2016-04-15, 23:01
Medlem
Hej, jag har problem med hojjen och hade behvt lite vgledning om var jag ska brja felska.
Har
Honds hornet cbr 900 -03
Fel p bromsljus. Bromsljuset fungerarnr man anvnder fotbroms men inte handbromsen. "Klickknappen" vid handbromsen som reglerar bromsljus lter o knns som den ska. Vart tycker ni jag ska brja felska?

Mvh
Citera
2016-04-15, 23:36
Medlem
smurflers avatar
Tycker att du skall brja underska om du fr ngon signal ut frn sensorn vid handtaget fr handbromsen. Nu vet jag inte exakt hur den ser ut, antingen r det ngon mekanisk eller s r det en banjo misstnker jag. Oavsett, brja dr. Fr du ingen signal ut, se om du har strm in. Har du det, men ingen signal ut, vet du att dr r felet. Fr du signal ut s fortstter du bara i ledet och ser var ngonstans som signalen bryts.

En mtpenna med matning r GULD vrt nr man felskar sdana hr problem. D kan du kra signalen manuellt, fr att se huruvida allting fungerar, och det tar bara ngon sekund. Du behver inte ens skruva upp saker och ting, du kan mata genom sladden med hjlp av en spets som likt en nl kan kras genom plasten.
Citera
2016-04-15, 23:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Mta om det kommer strm fram till kontakten r en bra start, kommer det fram strm mter du kontakten om den sluter som den skall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in