2018-11-22, 21:02
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det beror ju på. Om du vill få någon - förutom dina TI-kompisar - att tror på att det existerar "hjärnchip" så har du en väldigt tung bevisbörda på dina axlar.

För faktum kvarstår: går du till en vanlig läkare med typiska "hjänchipsymtom" så kommer du att få en helt annan diagnos. Och detta av den enkla anledningen att dessa "hjärnchip" är okända inom vetenskapen. Det är ju i princip bara du och några till som vet (tror) att de existerar.

Varför tror du att man gör olika typer av analyser av denna slags 'material' (såsom de analyser Dr. Staninger gjort)?

Hjärnchip är som sagt en industri. EN INDUSTRI. Förstår du? Varför du envisas med att förneka något så grundläggande är ett mysterium (eller inte).
Citera
2018-11-22, 21:11
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Varför tror du att man gör olika typer av analyser av denna slags 'material' (såsom de analyser Dr. Staninger gjort)?

För att hon tjänar pengar på det.

Citat:
Hjärnchip är som sagt en industri. EN INDUSTRI. Förstår du? Varför du envisas med att förneka något så grundläggande är ett mysterium (eller inte).

Men du, det är liksom inte bara jag som förnekar att det finns "hjärnchip". Du hittar inte en enda hjärnforskare som kan bekräfta dina "hjärnchip". De existerar inte inom vetenskapen.
Citera
2018-11-28, 15:51
Medlem
Psykiatri som varning och straff - Varför anklaga offren för att ha Schizofreni?

Det går inte att mäta schizofreni och det finns inget test eller någon apparat som
kan ge diagnosen. Man kan bara få diagnosen schizofreni genom vad patienten
själv säger till psykiatrin (patientens rapporterade självupplevelser).

Sovjetunionen missbrukade psykiatrin för att systematiskt förfölja och förtrycka
oppositionella med diagnosen ”smygande schizofreni”. Människor som berättade
att de var i mot Sovjetunionens system fick diagnosen Schizofreni. Eftersom
diagnosen inte kunde mätas gick den heller inte att försvara sig i mot precis
som i Sverige. Även i Kina förekommer systematiskt missbruk av psykiatrin.

Idag används modern teknik (mikroimplantat) för att lura läkare som i brist på ny
information felaktig diagnostiserar utsatta människor att lida av Schizofreni när de
utsatta beskriver sina upplevelser av tekniken.

(Sovjetunionen uteslöts ur Psykiatrins världsförbund (WPA) efter att missbruket uppdagats)
Senast redigerad av Piratpartiet 2018-11-28 kl. 15:59.
Citera
2018-11-28, 16:22
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Idag används modern teknik (mikroimplantat) för att lura läkare ...

Hur vet du det? Inte ens vetenskapen känner till dessa mystiska "mikroimplantat" - hur i hela världen känner du till dem?

Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Idag används modern teknik (mikroimplantat) för att lura läkare som i brist på ny
information felaktig diagnostiserar utsatta människor att lida av Schizofreni när de
utsatta beskriver sina upplevelser av tekniken.

Hur vet du att diagnosen är felaktig? Varför kan inte diagnosen Schizofreni vara korrekt?
Citera
2018-12-06, 12:33
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
För att hon tjänar pengar på det.

Svar: man gör det av flera andra skäl (än enbart ditt egoistiska svar/skäl). Genom denna slags tester kan man på ett objektivt sätt påvisa vad människor har i sina kroppar, och göra kopplingar mellan fynd i kroppar till material som produceras i stor/industriell skala. Kopplingar som annars är svåra att göra.

Citat:
Men du, det är liksom inte bara jag som förnekar att det finns "hjärnchip". Du hittar inte en enda hjärnforskare som kan bekräfta dina "hjärnchip". De existerar inte inom vetenskapen.

Du kan ju exempelvis söka på nanoteknik, nanosensorer, nanofibrer och smart dust.

Dr. Staninger diskuterar nanoteknik i denna länk; Updates in Innovative Nano Technology;
http://www.blogtalkradio.com/onecellonelightradio/2018/11/17/dr-hildy--updates-in-innovative-nano-technology--earth-space-and-the-heaven

Hundratals universitet arbetar med att utveckla nanoteknik.

Vidare, lyssna t.ex. 56.40 min in där det nämns att artificiell fungus och nanomaterial bygger/skapar sensorer i kroppen, och 24-25 in (där nanofibrer nämns). Eller 52.25-54.00 in; nanowires sägs användas för att gör bättre MRI:s och inom medicin.

Och 1.00.56 in, där Dr. Staninger ger svar till dem som tror sig veta allt, som hävdar att "vi är årtioenden från detta och/eller om det fanns skulle jag känna till det".

Länkar till ovannämnda program; https://onecellonelightradio.wordpress.com/2018/11/17/dr-hildy-nano-updates/ I denna länk finns intressanta länkar och bilder. Och hela hennes bok diskuterar ju ämnet - med referenser - så ditt påstående är ju skrattretande, det kanske blir lättare att ta in informationen om man tänker på minimala sensorer snarare än hjärnchip.
Citera
2018-12-06, 14:25
Medlem
madtops avatar
Citat:

Du kan ju exempelvis söka på nanoteknik, nanosensorer, nanofibrer och smart dust.

