2005-11-22, 20:38
Bannlyst
I våras gjorde en ny sjukhusserie entré hos de amerikanska tv-tittarna.
Grey´s Anatomy slog ner som en bomb på TV-kanalen ABC och de 16 miljoner som såg första avsnittet
hade ökat till 22 miljoner tittare till säsongsfinalen i maj. Grey’s Anatomy blev därmed den största
sjukhusserien sedan Cityakuten. Nu kommer äntligen succén till Sverige och Kanal 5.

Seriestart ikväll
Serien går på Kanal5 på Tisdagar 21:00
Citera
2005-11-23, 00:15
Medlem
wonderlands avatar
Intressant... en av dom bättre sjukhusserierna Amerika har producerat fram, och dom har ju skapat miljontals känns det som!
Citera
2005-11-23, 00:30
Medlem
Snövits avatar
Jag gillade den inte.

Löjliga stereotypa karaktärer. Extramt förutsägbar handling.
Citera
2005-11-23, 00:49
Medlem
Ace Venturas avatar
Satt och slötittade på nyinspelningen av Familjen Addams på TV4 Film häromdagen och noterade då att mormor Addams satt med en kokbok (Addams-humor antar jag?) med titeln "Grey's Anatomy" på framsidan. Det måste vara ett vedertaget begrepp m.a.o. Någon som vet vad/kan historien?
Citera
2005-11-23, 02:42
Medlem
"Henry Gray's Anatomy of the Human Body, commonly known as Gray's Anatomy, is an anatomy textbook widely regarded as a classic work on human anatomy. The book was first published under the title Gray's Anatomy: Descriptive and Surgical in Great Britain in 1858, and the following year in the United States. The book's British author died after the publication of the 1860 second edition, at the age of 34, but his much-praised book was continued by others and on November 24, 2004, the 39th British edition was released."

Detta är taget från wikipedia. Skämtet är alltså att huvudpersonen i serien heter Grey och är läkare. Och Familjen Addams är kannibaler.
Citera
2005-11-23, 03:24
Medlem
Första avsnittet var smörigare än insidan av ett bregott-paket. De har ju lyckats klämma in varenda läkarserie-klysha som finns och mixat det med någon slags smygkristen sentimentalitet. Otroligt pk verkar det vara också, jag menar 75% svarta läkare? Tillåt mig tvivla. Var det förresten Sean Penns mindre kända tvillingbror som hon hade sex med?
Citera
2005-11-23, 03:28
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergadler
Var det förresten Sean Penns mindre kända tvillingbror som hon hade sex med?

Det var jäkligt likt iaf!! Men hallåan sa att han heter Patrick Dempsey och har tidigare varit med i lite filmer och serier.
Citera
2005-11-23, 03:30
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
tja..
mitt intryck av den är att det är en ganska ordinär dramaserie för att utspela sig på ett sjukhus.

Kan inte riktigt säga vad det är den har..men den lyckades ivarjefall fånga mig (som i regel knappt kollar på dramaserier...hmm..ok..där ljög jag nog...rejält..men inte den typen av dramaserier..). Dock känns det som att serien tappar lite i säsong 2...
Citera
2005-11-23, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag gillade den inte.

Löjliga stereotypa karaktärer. Extramt förutsägbar handling.

Kan bara instämma, kassa avsnitt av Cityakuten slår den här serien med hästlängder.
Citera
2005-11-23, 08:47
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
"Henry Gray's Anatomy of the Human Body, commonly known as Gray's Anatomy, is an anatomy textbook widely regarded as a classic work on human anatomy. The book was first published under the title Gray's Anatomy: Descriptive and Surgical in Great Britain in 1858, and the following year in the United States. The book's British author died after the publication of the 1860 second edition, at the age of 34, but his much-praised book was continued by others and on November 24, 2004, the 39th British edition was released."

Detta är taget från wikipedia. Skämtet är alltså att huvudpersonen i serien heter Grey och är läkare. Och Familjen Addams är kannibaler.

Ha ha! Ditt svar var både torrare och roligare än själva skämtet. ...men även upplysande. Tack!
Citera
2005-12-22, 15:50
Medlem
PokerMikes avatar
Ellen pompeo är ju så jävla läcker i sina blåa scrubs!
Citera
2005-12-22, 17:34
Medlem
cosmic_dancers avatar
ni som gillar serien. Vilken serie är bäst cityakuten eller grey's anatomy+
vilka är skillnaderna etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem