2016-04-15, 01:15
Bannlyst
Jag överpronerar, vilket leder till att kanten på klackens yttersida slits ner rejält. Mina förra skor med klack så åkte klacken av. (är man). Känns sjukt onaturligt att använda klackar med sånt löpsteg, eftersom den hårda klacken inte är ett dugg följsam med hur jag sätter ner hälen. Men gillar ju den typen av skor. Någon som har tips?

Edit: Såhär blir det http://blog.posturepodiatry.com/wp-content/uploads/2014/10/worn-lat-heel.jpg
Senast redigerad av Johnnythecowboy 2016-04-15 kl. 01:28.
Citera
2016-04-15, 02:28
Medlem
Ytlendarens avatar
Lite trevligt att se, man var inte ensam.
Citera
2016-04-15, 03:16
Medlem
cerns avatar
Finns det inte klackskydd för herrar? man borde ju kunna trä på något runt klacken.
Citera
2016-04-15, 13:43
Medlem
Pecanpies avatar
Kan inte inläggs-sulor speciellt utprovade hjälpa?
Citera
2016-04-15, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Finns det inte klackskydd för herrar? man borde ju kunna trä på något runt klacken.
Klackjärn i gummi möjligen.
Citera
2016-04-16, 21:40
Medlem
Rippless avatar
Mina skor slits lite åt motsatt håll, åtminstone på vänsterskon. Vad ska man göra liksom, det är så man går.
Citera
2016-04-17, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Mina skor slits lite åt motsatt håll, åtminstone på vänsterskon. Vad ska man göra liksom, det är så man går.
Då underpronerar du nog då. Men är ju en stor del av befolkningen som inte har ett normalt steg, eftersom det säljs så mycket löparskor för olika sorters löpsteg.
Citera
2016-04-17, 13:26
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnythecowboy
Då underpronerar du nog då. Men är ju en stor del av befolkningen som inte har ett normalt steg, eftersom det säljs så mycket löparskor för olika sorters löpsteg.

Jag har alltid tänkt att pronation är att man sliter skon som jag gör och supination är som bilden TS refererar till.

Angående mitt steg: jag har varit hos en fotspecialst och de tyckte inte att en iläggssula var nödvändigt.
Citera
2016-05-16, 17:54
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Det är 100% exakt så en herrsko ska slitas! Kolla på herrskor med lädersula och läderklack så ser du att de flesta märken har en gummiförstärkning av klacken just där dina klackar är slitna!

Det var väl kul att få veta att allt är som det ska?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in