Citat:
Ursprungligen postat av
cumshooter
Är på väg att registrera ett konto hos IQ OPTION, men kommer inte göra det förrän jag fått detta utrett:
"If you want to withdraw money by credit card, a picture of the credit card, back and front, with the middle eight numbers of the credit card number blacked out. This helps to prevent money laundering and makes sure that money is paid to a credit card you actually own."
Är det någonsin motiverat att dom skulle behöva detta? Då vill dom ju dessutom se min tresiffriga kod om jag förstod det rätt. Kan dom göra någonting med den informationen? Innebär det att det garanterat är scam?
Hmm...
Är dålig på kreditkort... men 8 siffror borttagna... gäller helt enkelt att ta reda på vad dessa kan stå för... om det har med adress osv att göra då hade jag inte gjort det... är det random numbers... då skall det ju inte vara någon större fara... jag menar har du fotat alla sidor utan dom tre sista random siffrorna så är ju det värre... men som sagt... går dom 8 mitten siffrorna att härleda till något (som adress, osv osv... något du angivit ex i din ansökan...) så är detta farligt...
Skall kika, blev intresserad... kommer tillbaka...
----edit
Ok tillbaka...
Det skall vara rätt lugnt tror jag...
Dom första 4 siffrorna kan dom hyffsat lätt ta reda på... så dom i mitten är någorlunda slumpartade... och det är ju dem du inte skall visa...
-edit igen!!!
Det måste vara en skam...
Siffrorna är ju pressade igenom kortet... ALLA siffror visas om du fotar det på andra sidan...
Så gör det inte... då har dom allt...