Citat:
Ursprungligen postat av
Monkeyspank
Min polare måste snabbt bli av med sin gamla Skoda av utrymmesskäl och har erbjudit mig att köpa den för ett i mina öron bra pris.
En obesiktad avställd -03 Octavia combi som stått i kallgarage under vintern.
Jag behöver egentligen inte fler bilar, men jag tyckte fem lax lät som ett bra pris. Bilen är till 90% körd av hans fru senaste åren och således inte racekörd, men troligtvis är väl kopplingen sliten.
Eventuella småfel lär väl också finnas.
Tänkte att med lite tur kanske den går rakt igenom bes. eller möjligen med lite simpelt småfix, vartefter jag kan sälja den och tjäna några spänn.
Har dock aldrig ägt en Skoda förut och skulle vilja ha tips om vad jag ska ge akt på, vanliga fel, rostfästen osv. och framförallt om modellen är känslig för elfel. För om det är något jag verkligen hatar så är det att riva i just elfel på gamla bilar.
Tackar på förhand.
Jag skulle nog passa mig... 5 tusen blir du kanske inte jätte fattig på om det är blindgångare...
En släkting hade en Octavia RS (runt 2004 tror jag) som faktiskt var helt ok... hyffsat kvalité för pengarna... En gång vart min bil in på rep så jag hyrde en bil... sade jag ville ha den billigaste hyrbilen (snål som jag var) och fick då en Octavia (GL, GLX eller något sådant) och det var nog en av dom värsta bilarna jag kört, suttit i... Svårt att beskriva men den var så sjukt dålig, det lät som man körde i 150 när man kom upp i 50 Km/h, allt man rörde vid verkade nästan gå sönder...
Var en Stereo (orginal) som inte en enda kanal gick att få in någorlunda brusfritt... ja den var sjukt dålig...
Det kanske finns ett skäl till varför den är avställd (annat än vad han sagt till dig möjligen) samt 5 tusen kronor...
Jaja... återigen... 5 tusen kronor (vad är skrotningspremien på? 800 kr?) det kanske är värt ett försök ändå...