Det är mycket bättre du länkar till vetenskapliga artiklar som beskriver dessa "hjärnchip" som tråden handlar om.

Att det finns nanofiber är det ingen som betvivlar.

Citat:
Hundratals universitet arbetar med att utveckla nanoteknik.
Absolut. Skillnaden är att du påstår att de har färdiga "hjärnchip".
Vilket jag hävdar att de inte är.
Citera
2018-12-06, 17:50
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Det är mycket bättre du länkar till vetenskapliga artiklar som beskriver dessa "hjärnchip" som tråden handlar om.

Att det finns nanofiber är det ingen som betvivlar.

Du kan ju ta del av allt det material som jag föreslog och/eller läsa in dig på vad exempelvis universiteten världen över håller på med. Annars gör Dr. Staningers bok det som du efterfrågar.

Citat:
Absolut. Skillnaden är att du påstår att de har färdiga "hjärnchip".
Vilket jag hävdar att de inte är.

Så du menar att det inte finns några som helst minimala sensorer/hjärnchip som kan användas i människor?! Ok, hävda vad du vill - jag hävdar dock att du har helt fel. Och människor utnyttjas å det grövsta när olika kriminella aktörer testar ny teknik och nya vapen.
Citera
2018-12-06, 17:58
Medlem
Citat:

Hjärnchip är big business! Förstår du?

Här är något konkret, om detta är sant finns det pengaspår att följa.

Det har jag inte lyckats med alls.
Citera
2018-12-06, 18:11
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Här är något konkret, om detta är sant finns det pengaspår att följa.

Det har jag inte lyckats med alls.

Finns som sagt utvecklare och tillverkare av (nano)sensorer, (nano)implantat, body area network och s.k. MEMS. Universitet, (stor)företag och militär världen över är intresserade av dessa saker. Den nya trådlösa (fjärr)sjukvården. Övervakningsindustrin. Internet of humans. Etc.
Citera
2018-12-06, 18:33
Medlem
madtops avatar
Citat:
Du kan ju ta del av allt det material som jag föreslog och/eller läsa in dig på vad exempelvis universiteten världen över håller på med. Annars gör Dr. Staningers bok det som du efterfrågar.

Jag anser inte kvacksalvaren "Dr" Staninger är speciellt tillförlitlig.
Det är liksom ingen tillfällighet att hon ger ut en bok på ett ökänt bokförlag i stället för att publicera sina teser vetenskapligt.

Citat:
Så du menar att det inte finns några som helst minimala sensorer/hjärnchip som kan användas i människor?!

Jo det gör det såklart. Vi har allt från rfid till sensorer som mäter t.ex blodsocker.
Hjärnchip såsom de framställs i tråden finns dock inte.

Vad är din definition av "hjärnchip"?

Citat:
Och människor utnyttjas å det grövsta när olika kriminella aktörer testar ny teknik och nya vapen.

Det finns inget som tyder på det.
Du har ju trots allt skrivit en himla massa inlägg i den här tråden utan att kunna göra din tes trovärdig. Att du återigen drar fram en kvacksalvare som källa är ganska typiskt.
Citera
2018-12-06, 18:37
Medlem
madtops avatar
Citat:
Finns som sagt utvecklare och tillverkare av (nano)sensorer, (nano)implantat, body area network och s.k. MEMS. Universitet, (stor)företag och militär världen över är intresserade av dessa saker. Den nya trådlösa (fjärr)sjukvården. Övervakningsindustrin. Internet of humans. Etc.

Ja och?
Jag har flera MEMS i min mobiltelefon men det betyder inte att Karolinska Institutet har opererat in en g-mätare i ditt huvud.
Citera
2018-12-06, 18:47
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Jag anser inte kvacksalvaren "Dr" Staninger är speciellt tillförlitlig.
Det är liksom ingen tillfällighet att hon ger ut en bok på ett ökänt bokförlag i stället för att publicera sina teser vetenskapligt.

Haha, du har någon inavlad bias såsom det verkar. Är hennes länkar också kvacksalvare? Dr. Staningers företag gör tester och/eller analyserar tester gjorda av andra.

Citat:
Jo det gör det såklart. Vi har allt från rfid till sensorer som mäter t.ex blodsocker.
Hjärnchip såsom de framställs i tråden finns dock inte.

Du vet inte ett skit. Man undrar varför du skriver i denna tråd och på detta forum överhuvudtaget.

Citat:
JDet finns inget som tyder på det.
Du har ju trots allt skrivit en himla massa inlägg i den här tråden utan att kunna göra din tes trovärdig. Att du återigen drar fram en kvacksalvare som källa är ganska typiskt.

Det är inte "min tes". Detta är vad som sker just nu i världen, du vill eller kan bara inte ta in det i ditt huvud. Skall man kalla dig kvackhuvud månne? Eller idiot rakt av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in