2016-04-15, 23:49
Medlem
Hej

Jag har en fråga till modsen, är det möjligt att få en varning för trams i den forumdelen? Alltså det känns som att alla trådar är trolltrådar. Jag undrar hur ni går tillväga för att upprätthålla en viss standard?
Senast redigerad av BlazedNBaked 2016-04-15 kl. 23:52.
Citera
2016-04-16, 00:14
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazedNBaked
Hej

Jag har en fråga till modsen, är det möjligt att få en varning för trams i den forumdelen? Alltså det känns som att alla trådar är trolltrådar. Jag undrar hur ni går tillväga för att upprätthålla en viss standard?
Inte för att jag är moderator just där, men om du letar runt i denna forumdel (dvs Om Flashback) så hittar du gott om folk som är arga för att deras inlägg raderas och varnas för just trams. Så visst går det.
Citera
2016-04-16, 00:15
Medlem
jag har då aldrig fått en varning där. så det är nog lugnt att tramsa.
Citera
2016-04-16, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Inte för att jag är moderator just där, men om du letar runt i denna forumdel (dvs Om Flashback) så hittar du gott om folk som är arga för att deras inlägg raderas och varnas för just trams. Så visst går det.
Mjo sant det, anledningen till att jag fråga är just att det måste vara sjukt svårt att avgöra vad som är uppenbara trollningar/trams eftersom i princip allt är möjligt i den forumdelen. Allting är tydligen rimligt för personerna som hänger där.
Citera
2016-04-16, 00:32
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
jag har då aldrig fått en varning där. så det är nog lugnt att tramsa.
Med den inställningen så har du nog bara haft tur.
Citat:
Mjo sant det, anledningen till att jag fråga är just att det måste vara sjukt svårt att avgöra vad som är uppenbara trollningar/trams eftersom i princip allt är möjligt i den forumdelen. Allting är tydligen rimligt för personerna som hänger där.
I princip är allt är möjligt att diskutera på Flashback, det är bara en fråga om var. Så även konspirationer och alternativa teorier ska få diskuteras.
Citera
2016-04-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Med den inställningen så har du nog bara haft tur.

I princip är allt är möjligt att diskutera på Flashback, det är bara en fråga om var. Så även konspirationer och alternativa teorier ska få diskuteras.
Ja klart att allt ska få diskuteras, är mest fascinerad av hur skeva människor som huserar där och jag kan på riktigt inte tro att de veklingen resonerar som det gör haha. Som sagt måste endå vara jävligt svårt att moderera när allt är tillåtet i princip. Tror många skapar trådar där mest på kul för att provocera folk som inte tror på konspirationerna haha
Citera
2016-04-16, 08:55
Medlem
Protons avatar
Citat:
Ja klart att allt ska få diskuteras, är mest fascinerad av hur skeva människor som huserar där och jag kan på riktigt inte tro att de veklingen resonerar som det gör haha. Som sagt måste endå vara jävligt svårt att moderera när allt är tillåtet i princip. Tror många skapar trådar där mest på kul för att provocera folk som inte tror på konspirationerna haha
I vanlig ordning avgör man ju själv vad man anser vara värt att läsa och ej. Personligen är jag inte intresserad av konspirationsteorier och av den anledningen väljer jag att inte vistas i den delen av flashback.

Folk får ha vilka absurda uppfattningar de vill, det är ju liksom det som är tanken med forumet, men det ska som sagt hållas på rätt ställe och det går säkerligen alldeles utmärkt att få varningar för exempelvis off topic-diskussioner i konspirationsforumet med, det är ju bara att sätta igång och svamla om något annat än det tråden ursprungligen handlade om.

Alltså, vet man med sig att man kommer störa sig på innehållet i delforumet, låt bli att läs det då. Svårare än så är det ju inte?
Senast redigerad av Proton 2016-04-16 kl. 09:06.
Citera
2016-04-16, 09:01
Bannlyst
Citat:
Hej

Och vad är en viss standard enligt dig?
Citera
2016-04-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanbama
Och vad är en viss standard enligt dig?
Jag vet inte? Hur mäter man idioti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto