Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-04-23, 05:24
Medlem
Vådaskott med luftgevär - eler självmordsförsök?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=6417635
Citat:
Enligt danska TV2 blev Larsen skjuten av sitt luftgevär i torsdags. Han sövdes sedan ner i konstgjord koma efter att ha opererats under kvällen. Omständigheterna kring händelsen är oklara, men det verkar vara tal om ett vådaskott.

Smedernas lagledare Jimmy Jansson kommenterar händelsen till ekuriren.se.

– Kenni har varit ute och skjutit med sitt luftgevär när ett vådaskott bränt av. Kennis mekaniker hittade honom livlös och ringde efter hjälp. Kenni ligger nu nersövd i koma. Ingen vet exakt vad som hänt eller hur det gått till mer än att det är ett vådaskott som tagit i huvudet, säger Jansson till ekuriren.se.
Expr*ssenlänk i Laidback-inlägg.
Citera
2016-04-23, 05:38
Medlem
Det är väl så med utlänningar, att de kanske inte vet vilken ände på geväret som skall vändas framåt
Citera
2016-04-23, 08:42
Bannlyst
Hur fan kan man vara döende p.g.a. ett luftgevär? Det värsta som händer är väl att man kan tappa ca 5ml blod som max.
Citera
2016-04-23, 10:17
Medlem
caponishs avatar
Måste ju ha varit något megatrimmat gevär
Citera
2016-04-23, 10:18
Medlem
Sculleys avatar
Olika versioner på samma händelse.

Danish speedway star Kenni Larsen suffers gunshot wound to head after incident with mechanic
The member of Larsen's team believed to be involved in the incident was arrested by the police as the 27-year-old was rushed to hospital.

http://www.mirror.co.uk/sport/other-sports/danish-speedway-star-kenni-larsen-7812583
Citera
2016-04-23, 12:20
Medlem
Kan omöjligt vara ett luftgevär av normal standard.
Citera
2016-04-23, 16:59
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Kan omöjligt vara ett luftgevär av normal standard.

Jo det kan det, finns ju flera historier om folk som dött av soft airgun t om, det är inga leksaker, Danmark har lite liberalare regler för luftgevär än Sverige, tror det är licensftitt på .177, men aftonbladet skrev att det var luftpistol idag o även de är tillräckligt kraftiga för o orsaka rejäl skada,
Citera
2016-04-24, 14:23
Medlem
Läste nu att kulan gick in i tinningen genom pannloben för att fastna vid andra tinningen så lite märkligt som vådaskott, låter som självmordsförsök..
Jag vet inte vad dom har för lagar på luftvapen men undrar om dom är utan begränsningar där?

Har själv ett ostrypt 5,5 mm luftgevär som är inställt på 280 m/s då precision blir sämre med högre hastighet, skött två måsar ifjol på 15 meter kroppsskott med en kula så de gick genom båda.
Har även lyckats skjuta 2 skator med ett skott tidigare men dom är ju mindre så lite förvånad blev jag att de gick genom 2 måsar
Citera
2016-04-26, 10:54
Medlem
hur fan kan man skjuta sig själv i tinningen med ett gevär?
måste ju ha varit ett självmords försök eller någin annan som har skjutit honom
Citera
2016-05-02, 06:43
Medlem
Ett intressant ämne i diskussionen om hur farliga luftgevär är, även om det är synd om Kenni Larsen. Huvudets ben är som de flesta känner till tunnast just vid tinningarna, så det är ju detta mått som torde vara relevant. Om det skulle vara ett 10kJ vapen som använts kommer väl regimen att strypa den tillåtna kraften ytterligare nu.
Citera
2016-05-03, 14:16
Medlem
Haijdars avatar
Vet vi något mer?
Citera
2016-07-13, 02:28
Medlem
Trashtextats avatar
Jag är väl hemsk men det här var bland det roligaste jag läst på länge. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motor/speedway/article23163687.ab men jag varken visste vem han var eller att det rörde sig om ett luftgevär.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in