2016-04-24, 20:43
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Har hittat schyssta flygbiljetter här, men de verkar lite för bra för att vara sant.
Någon med erfarenhet om dessa företag?
Citera
2016-04-24, 22:32
Medlem
Ingen adress, inget kontaktnummer och ingen resegaranti ställd till Kommerskollegium = garanterat problem. Undvik.
Citera
2016-04-24, 23:29
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ingen adress, inget kontaktnummer och ingen resegaranti ställd till Kommerskollegium = garanterat problem. Undvik.
Jodå, det finns både adress och telefonnummer..

FlygCity
Brädgårdsvägen 28
23632 Höllviken
info@flygcity.se
0771 - 40 70 00 (Vardagar, 10-12 samt 13-15)

Kom på besök
Brädgårdsvägen 28
236 38 Höllviken
Tel: 040-45 69 30
E-post: info@aobtravel.se

Verkar vara lite si och så med betygen http://www.reseguiden.se/forum/disku...ob-travel-3392. I och för sig en tråd med ett antal år på nacken.
Citera
2016-04-25, 01:24
Medlem
Lobengulas avatar
Som alltid så ska man vara försiktig att anlita "mellanhänder". Vad kostar biljetten om du bokar direkt med flygbolaget? Är det ingen jätteskillnad så är det en "no-brainer", boka direkt med flygbolaget.

Om det är en "jätteskillnad" så kan det vara värt att undersöka men då vara riktigt vaksam. Varför kan det här bolaget sälja en produkt så pass mycket billigare än flygbolaget själva?

Flygbranschen är komplicerad och flygbolag kan sälja biljetter till andra bolag för en billig penning och de i sin tur kränger biljetterna för det pris de kan få. Så visst, det finns definitivt biljetter som är billigare än flygbolagets egna. Oftast så är det ingen jätteskillnad i pris och då ska man fråga sig om det är värt det. Flygbolaget tar inget ansvar för dessa biljetter om det skulle bli problem, de kommer hänvisa dig till säljaren.

Den primära regeln är att alltid boka direkt med leverantören. Det sparar en jäkla massor med tid och tandagnisslan.
Citera
2021-12-05, 13:32
Medlem
Om man av misstag köpt en resa utan bagage. Brukar det gå att ta med bagage mot ersättning vid incheckning?
Citera
2025-07-11, 12:33
Avstängd
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Som alltid så ska man vara försiktig att anlita "mellanhänder". Vad kostar biljetten om du bokar direkt med flygbolaget? Är det ingen jätteskillnad så är det en "no-brainer", boka direkt med flygbolaget.

Om det är en "jätteskillnad" så kan det vara värt att undersöka men då vara riktigt vaksam. Varför kan det här bolaget sälja en produkt så pass mycket billigare än flygbolaget själva?

Den primära regeln är att alltid boka direkt med leverantören. Det sparar en jäkla massor med tid och tandagnisslan.
Jag kollade flyg från Arlanda till Cancun, tur och retur med incheckat bagage. Flygcity erbjuder en biljett för strax över 12.000. När jag sen går in hos Air france så lyckas jag hitta en biljett till 500 kr lägre pris. Hemflyget gick dock Cancun-Toronto-Paris-Arlanda. Men det känns som sagt säkrare att köpa från flygbolaget och i det här fallet så blev det till och med billigare.
Citera
2025-07-11, 22:37
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Jag kollade flyg från Arlanda till Cancun, tur och retur med incheckat bagage. Flygcity erbjuder en biljett för strax över 12.000. När jag sen går in hos Air france så lyckas jag hitta en biljett till 500 kr lägre pris. Hemflyget gick dock Cancun-Toronto-Paris-Arlanda. Men det känns som sagt säkrare att köpa från flygbolaget och i det här fallet så blev det till och med billigare.

Ja precis, även om det innebär mellanlandningar så är det alltid bäst att boka direkt med flygbolaget. Om det blir problem så är det avtal direkt mellan dig och flygbolaget, ingen mellanhand. Man slipper kommentarer från flygbolaget att man måste kontakta sin resebyrå, vilket kan vara svårt med nätresebyråer.

Det ska väl erkännas att den absoluta majoriteten av flyg via nätresebyråer går utan problem. Men blir det problem som ombokning, överbokning, avbokning, ändring, ja då är man rätt fucked. Flygbolaget kommer hävda att de har ett avtalsförhållande med resebyrån och inte med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in