2016-04-16, 11:25
Medlem
Drapåtrissors avatar
När Veronica Palm blir ny ordförande så höjs arvodena kraftigt vilket kommer att kosta organisationen miljoner. Att man jämför sig med den andra stora organisationen Röda Korset med sina myglande styrelsemedlemmar feta arvoden och många skandaler är det rimligt? När fotfolket står och skramlar med sina bössor helt ideelt så tar topparna ut feta arvoden som t.ex Veronica Palms närmare 50000kr/mån (exl riksdagsarvodet) utan att ens skämmas. Bara jag som tycker att hela styrelsen borde skämmas för sin girighet?
http://aftonbladet.se/nyheter/article22642063.ab
Citera
2016-04-16, 11:31
Medlem
Xer0s avatar
Jobbar dom heltid skall dom ha heltidslöner, annars inte.
Det är ju alltid sådär. Dom har ingen som vill sitta, så höjer man arvodena för att få fler kandidater.
Citera
2016-04-16, 11:49
Medlem
Noxyls avatar
Det är skandal. Girigheten är total och jag är nyfiken på hur mycket Veronika skänker till hjälporganisationer i dag. Att hon inte fattar att 100% i detta fallet, blandannat, handlar om att avstå från sitt eget "bistånd" är skrämmande.
Senast redigerad av Noxyl 2016-04-16 kl. 11:54.
Citera
2016-04-16, 11:59
Medlem
Drapåtrissors avatar
Ok såg nu att hon inte längre sitter i riksdagen men efter tretton år gick hon nog inte lottlös därifrån. Är nu även ordförande för sthlms arbetarkommun givetvis även troligen överbetald även där. Den nuvarande ordföranden Inger Ashing hade den goda smaken att arbeta utan ett öre i ersättning enligt Expressen.
Citera
2016-04-16, 12:02
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Jobbar dom heltid skall dom ha heltidslöner, annars inte.
Det är ju alltid sådär. Dom har ingen som vill sitta, så höjer man arvodena för att få fler kandidater.
Jo, så är det. Vill man ha kompetent folk så behöver kan man behöva erbjuda en hög lön.
Citera
2016-04-16, 12:08
Medlem
Dofternas avatar
Stor organisation som omsätter stora pengar ska betala ordentligt för en heltidstjänst som ordförande.
50 000 känns, för mig personligen, ganska lågt betalt för ansvaret.
Citera
2016-04-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Stor organisation som omsätter stora pengar ska betala ordentligt för en heltidstjänst som ordförande.
50 000 känns, för mig personligen, ganska lågt betalt för ansvaret.
Jag håller med. Jag tycker det är långt mer oroande att opolitisk organisation som RB är, och ska vara, får både en ordförande och en vice ordförande som tillhör makteliten inom S.
Citera
2016-04-16, 12:53
Medlem
Jellohs avatar
Veronika Palm är ju typ jättegod så förstår inte hur det kan vara fel. Snarare bra att kvinnor vågar ta för sig och begära lika lön. Dessutom är barn nuförtiden rätt kaxiga så det kanske inte finns så många rädda barn. Då blir det ju pengar över.
Citera
2016-04-16, 13:20
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Ok såg nu att hon inte längre sitter i riksdagen men efter tretton år gick hon nog inte lottlös därifrån. Är nu även ordförande för sthlms arbetarkommun givetvis även troligen överbetald även där. Den nuvarande ordföranden Inger Ashing hade den goda smaken att arbeta utan ett öre i ersättning enligt Expressen.

Tretton år? Det hade jag missat. Kanske lite märkligt, för precis 13 år är gränsen man måste sitta för att få livstids pension.
Citera
2016-04-16, 13:21
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Jag håller med. Jag tycker det är långt mer oroande att opolitisk organisation som RB är, och ska vara, får både en ordförande och en vice ordförande som tillhör makteliten inom S.

Hahahha, "Är"? Driver du eller? Rädda barnen har kampanjat politiskt bra länge. Hjälporganisationer är politiska organisationer. Jag tror inte att den här tråden motsäger mig.

Edit: Du har väl inte missat vår "opariska" hjälporganisation "Radiohjälpen"? "Skänk pengar för att stärka de feministiska krafterna i Rwanda"
Citera
2016-04-16, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Hahahha, "Är"? Driver du eller? Rädda barnen har kampanjat politiskt bra länge. Hjälporganisationer är politiska organisationer. Jag tror inte att den här tråden motsäger mig.

Edit: Du har väl inte missat vår "opariska" hjälporganisation "Radiohjälpen"? "Skänk pengar för att stärka de feministiska krafterna i Rwanda"
Du förstår nog inte vad "opolitisk" betyder i det här sammanhanget.
Citera
2016-04-16, 13:36
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Du förstår nog inte vad "opolitisk" betyder i det här sammanhanget.

Ok? Vadå, allt du inte håller med om är rasism, och allt du håller med om är självklarheter, inte politik? Är jag nära?

Några av Rädda barnens pressmeddelanden:
Nu måste regeringen dra nytta av opinionen
Signalpolitik hejdar ingen flyktingström
Fler poliser i förorten är inte lösningen

Ingen på rädda barnen rör på näsan när biståndet dras ner med tiotals miljarder.

Vad är politik för dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in