2016-04-25, 11:29
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Jag argumenterade bara för att göra lagen lite striktare när det gäller lärare som har sex med sina elever. En tonåring är ju i beroendeställning till framförallt vissa vuxna som lärare, föräldrar (inklusive styvföräldrar) och eventuellt läkare/annan vårdpersonal, men inte i lika hög grad till en vuxen granne eller en främling på stan. Ungdomar över 15 kan nog oftast själva göra ett val om de vill ha sex. Såvitt jag kan se håller vi med varandra.
Ja det gör vi, det där med ålderskillnad osv var inte direkt riktat till dig utan till tråden i allmänhet
Citera
2016-05-05, 07:35
Medlem
Ingen som vill försöka få ut FUP:en så vi får sms-konversationen?
Citera
2016-05-05, 10:35
Medlem
eliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Som förälder och vårdnadshavare så är jag enligt lag skyldig att sända mina barn till skolan. I och med den skyldigheten så måste jag veta att skolan på alla sätt skyddar mina barn.

Det skall helt enkelt vara omöjligt att en lärare bara skall komma på tanken att ha sex med mina omyndiga barn. Det skall fan i mig inte finnas på kartan.

Nu var iofs inte personen omyndig, inte heller skulle jag tro att det var lagkrav på att han befann sig där.

Men egentligen ville jag bara kommentera din orealistiska bild av människor. Hur har du tänkt dig att hitta dessa mytiska personer utan sexualdrift? Om en person är myndig eller inte har ganska liten koppling till vad lagen hittat på, och tack vare ett antal hundra tusen års selektivt urval består människor av individer med en extremt stark vilja att fortplanta sig. Osäker på hur du har lyckats bli förälder utan att vara bekant med detta fenomen.
Citera
2016-05-05, 13:04
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elira
Nu var iofs inte personen omyndig, inte heller skulle jag tro att det var lagkrav på att han befann sig där.

Men egentligen ville jag bara kommentera din orealistiska bild av människor. Hur har du tänkt dig att hitta dessa mytiska personer utan sexualdrift? Om en person är myndig eller inte har ganska liten koppling till vad lagen hittat på, och tack vare ett antal hundra tusen års selektivt urval består människor av individer med en extremt stark vilja att fortplanta sig. Osäker på hur du har lyckats bli förälder utan att vara bekant med detta fenomen.

Fast nu var han väl omyndig, eller?

Det finns yrkesgrupper som helt enkelt måste slå knut på snabel/sätt propp i gluggen.

Med ditt synnerligen omogna resonemang så kan man ju hävda att en läkare som inte ger efter för sin "extremt starka vilja att fortplanta sig" genom att sätta på den nedsövda patienten, även kan ifrågasättas vad det gäller möjligheten att bli förälder!?

Jodå, jag har vuxna barn och jag vet när det inte är läge för att ha sex.

Men i ett land där "värdegrund" har blivit fiiinare än gammaldags "moral", där kan tydligen allt hända!
Citera
2016-08-23, 13:01
Medlem
KapVerdes avatar
Frikänd - dom:

https://minfil.org/M8t2obb1bb/V_xj__TR_B_4050-15_Dom_2016-08-23.pdf
Citera
2016-08-23, 13:07
Medlem
letspanics avatar
Spelar det någon roll om de båda var med på det? Det förändrar ju inte beroendeställningen...
Citera
2016-08-23, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
"En kvinnlig lärare i Småland misstänks för att ha legat med en av sina elever.
Hon har nu åtalats för sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning, uppger lokala medier.
Hon ska enligt åtalet ha haft sex med pojken fem gånger. Läraren nekar till brott."

Vidare kan man läsa.
"Ärendet ska ha inletts i höstas då läraren plötsligt lämnade in ett flertal polisanmälningar mot eleven – för bland annat olaga hot"

Dock har ingen av anmälningarna mot eleven gått till åtal.

Pojken ska ha varit 16 år.

Var i Småland har detta hänt? Vi vet att det var i Kronobergs Län.
Vad kan kvinnan tänkas få för straff?
Varför har läraren gjort flera anmälningar mot eleven? En första tanke var att eleven skulle ge igen på läraren. Men det ska finnas SMS-bevis.

Länk 1: http://www.expressen.se/kvallsposten/kvinnlig-larare-atalas-for-sex-med-sin-elev/
Länk 2: http://www.smalanningen.se/article/larare-misstanks-ha-haft-sex-med-elev/

Finns det inga polisprotokoll man kan läsa så man vet vad som hänt. jag tycker inte om att läsa pk dravel.
Citera
2016-08-23, 13:12
Medlem
MedborgareXs avatar
Säkert med 16 år?

Sex med chefen på en arbetsplats är väl accepterat?
16 år borde vara gammalt nog för att veta vad sex är...
16-åringen borde låsas in för utpressning, ev planerad sådan som borde vara värre.

Är det helt fastställt att grabben är 16 år och svensk?

Om det är ett ensamkommande flyktingbarn så kan åldern vara 20+ och att killen väckt lärarinnans känslor om att tycka synd om den stackars unga mannen och hamnat i sängen.
Senast redigerad av MedborgareX 2016-08-23 kl. 13:55. Anledning: tillägg
Citera
2016-08-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Spelar det någon roll om de båda var med på det? Det förändrar ju inte beroendeställningen...

Tolkbehov berberiska.

Verkar som hon satt på en muslim och han ville ha ut skadestånd på klassiskt muslimt sätt. Vem knullar minderåriga muslimer?
Är det ont om män i hennes egen ålder eller är hon inavlad?
Citera
2016-08-23, 13:27
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Hade läraren varit en man så hade han åkt åt helvete. Men nu var det en kvinna så då bejakade hon väl sin sexualitet som det så vackert heter då subborna åker till Gambia för att få lite pojksnopp i sig.
En vidrig dom. En lärare, oavsett situation, skall helt enkelt avhålla sig från alla former av sexuella relationer med en elev.
Citera
2016-08-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Hade läraren varit en man så hade han åkt åt helvete. Men nu var det en kvinna så då bejakade hon väl sin sexualitet som det så vackert heter då subborna åker till Gambia för att få lite pojksnopp i sig.
En vidrig dom. En lärare, oavsett situation, skall helt enkelt avhålla sig från alla former av sexuella relationer med en elev.

Kostade skattebetalarna 100k + en massa tid som kunde gått till viktigare saker.
Citera
2016-08-23, 14:17
Medlem
Denne: https://www.facebook.com/christel.lundgren.5?hc_ref=SEARCH&fref=nf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här