04-25 kl. 14:32.
Citera
2016-04-25, 15:05
Medlem
R.Bloodworths avatar
Tack för svar.

Men det väcker en ny fråga. Om jag (som fattig och arbetslös) går till Handelsbanken och öppnar ett konto där, vad får bankkort får jag? Mastercard kostar 300kr hos dem, och vad jag vet dras pengarna i förskott...hur gör man?
Citera
2016-04-25, 15:50
Medlem
frank_pes avatar
Om du väljer ICA eller Skandia istället så delas årsavgiften upp på ca 20 kr/mån. och Skandia ser ut att ha avgiftsfritt det första året.

Själv har jag inget kort hos Handelsbanken för kör med Forex också som jag gör överföringar till och slipper därför årsavgifter helt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in