2016-04-17, 17:57
Medlem
ja hej det e såhär att jag problem när jag kör spel tex input lag på min controller när jag kör offline så funkar det utmärkt jag ringde till bahnhof och dom sa till mig att jag skulle göra en pingplotter test
gjorde det sen sa dom en till sen sa dom att jag skulle acceptera om det va mitt fel skulle jag betala teknikers felsökning jag godkännde sen efter 4 tim fick jag mail att det va fel på stadsnätet. det gick 1 månad innan teknikerna kom hit och det va nu i fredrags och dom sa till mig det va fixat men mitt problem kvarstår och provade göra en pingplotter test igen och jag skulle va tacksam om jag får lite svar vad ni tycker hur det ser ut tack i förhand

http://s23.postimg.org/ptvsbzvm3/prrrrrr.png
Citera
2016-04-17, 18:02
Bannlyst
Du har packetloss @ cust.bahnhof.se vilket innebär stadsnätet. Felet ligger troligtvis i kopplingarna från din bostad -> stadsnätet.

Vet inte hur man går tillväga för att reparera detta. Sedan så snackar jag ur röven för jag har ingen aning om vad jag snackar om så vi inväntar andra svar.
Citera
2016-04-17, 18:10
Medlem
som sagt jag har bytt alla kablar hemma allting e nytt dom sa att jag hade ner till servern -20 nåt värde nu har dom tagit den ner till -8 jag hade samma problem för 3 år sen då blev det stopp i hela vällingby dom bytte ut nåt och då slutade mina problem
Citera
2016-04-17, 19:02
Medlem
Afros avatar
Det ser bra ut. Programmet gör en traceroute för att nå sunet i detta fall, sedan pingar den varje router på vägen för att försöka se fel på vägen. Du tappar 0,2% i bahnshofs nät, vilket är i stort sätt ingenting. Men du tappar inget paket till sunet, vilket tyder på att det är routern hos bahnhof som väljer att inte svara på ditt ping.

Alla ping paket som skickas till en router går upp i CPUn, har routern mycket att göra väljer den att kasta dessa paket då de inte klassas som särskilt viktiga, men ping paket som ska igenom routern, de som skickas till sunet, skickas som vanligt.

Vilket betyder att om det hade varit problem i bahnhofs nät, då hade du haft 0.2 i paketförlust hela vägen till sunet.
Citera
2016-04-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro
Det ser bra ut. Programmet gör en traceroute för att nå sunet i detta fall, sedan pingar den varje router på vägen för att försöka se fel på vägen. Du tappar 0,2% i bahnshofs nät, vilket är i stort sätt ingenting. Men du tappar inget paket till sunet, vilket tyder på att det är routern hos bahnhof som väljer att inte svara på ditt ping.

Alla ping paket som skickas till en router går upp i CPUn, har routern mycket att göra väljer den att kasta dessa paket då de inte klassas som särskilt viktiga, men ping paket som ska igenom routern, de som skickas till sunet, skickas som vanligt.

Vilket betyder att om det hade varit problem i bahnhofs nät, då hade du haft 0.2 i paketförlust hela vägen till sunet.

ok tack så mycket
Citera
2016-04-18, 09:37
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHP5
Du har packetloss @ cust.bahnhof.se vilket innebär stadsnätet. Felet ligger troligtvis i kopplingarna från din bostad -> stadsnätet.

Eftersom det är felfritt till ping.sunet.se så förekommer inte några drops till ping.sunet.se. Eller uttryckt på ett annat sätt: det är felfritt.
Citera
2016-05-13, 14:48
Medlem
Bahnhof.. suck. hade samma problem. bytte till Telia, allt löste sig. Hoppas det fixar sig med ditt Bahnhof! :-)
Citera
2016-11-09, 17:24
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakka
Bahnhof.. suck. hade samma problem. bytte till Telia, allt löste sig. Hoppas det fixar sig med ditt Bahnhof! :-)

Jag lider av extrema packet loss med Banhof. Har gjort detta i typ senaste året. Har testat med nya kablar mellan väggen och datorn utan förbättrat resultat. När jag ringer supporten säger de att de skall kolla och prioritera ärendet. Efter ca 10:e samtalet till dem, en gång i kvartalet så skickar de ut en tekniker till mun fastighet, vilken konstaterar att det är något fel på switchen i källaren (bor i höghus). Efter han hemliga åtgärd så funkar uppkopplingen som den ska i ca 1 vecka, sedan är det packet loss 4-5 ggr dagligen i ett par veckor tills uppkopplingen är stendöd, and so on. Så här har det varit i typ ett år. De vägrar göra nått seriöst åt mitt problem, och vägrar kompensera.
Citera
2016-11-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Jag lider av extrema packet loss med Banhof. Har gjort detta i typ senaste året. Har testat med nya kablar mellan väggen och datorn utan förbättrat resultat. När jag ringer supporten säger de att de skall kolla och prioritera ärendet. Efter ca 10:e samtalet till dem, en gång i kvartalet så skickar de ut en tekniker till mun fastighet, vilken konstaterar att det är något fel på switchen i källaren (bor i höghus). Efter han hemliga åtgärd så funkar uppkopplingen som den ska i ca 1 vecka, sedan är det packet loss 4-5 ggr dagligen i ett par veckor tills uppkopplingen är stendöd, and so on. Så här har det varit i typ ett år. De vägrar göra nått seriöst åt mitt problem, och vägrar kompensera.

Att klaga 4 gånger per år betyder att saker i stort sätt fungerar. Ring varje dag och referera till tidigare samtal. För anteckningar över samtalen.
Citera
2016-11-09, 21:22
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bautar
Att klaga 4 gånger per år betyder att saker i stort sätt fungerar. Ring varje dag och referera till tidigare samtal. För anteckningar över samtalen.

Ja. Jag får försöka göra det. Det otrevliga är ju att de försöker lägga skulden på mig. Har faktiskt aldrig blivit så märkligt behandlad av en kundtjänst och support.

Kan man göra något själv åt dessa "packet loss"? Har googlat en del men finner inga egentliga svar, vad jag kan se handlar det om deras bristfälliga utrustning i stadsnätet och i den där magiska lådan i källaren
Citera
2016-11-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Ja. Jag får försöka göra det. Det otrevliga är ju att de försöker lägga skulden på mig. Har faktiskt aldrig blivit så märkligt behandlad av en kundtjänst och support.

Kan man göra något själv åt dessa "packet loss"? Har googlat en del men finner inga egentliga svar, vad jag kan se handlar det om deras bristfälliga utrustning i stadsnätet och i den där magiska lådan i källaren

Möjligt, men tveksamt om det inte hjälper med nya kablar och dator direkt mot datauttaget.

Kolla om de har en kundombudsman som kan hjälpa till.
Citera
2016-11-21, 12:32
Medlem
Halloween2s avatar
Någon annan idag som har sinnes sjukt segt internet från dessa jävla pajaser? Första gången det händer mig, ''fel vid sidhämtning'' efter att ha laddat i en minut.

edit: ringde nu och det var tydligen en jävla kabel som vart paj mellan örebro och oslo. så det drabbar hela sverige? jesus
Senast redigerad av Halloween2 2016-11-21 kl. 12:34.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in