2016-04-14, 23:25
Medlem
WhaleMales avatar
Hej!

Om man skulle vilja kunna åka till Oslo under sommaren 1-2 ggr vecka, hur kan man göra det då billigast. Från Örebro eller sthlm.
Citera
2016-04-14, 23:35
Medlem
passports avatar
Tåg såklart, brukar finnas riktigt billiga biljetter. Tror jag betalade 180 spänn sist jag tog tåget från sthlm om jag minns rätt.
Citera
2016-04-14, 23:58
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Tåg såklart, brukar finnas riktigt billiga biljetter. Tror jag betalade 180 spänn sist jag tog tåget från sthlm om jag minns rätt.

Finns det inget typ sommarkort eller nått om man skall åka mycket?
Citera
2016-04-15, 13:54
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Finns det inget typ sommarkort eller nått om man skall åka mycket?
Även om ett sådant fanns så är det nog tveksamt om det skulle löna sig på en tur och returresa. Periodkort om du behöver resa lokalt i Oslo under vistelsen borde ju dock finnas. Tåg kan bli riktigt billigt om man bokar långt i förväg. Annars kör ju Swebus och Bus4You till Oslo. Desssa bussar kan du åka både från Stockholm och Örebro.
Citera
2016-04-15, 16:35
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Även om ett sådant fanns så är det nog tveksamt om det skulle löna sig på en tur och returresa. Periodkort om du behöver resa lokalt i Oslo under vistelsen borde ju dock finnas. Tåg kan bli riktigt billigt om man bokar långt i förväg. Annars kör ju Swebus och Bus4You till Oslo. Desssa bussar kan du åka både från Stockholm och Örebro.
Ubegrensede antall reiser i 7-dagers period i Oslo - NOK 240:

https://ruter.no/kjop-billett/billetter-og-priser/7-dagersbillett/
Citera
2016-04-16, 10:52
Avslutad
De har återinfört X2000 till Oslo, borde vara billigast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem