Jag valde ett starta en ny tråd så att vi får lite fokus på detta intressanta ämne:
Jag undrade då:
Dessutom skrev General Nogi:
Och då undrade jag:
Varvid TB-303 svarade:
TB-303 svarade inte på frågorna utan slingrade sig. Varför inte bara svara: "nej, jag vet faktiskt inte varför man var tvungen att anlägga speciella transitläger, eftersom spåren inte ändrade vidd exakt var de anlades". Det har i mina ögon varit ett betydligt bättre svar och utmärkande för ett sunt källkritisk revisionist.
Citat:
PS. Quark - Majdanek var beläget i den övervägande etniskt tyska staden Lublin, medan Auschwitz åtminstone fram till 1942 sågs som liggandes på rikstysk mark och inte i generalguvernatet (se Mattogno Special Treatment in Auschwitz s.31-32). De "renodlade Förintelselägren" dvs Treblinka, Belzec, Sobibor och Chelmno låg förvisso i Polen (att de tre förra samtliga var belägna alldeles i närheten av där järnvägarna skiftade till en annan spårvidd bör ge en hint om dessa lägers verkliga funktion - se vidare Mattogno & grafs monografier om Treblinka och Belzec). Dina funderingar här är förstås som de flesta av dina övriga argument: grundlösa och nebulösa.
Jag undrade då:
Citat:
Ange exakt var järnvägsspåren ändrade vidd, vid de sk genomgångslägren Treblinka, Belzec eller Chelmno.
För om det inte var precis vid själva lägret så måste det ha inneburit en mastodont uppgift att först transportera hundratusentals judar till lägren och sedan transportera dem vidare till järnvägsvagnar som stod på räls med rätt spårvidd.
Eller lät man människorna gå från t ex Treblinka till en ny station med rätt spårvidd? I så fall borde dessa marscher ha noterats av den lokala befolkningen.
För om det inte var precis vid själva lägret så måste det ha inneburit en mastodont uppgift att först transportera hundratusentals judar till lägren och sedan transportera dem vidare till järnvägsvagnar som stod på räls med rätt spårvidd.
Eller lät man människorna gå från t ex Treblinka till en ny station med rätt spårvidd? I så fall borde dessa marscher ha noterats av den lokala befolkningen.
Dessutom skrev General Nogi:
Citat:
Problemet med det är förstås att ex. Auschwitz låg inte långt från flera polska byar och städer, och i en på flera sidor öppen terräng, att Majdanek låg i utkanten av Lublin, att Belzec låg på en öppen sluttning med full insikt i lägret från intilliggande platser, att jordbruk förekom alldeles intill Treblinka etc. För att inte tala om massbränningarna av miljoner lik i Operation Reinhard-lägren och vid de hundratals påstådda massgravarna på ostfronten, vilka borde ha iakttagits av tiotusentals omkringboende, partisaner m.fl.
Och då undrade jag:
Citat:
Och när vi ändå är inne på den lokala befolkningen: ni hävdar att alla dessa läger, låg i tätbefolkade områden eller nära böndernas ägor, som Treblinka t ex. Varför har ingen intervjuat den lokala befolkningen om vad de vet?
Jo, Faurisson intervjuade någon obskyr polack för några år sedan. Men han var knappast trovärdig. Varför intervjuade inte Faurisson fler människor? Många är fortfarande i livet idag?
Och varför anlade man dessa läger, Treblinka, Belzec, Sobibor, Chelmno, överhuvudtaget om de bara var transitläger? Varför transiterade man inte människor genom vanliga städer, där spåren ändrades om på samma station? Varför allt detta jobb med läger?
Jo, Faurisson intervjuade någon obskyr polack för några år sedan. Men han var knappast trovärdig. Varför intervjuade inte Faurisson fler människor? Många är fortfarande i livet idag?
Och varför anlade man dessa läger, Treblinka, Belzec, Sobibor, Chelmno, överhuvudtaget om de bara var transitläger? Varför transiterade man inte människor genom vanliga städer, där spåren ändrades om på samma station? Varför allt detta jobb med läger?
Varvid TB-303 svarade:
Citat:
Ja, varför inte massmörda fångarna i de stora avlusningskammrarna som var byggda för hela lokomotiv med ett par vagnar? Det hade troligtivs varit både snabbare och effektivare.
TB-303 svarade inte på frågorna utan slingrade sig. Varför inte bara svara: "nej, jag vet faktiskt inte varför man var tvungen att anlägga speciella transitläger, eftersom spåren inte ändrade vidd exakt var de anlades". Det har i mina ögon varit ett betydligt bättre svar och utmärkande för ett sunt källkritisk revisionist.
Förnekare exempelvis av att den judebolsjevikiska hatpropagandan fick miljontals ryska soldater att massvåldta och förnedra kvinnor i de erövrade områdena, och förnekare av den aggressiva polska chauvinismens övergrepp mot etniska tyskar.
Berodde det alltså väsentligen på den sovjetiska soldateskens inneboende ruttenhet? Det tror inte jag - det var vanligtvis bondpojkar från imperiets alla avkrokar, jag tror inte de i sina personliga böjelser var mer bestialiska än andra soldater (amerikaner eller tyskar t.ex.).