2016-04-21, 17:43
Medlem
Per Gharton, en av Miljöpartiets grundare, uttalar sig i TV4:s studio.

Reportern frågar: Hur tycker du att Miljöpartiet, när du tittar på ditt gamla gamla parti, har hanterat hela den här situationen?

Gharton: "Dom har väl varit lite förvirrade, dom är ju nybörjare, visst är dom det. Men det är ju ännu värre att statsministern är nybörjare. Det är ju ändå statsministern som bildar regering."

Gharton nämner också en konspiration från Israels sida, där målet varit att avsätta "antisemiten" Kaplan. Dvs Kaplans avgång har ingenting med Kaplans agerande att göra, utan är en komplott från svensk media och regeringen i Israel. Men framförallt är det Löfven som är totalt inkompetent; en nybörjare precis som MP:s ledning enligt Gharton alltså.

https://www.youtube.com/watch?v=tIdD1YSxPkw#t=103.573469

Frågor: Är Gharton mer onykter än vanligt, eller finns det substans i det han påstår - är det Löfvens, judarnas och medias fel att MP blöder?

Är det en olycka att kalla Fridolin för "nybörjare", bl a med tanke på att Fridolin poängterat sitt 20-åriga samarbete med Mehmet Kaplan?

Är Ghartons inhopp i MSM "hjälp eller stjälp" för Miljöpartiets image? (Sista möjligen en retorisk fråga).
Senast redigerad av weseeyou 2016-04-21 kl. 17:50.
Citera
2016-04-21, 17:52
Medlem
Semenomore2s avatar
Förhoppningsvis ryker han också. Han har många gånger uttalat stöd för islamistiska organisationer och han är själv öppet antisemit.

En akoholiserad, misslyckad mjölkförpackningsförfattare som blivit dement på senare år.
Citera
2016-04-21, 21:05
Medlem
baggebo1s avatar
Att Löfven är en inkompetent pajas kan väl ingen förneka. Inte att judar (genom media och ambassadör) drevat hårt mot "antisemiten" Kaplan heller. Jag har svårt att se något sakfel i det Gahrton säger. Jag tror ingen som inte ljuger har svårt att se något fel i det. Eftersom allt han säger är sant så måste man ljuga för att se något fel i det.

Gahrtons huvudpoäng är väl att Löfven lät media bestämma i stället för att bestämma själv, det är ett tecken på svagt ledarskap.
Senast redigerad av baggebo1 2016-04-21 kl. 21:07.
Citera
2016-04-21, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Att Löfven är en inkompetent pajas kan väl ingen förneka. Inte att judar (genom media och ambassadör) drevat hårt mot "antisemiten" Kaplan heller. Jag har svårt att se något sakfel i det Gahrton säger. Jag tror ingen som inte ljuger har svårt att se något fel i det. Eftersom allt han säger är sant så måste man ljuga för att se något fel i det.

Gahrtons huvudpoäng är väl att Löfven lät media bestämma i stället för att bestämma själv, det är ett tecken på svagt ledarskap.
Så Garthon har alltså rätt i att MP i princip inte gjort några fel, utan att det är juden (som alltid), media och Löfven som bär skulden för MP:s nära förestående implosion?
Citera
2016-04-21, 21:30
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Så Garthon har alltså rätt i att MP i princip inte gjort några fel, utan att det är juden (som alltid), media och Löfven som bär skulden för MP:s nära förestående implosion?
På klippet du länkade så säger inte Gahrton det du påstår. Gahrton intar en neutral position gällande Kaplan. Hans poäng är att Löfvén visste det här sedan innan och att han själv tog in Kaplan i regeringen med den vetskapen. Senare, när Israel och media ligger på, försvarar Löfven ändå inte Kaplan eller sitt eget tidigare beslut att ta in honom i regeringen, utan låter honom gå. Som på order utan egen vilja. Han menar att det är svagt ledarskap. Han har rätt.

