Någon som har trevliga recept på älgkött i slow cooker?
Brukar göra en väldigt basic gryta med lök, morötter, purjolök, potatis, svartkål, jordärtskocka och lite palsternacka under natten.
Lite sugen på att testa något nytt.
Rent spontant känns de som att de kan bli svårt på älgkött, ganska magert och man behöver om jag inte missminner mig ganska mkt fett på köret om de ska gå hem som slowcook/ lång bak
tycker älg funkar kanon i slow cooker.
visst det blir lite pull pork över det hela men inget som gör något i en gryta anser jag.
Äta med nybakt bröd som man doppar i grytan... väldigt gott.
men lite nya recept jag söker.
Citat:
Ursprungligen postat av sggu
Rent spontant känns de som att de kan bli svårt på älgkött, ganska magert och man behöver om jag inte missminner mig ganska mkt fett på köret om de ska gå hem som slowcook/ lång bak
tycker älg funkar kanon i slow cooker.
visst det blir lite pull pork över det hela men inget som gör något i en gryta anser jag.
Äta med nybakt bröd som man doppar i grytan... väldigt gott.
men lite nya recept jag söker.
Har inget recept men har gjort en boeuf bourguignon med högrev från älg och skogschampinjoner, i övrigt följde jag nog ett vanligt recept. Sidfläsk istället för bacon är en självklarhet och mandelpotatis slår aldrig fel!
Vattnas i munnen.
Börjat respektera och uppskatta husmanskost på senare tid
Citat:
Ursprungligen postat av tjuyat
Har inget recept men har gjort en boeuf bourguignon med högrev från älg och skogschampinjoner, i övrigt följde jag nog ett vanligt recept. Sidfläsk istället för bacon är en självklarhet och mandelpotatis slår aldrig fel!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!