2016-04-15, 12:01
Medlem
expectWhats avatar
Hej där! Sen jag skadade mig för elva månader sen så har min spirituella och andliga sida börjat blomma enormt och jag har förstått hur min inställning förändrar mitt mående till en mer accepterande känsla överlag, och att sanningen gör mig fri.
Jag har alltid vetat om begreppet och meningen med Law of attraction men aldrig medvetet tagit del av meningen.

Men nu på sista tiden så är det nästan som att så fort jag går in på nåt ämne så är det som att livet anpassas efter mitt tankemönster, ett exempel är att jag nyligen ansökt till en studie mot förlamning och efter det så har forskare börjat komma ännu längre inom dessa ämnen.
Det är som att när jag väl ställer mig in på något så dyker det upp saker som har med det ämnet att göra runt mig, och så har det varit sista månaderna.
Jag vet att jag kanske låter konstig nu men det är nästan som att allt är uppgjort som i filmen Trueman show.

Jag bara undrar om detta kan vara Law of attraction eller hur det ligger till?
Citera
2016-04-15, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expectWhat
Hej där! Sen jag skadade mig för elva månader sen så har min spirituella och andliga sida börjat blomma enormt och jag har förstått hur min inställning förändrar mitt mående till en mer accepterande känsla överlag, och att sanningen gör mig fri.
Jag har alltid vetat om begreppet och meningen med Law of attraction men aldrig medvetet tagit del av meningen.

Men nu på sista tiden så är det nästan som att så fort jag går in på nåt ämne så är det som att livet anpassas efter mitt tankemönster, ett exempel är att jag nyligen ansökt till en studie mot förlamning och efter det så har forskare börjat komma ännu längre inom dessa ämnen.
Det är som att när jag väl ställer mig in på något så dyker det upp saker som har med det ämnet att göra runt mig, och så har det varit sista månaderna.
Jag vet att jag kanske låter konstig nu men det är nästan som att allt är uppgjort som i filmen Trueman show.

Jag bara undrar om detta kan vara Law of attraction eller hur det ligger till?
Det låter mer som Selektiv perception. https://sv.wikipedia.org/wiki/Selektiv_perception (eller Selektiv Varseblivning - som det även kallas, dvs att det man för tillfället är intresserad av har man mer fokus på och därmed upplever man det som att mycket omkring en handlar om det).
Citera
2016-04-15, 12:58
Medlem
expectWhats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagesnyggast
Det låter mer som Selektiv perception. https://sv.wikipedia.org/wiki/Selektiv_perception (eller Selektiv Varseblivning - som det även kallas, dvs att det man för tillfället är intresserad av har man mer fokus på och därmed upplever man det som att mycket omkring en handlar om det).

Såklart har forskning svaret på det.
Visst jag tror till viss del på Selektiv perception men jag tvekar på att det är hela förklaringen, för ju längre detta pågått på sista tiden så har jag haft i huvudet tanken om att det kan vara för att jag börjat uppmärksamma saker som har med ämnet att göra, men jag har märkt att det inte är så enbart.
Citera
2016-04-15, 14:00
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expectWhat
Såklart har forskning svaret på det.
Visst jag tror till viss del på Selektiv perception men jag tvekar på att det är hela förklaringen, för ju längre detta pågått på sista tiden så har jag haft i huvudet tanken om att det kan vara för att jag börjat uppmärksamma saker som har med ämnet att göra, men jag har märkt att det inte är så enbart.

I ditt exempel är det svårt att kunna dra en slutsats.

Ifall du var lika insatt i ämnet innan olyckan. Och sedan efter olyckan märkt att det blivit ett jäkla språng..ja då är det dags att fundera.

Men man glömmer oftast att informationen som finns om saker och ting..är så ofantligt stor. Att man inte blir varse om något av det fören man börjar sätta sig in i det. Iom detta så upplever du också att det har skett mycket och sker mycket. För att du förskanskar dig all information under kort tid som tagit flera tiotals år att komma fram till.
Citera
2016-04-15, 14:01
Medlem
Masonicss avatar
Law of attraction är inget mer än självaste Djävulens nya teknik att vinna själar.
Förr gick hans tekniker under namn som "New Age".

Håll dig borta mitt barn.
Citera
2016-04-15, 14:06
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masonics
Law of attraction är inget mer än självaste Djävulens nya teknik att vinna själar.
Förr gick hans tekniker under namn som "New Age".

Håll dig borta mitt barn.

Djävulen som är den största bedragaren, har ju självfallet skapat den största illusionen av alla. Religion.
Citera
2016-04-15, 14:09
Medlem
Masonicss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Djävulen som är den största bedragaren, har ju självfallet skapat den största illusionen av alla. Religion.

Herregud mitt barn. Hädelse är en synd. Prata inte så där.
Citera
2016-04-15, 14:14
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masonics
Herregud mitt barn. Hädelse är en synd. Prata inte så där.

Det förstår du väl själv? Gud vill att du ska njuta och leva av det liv du blivit given. Inte hänge dig av fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in