Jag själv anser inte att Sverige ska ha turkiska ministrar, men anser inte att Kaplans uttalanden eller möten är värre än vad någon annan av folkförrädarna i riksdagen ägnat sig åt de senaste 30 åren. Kaplans kritik mot Israel anser jag t.o.m. är bättre än det mesta de flesta gjort de senaste 30 åren. Israel är en skurkstat och borde kritiseras hela tiden. Jämförelsen med nazismen är dock olycklig. Nazismen ägnade sig inte åt någon av de sjukheterna Israel håller på med.
Citera
2016-04-21, 22:17
Medlem
Pope666s avatar
Varje gång svenska politiker riktar kritik mot Israel alt försvar Palestina så kommer det fram "skandaler", både mp och S politiker har utsatts för det. Kanske bara en tillfällighet att judar äger de stora medierna i Sverige?

Svenskar är så blåögda. sedan kan judarna alltid komma med något av de tusentals program om hur synd det var om judarna för 60 år sedan o tja då är det okej att bete sig som en skit idag.
Citera
2016-04-21, 22:28
Medlem
Detta är ju ganska komiskt. Per Gahrton anklagar Israel och indirekt judarna för att ligga bakom mediadrevet mot MP. Han är ju helt grundlurad. Det är ju tvärt om så att MP i stort sett för en renlärig kulturmarxistisk politik och kulturmarxismen är en judisk ideologi som går ut på att förstöra den europeiska kulturen. Judarna vill ha massinvandring av muslimer till Europa:

https://www.youtube.com/watch?v=MFE0qAiofMQ

Det som har hänt de senaste dagarna med MP är således ett stort bakslag mot denna judiska plan. Men de ger aldrig upp. Vi kommer att få kämpa för vår överlevnad och med idiotpolitiker som Gahrton så ser det dystert ut.
Citera
2016-04-23, 23:42
Medlem
Svenskares avatar
Gahrton är en klok gammal man, om än alkoholiserad, men han har alltid substans i det han säger. Även om det inte är på israels agenda så har det säkert en relevant koppling till detta.
Citera
2016-04-23, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Gahrton är en klok gammal man, om än alkoholiserad, men han har alltid substans i det han säger. Även om det inte är på israels agenda så har det säkert en relevant koppling till detta.
Här tar Per Gahrton Åsna Romson i försvar, den gången i samband med klavertrampet Auschwitz/zigenare:

https://www.youtube.com/watch?v=GO0ohKTqjq8
Citera
2016-04-24, 00:06
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Här tar Per Gahrton Åsna Romson i försvar, den gången i samband med klavertrampet Auschwitz/zigenare:

https://www.youtube.com/watch?v=GO0ohKTqjq8

Gahrton pippar Willy i debatten, men visst förstår jag att det finns kritik mot Åsa.
Citera
2016-04-24, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Gahrton pippar Willy i debatten, men visst förstår jag att det finns kritik mot Åsa.
Nja, det är ju inte den som skriker högst som har mest rätt...
Citera
2016-04-24, 00:17
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Nja, det är ju inte den som skriker högst som har mest rätt...

Nej, absolut inte, men att se lite längre när en människa yttrar sig i stället för att märka på ord. Det finns inte en människa som allvarligt tror att Åsa menar till att förringa förintelsen, folk erkänner henne som dum i huvudet före än de tror något sådant om henne. Willys ordmärkning i det här fallet har ju bara ett syfte och det är att försöka få ensamrätt på en tragedi. Gahrton ger igen och visar på hur vettigt ordmärkning är för en debatt när Willy påpekar att han gör en jämförelse. Det får mig full i skratt, "Nej jag gjorde ingen jämförelse." Hur som så finns det hur många tragedier som helst och dessa görs det dagligen hundratals jämförelser med. Att förintelsen skulle vara ett undantag har jag svårt att föreställa mig. Och om du tycker så, så får du gärna återge varför du tycker det? Jag är idel öra?
Senast redigerad av Svenskare 2016-04-24 kl. 00:20.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in