Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-04-22, 18:50
Medlem
urmamaspimps avatar
Något gasglatt miffo som hade bråttom hem till fredagsgroggen?
Stor olycka med flera bilar och en lastbil inblandade, totalstopp i trafiken, rtj klipper upp tak.

"– Inringaren är chockad uppger att det är flera bilar som har krockat och voltat. Räddningstjänsten håller just nu på att klippa upp taket på en bil. Jag förmodar att personer sitter fastklämda i fordonet, säger Thomas Fuxborg vid 18.30-tiden."

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/totalstopp-efter-olycka-p%C3%A5-riksv%C3%A4g-40-1.198530
Citera
2016-04-22, 19:42
Moderator
Hmm ... Jag ska inte säga att det är vardagsmat, men snudd på är det det på de större lederna till och från GBG. Framförallt brukar ju E20 vara utsatt, men även RV40 och E6. Och fredageftermiddagar är ju generellt störst risk att det händer saker.
Så att, det verkar vara en vanlig dag helt enkelt. Man får väl bara hoppas på att ingen blivit allvarligt skadad.
Citera
2016-04-22, 20:47
Medlem
urmamaspimps avatar
Nu var det visst bara en bil som voltat.. En mini cooper?
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/ninia-och-rany-ryckte-ut-efter-dramatiska-volten-1.198564
Citera
2016-04-22, 20:50
Medlem
MrChows avatar
En Mini och "gled flera hundra meter på sidan" låter osannolikt eftersom det krävs rejält höga hastigheter för att lida så pass långt.
Citera
2016-04-22, 21:55
Medlem
urmamaspimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
En Mini och "gled flera hundra meter på sidan" låter osannolikt eftersom det krävs rejält höga hastigheter för att lida så pass långt.

Visst kan det vara så, "ett par hundra meter" kan i själva verket vara 50-60m.
Dock är hastighetsgränser heller inget som hålls så noga på, det är 100km/h på aktuell sträcka, eller det var det iallafall sist jag körde där men andra tycker att 160km/h passar deras livsstil bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in