2016-04-13, 22:04
Avslutad
Hej!

Är väldigt lockad av att investera i nordamerikanska aktier, var gör man detta billigast som svensk medborgare/bosatt i Sverige. Hade tänkt 100k+ och hålla i någon månad kanske, om detta är betydelsefullt.

Det jag har läst mig till är att Avanza och Nordnet är de billigaste.
Samtidigt är ju Robinhood Markets på språng och vill globalisera sin verksamhet. Finns det någon competition ännu som svenskar kan använda sig av? (Har någon info på vilka länder Robinhood fokuserar på?)

Tack på förhand
Citera
2016-04-13, 22:15
Medlem
MrWeedbergs avatar
Nordnit och Avanza är väl de främsta alternativen. Degoro är en relativt ny spelare på marknaden som ska ha låga priser också. De saknar dock ISK och KF, dvs 30% vinstskatt.

Robinhood satsar just nu på USA och Australien. Sverige känns ganska långt bort just nu tyvärr.
Citera
2016-04-14, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeedberg
Nordnit och Avanza är väl de främsta alternativen. Degoro är en relativt ny spelare på marknaden som ska ha låga priser också. De saknar dock ISK och KF, dvs 30% vinstskatt.

Robinhood satsar just nu på USA och Australien. Sverige känns ganska långt bort just nu tyvärr.
Degiro har ISK nuförtiden
Citera
2016-04-14, 09:49
Medlem
DeGiro har vad jag vet billigast courtage och växlingsavgifter på utländska papper, men jag hade ändå kört Avanza. Tycker deras hemsida och alla funktioner väger upp någon extra krona i courtage/växlingsavgift. Men det är ju också för att jag är van vid Avanzas hemsida. Hade jag varit helt ny hade jag kanske kört DeGiro istället. Eller Nordnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in