2016-04-14, 07:11
Medlem
Jag har nyligen fått mitt andra jobb. Lite smått glad, då jag klarar mig bättre med ekonomin, jobbet är simpelt.

Jag jobbar på vardagar börjar på förmiddagarna och slutar precis när kvällen börjar. När jag kommit hem, är jag alltför trött för att orka med någonting. Hade önskat att träning skulle jag orkat med, men nja. Det orkar jag inte med riktigt.

Jag har min ambition inom någonting annat. Det jobbet som jag hade som första, och fortfarande håller på med, när jag får ett arbete. Avancerad att förklara, men jag får små uppdrag, blir sponsrad till olika platser etc. Väldigt kul, men tjänar väldigt litet. Inte alltid som jag får uppdrag.

Hur klarar ni er som jobbar heltid. Orkar ni med andra saker, eller kommer ni hem och "latar" er. Liksom vilar, och låter bara dagen flyga iväg?

Jag tycker bara att dagarna flyger bara iväg, och jag hinner inte med någonting annat. Och det är det som framkallar ångest.

Nu jobbar jag på deltid.

Tack för svar!
Senast redigerad av Koncentration 2016-04-14 kl. 07:27.
Citera
2016-04-14, 07:15
Medlem
Qusimotos avatar
Om du tycker att dina dagar bara glider förbi så kanske du bara ska ha ett jobb?
Citera
2016-04-14, 07:21
Medlem
Xer0s avatar
Jag brukar träna på lunchen. När jag kommer hem så har jag egentligen inget jag brukar göra förutom att äta, slösurfa på flashback osv. Ibland tar jag en kvällspromenad.

Vad är allt det där andra som du vill göra?
Senast redigerad av Xer0 2016-04-14 kl. 07:23.
Citera
2016-04-14, 07:25
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
"jag börjar på eftermiddagen"
Citera
2016-04-14, 07:43
Medlem
SameOldStorys avatar
Jag jobbar 7-16 på pappret men vi har det väldigt fritt så vissa dagar är jag hemma 15. När jag kommer hem möts jag av en liten knodd på drygt ett år så det finns att pyssla med hemma också
Citera
2016-04-14, 07:51
Medlem
MasterBaits avatar
Jobbar med nåt som jag gillar.
Citera
2016-04-14, 08:26
Medlem
note-its avatar
Du börjar på förmiddagen... Då hinner du ett träningspass före det om du går upp i tid. Annars får du helt enklet går direkt och träna efter jobbet utan att gå hem i mellan. Det går om man bara vill.
Citera
2016-04-14, 09:15
Medlem
Även de mest fyllda dagarna kommer man hem runt 17. Har då 6-7 timmar på mig att göra saker. Vad är det du inte hinner på den tiden TS?
Citera
2016-04-14, 09:21
Medlem
ekerilars avatar
Själv arbetar jag säsong inom skog/turism. Varje gång jag byter säsong blir jag väldigt trött de första två veckorna, och får inte mycket vettigt gjort sedan jag kommit hem. Sedan vänjer jag mig och hinner med en vettig fritid också.
Citera
2016-04-14, 09:28
Medlem
Ghastens avatar
Oftast orkar jag inte höra allt för mycket efter jobbet. Jobbar vanlig dagtid. Ibland tar jag en promenad.
Citera
2016-04-14, 09:55
Medlem
pantherTypeGs avatar
Träna på helgerna då? Två dagar räcker väl. Lördag, söndag.
Citera
2016-04-14, 10:20
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentration
Jag tycker bara att dagarna flyger bara iväg, och jag hinner inte med någonting annat. Och det är det som framkallar ångest.

Förstår dig.. Jag har ett jobb som jag trivs riktigt bra med, men sysslar med lite annat vid sidan av också som är närmare mina riktiga passioner. Jag är hemma från jobbet strax efter 18 och ställer mig då och lagar mat tillsammans med flickvännen. Efter mat och disk är klockan närmare 20 och jag har då sällan ork till mycket annat än att dega i soffan. För några år sedan satt jag klarvaken till 1-2 på natten men nu är jag helt slut vid 21-22.

Har lite projekt som jag gärna skulle vilja komma igång ordentligt med, men jag vet inte riktigt hur tiden och orken ska räcka till när man har ett jobb med enkel resväg 30-40 minuter och dessutom har en liten familj att umgås med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in