2005-11-22, 10:09
Medlem
Såg en film om ett amerikanskt stridsfartyg som drogs in i bermuda triangeln och sedan dök upp ett par år senare ur ingenstans med besättning och allt .
Dom hade tydligen färdats genom tiden , filmen ska ha baserats på denna då verkliga händelse...någon som sett filmen?

Vad kan vara orsaken till att så många båtar försvinner där ?

Sen fanns det någon tv serie som bygger på amerikanska statens forskning om det övernaturliga , i ett avsnitt visades det hur en fjärstyrdkamera åkte in i en grotta där det fanns en öppning i tidorum , kameran som försvann in iljuset hittade man sedan utanför och genom nån kol undersökning så konstaterades det att kameran varit försvunnen i 100 år ..

Altså arkiverat bevismaterial ....

vad tror ni ....
Citera
2005-11-22, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av master2
Såg en film om ett amerikanskt stridsfartyg som drogs in i bermuda triangeln och sedan dök ett par år senare ur ingenstans med besättning och allt .
Dom hade tydligen färdats genom tiden , filmen ska ha baserats på denna då verkliga händelse...någon som sett filmen?

Vad kan vara orsaken till att så många båtar försvinner där ?
En teori är det finns ett magnetiskt fält på havs botten som genom en virvel i vattnet drar ner båtarna , ett vakum.

Sen fanns det någon tv serie som bgger på amerikanska statens forskning om det övernaturliga , i ett avsnitt visades det hur en fjärstyrdkamera åkte in i en grotta där det fanns en öppning i tidorum , kameran som försvann in iljuset hittade man sedan utanför och genom nån kol undersökning så konstaterades det att kameran varit försvunnen i 100 år ..

Altså arkiverat bevismaterial ....

vad tror ni ....

Låter väldigt spännande måste jag säga, dock har jag inget information som jag kan bidra med, men jag tror att det finns mängder av teorier
Citera
2005-11-22, 10:15
Medlem
Morningstars avatar
Är det inte så att stora gasutsläpp från botten gör att ytspänningen sänks, vilket gör att fartygen åker ned med en jävla fart?
Citera
2005-11-22, 10:19
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morningstar
Är det inte så att stora gassutsläpp från botten gör att ytspänningen sänks, vilket gör att fartygen åker ned med en jävla fart?

Gasteorin anser jag vara den mest troliga i dagsläget.
Citera
2005-11-22, 10:32
Bannlyst
Citat:
vad tror ni ....

Jag tror - nej - jag är övertygad om att du snackar skit.
Citera
2005-11-22, 10:40
Medlem
TEOs avatar
Enligt statistik så är inte detta område mer drabbat än något annat. Hela grejen startade tydligen när Charles Berlitz skrev sin bok med något modifierade versioner av händelser som hade inträffat i trianglen.

Det är bra om man inte tror på allt som visas i TV
Citera
2005-11-22, 11:18
Medlem
chrilLs avatar
karta: http://www.biblelife.org/bermudatriangle.gif
Citera
2005-11-22, 12:40
Bannlyst
Jag märkte iallafall inget när jag åkte genom Bermuda triangeln
Vill dock gärna tro att det skulle vara något övernaturligt och häftigt.
Citera
2005-11-22, 12:43
Medlem
Inlines avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Bermuda_Triangle

Min åsikt är att det rör sig om överdrifter och fantasier. Det sjunker inte fler skepp där än på andra ställen.

Master2: Har du en länk till den andra händelsen du talar om?
Citera
2005-11-22, 13:06
Medlem
svar

nej jag har ingen länk
Citera
2005-11-22, 14:20
Medlem
dallassallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilL
karta: http://www.biblelife.org/bermudatriangle.gif
Aha... Det var ju jättestort, ju.
Då är det inte konstigt att mycket skepp sjunker där - nära öar, nära Amerika - många åker väl där.
Trodde det var ett relativt litet område.
Citera
2005-11-22, 14:38
Medlem
Morningstars avatar
Citat:
nej jag har ingen länk , men tvserien gick nog på tv4 och var ganska seriös dom använde starka referat till avdelningen hos Am.regeringen som höll/håller på med sån forskning (byrå namn?)
Dom arkiv som finns är ju öppna tydligen..

Om det fanns riktiga bevis för att någon lyckats skicka en kamera 100 år tillbaka i tiden skulle detta vara den största nyheten i världshistorien. Att detta inte har uppmärksammats av någon annan tyder på att de s.k. bevisen inte håller för närmare granskning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in