Flashback bygger pepparkakshus!
2016-04-18, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Är inte alltid så att vissa saker rapporteras, har det nu ett samband mellan
olyckan och den stulna bilen vilket du har fått höra från en bekant så borde
det nog komma ut snart. Polisen har säkert uppgifter att den stulna bilen
kom från den bilfirman, samma bil som nu var inblandad i denna tragiska
dödsolycka.
Inte alls säkert att det kommer att berättas någonstans. Ångrar lite att jag skrev firmans namn.

Det är mycket som händer runt om hela tiden som vi aldrig får höra ett ljud om.

Såklart vet polisen, annars skulle ju inte firman veta att det var deras stulna bil som var inblandad.
Senast redigerad av cleolin 2016-04-18 kl. 15:27.
Citera
2016-04-18, 15:29
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Bra att han överlevde tycker jag och får leva med ånger hela sitt resterande liv. Tydligen är han rätt skadad också.

Vad är det som får dig att tro att han kommer att känna ånger?
Citera
2016-04-18, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Vad är det som får dig att tro att han kommer att känna ånger?
Hoppet.
Citera
2016-04-18, 16:11
Medlem
Vem är avskummet? I Söndags försökte han stjäla varor på netto i Töreboda. Undrar hur polisen känner som inte plockade in honom
http://mariestadstidningen.se/toreboda/2016/04/18/misstankt-ranare-i-dodsolycka?refresh=true
Citera
2016-04-18, 16:20
Medlem
ArischManns avatar
Får hoppas att U*f Anderss*n (l*0*)förlorar jobbet nu då.
"Det är för oss en känd gärningsman och mannen kommer att bli kallad till förhör. Men i nuläget finns inget hämtningsbeslut och därför letar vi inte aktivt efter honom."

De kunde förhindrat det här & räddat ett liv.
Samma sak gäller vid biljakter, stoppa dem så fort de kan, även om de då krävs att använda dödligt våld om de så måste, få stopp på dem innan de har ihjäl någon annan.
Min personlig åsikt är att det är bättre att en skyldig får sätta sitt liv till än en helt oskyldig.
Citera
2016-04-18, 16:21
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Inte alls säkert att det kommer att berättas någonstans. Ångrar lite att jag skrev firmans namn.

Det är mycket som händer runt om hela tiden som vi aldrig får höra ett ljud om.

Såklart vet polisen, annars skulle ju inte firman veta att det var deras stulna bil som var inblandad.

Mariestadstidningen verkar ha en hel del mer info, en länk som en
användare ovanför mig postade. Där står det om bilstölden.

http://mariestadstidningen.se/toreboda/2016/04/18/misstankt-ranare-i-dodsolycka?refresh=true

Citat:
Bilen stals vid 00.13 natten till måndagen vid biluthyrningen på
Resecentrum i Skövde. Två personer krossade en ruta till
biluthyrningen, tog sig in i lokalen och kom över bilnycklar.
En av bilarna stals sedan.

Citat:
– Vi misstänker att Törebodabon var en av
gärningsmännen, säger Roland Svensson.

Bilen stals alltså ett antal timmar tidigare än när själva
olyckan ägde rum.
Citera
2016-04-18, 16:55
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
Får hoppas att U*f Anderss*n (l*0*)förlorar jobbet nu då.
"Det är för oss en känd gärningsman och mannen kommer att bli kallad till förhör. Men i nuläget finns inget hämtningsbeslut och därför letar vi inte aktivt efter honom."

De kunde förhindrat det här & räddat ett liv.
Samma sak gäller vid biljakter, stoppa dem så fort de kan, även om de då krävs att använda dödligt våld om de så måste, få stopp på dem innan de har ihjäl någon annan.
Min personlig åsikt är att det är bättre att en skyldig får sätta sitt liv till än en helt oskyldig.
Svenska Polisen i ett nötskal. Som vanligt har de mer jobb med att skydda invandrare och "flyktingar" än att ta pundare och brottslingar. Polisen kan dra åt helvete som dödat en oskyldig ung tjej. Satans idioter!!! Lägg ner svenska Polisen, ett stort gäng pajasar är vad ni är. Hoppas rikspolistönten och judelakejen Dan Eliasson läser det här.
Citera
2016-04-18, 17:34
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
[indent]Får hoppas att U*f Anderss*n (l*0*)förlorar jobbet nu då.
Vad det alltså fråga om en person som hade jobb? Man får ju mer intrycket av en missbrukare när man läser att han stjäl bilar mitt i natten och snattar i butiker.

Synnerligen tragiskt. Hoppas han lägger kriminaliteten på hyllan för gott nu.
Citera
2016-04-18, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Vad det alltså fråga om en person som hade jobb? Man får ju mer intrycket av en missbrukare när man läser att han stjäl bilar mitt i natten och snattar i butiker.

Synnerligen tragiskt. Hoppas han lägger kriminaliteten på hyllan för gott nu.

Polismannen som uttalade sig heter Ulf Andersson. Han borde bli av med jobbet
Citera
2016-04-18, 17:53
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilloz
Någon som vet vem tjejen är??

Jag är i princip säker, jag väntar just nu på att få mina misstankar bekräftade.
Mig veterligen finns det endast en tjej i Hjo född 94 som kör en sådan bil som dödsoffret gjorde.

Kan skicka ett PM när jag vet.
Citera
2016-04-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Jag är i princip säker, jag väntar just nu på att få mina misstankar bekräftade.
Mig veterligen finns det endast en tjej i Hjo född 94 som kör en sådan bil som dödsoffret gjorde.

Kan skicka ett PM när jag vet.

Vad var det för bil då?
Den ravinen hon flög ned i, ligger den precis söder om infarten till korsgården? Har åkt där hundratals ggr men kan inte komma ihåg att det är 6-7 meter fall där..
Citera
2016-04-18, 18:21
Medlem
Någon som vet om Törebodabon kan vara h*ns l*ndb*rg? Han kom ju åt nu i dagarna men är ju en aningen äldre än 40 som mariestadstisningen antyder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in