Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2016-12-08, 07:08
  #85
Medlem
Stingfrees avatar
Finns igen synnerv i munnen!
Däremot ska man vara försiktig med tandköttet för det kan inte återbildas om det förstörs. Bryter du en nagel så växer en ny ut. Samma sak med huden men icke sa Nicke med tandköttet. Enda utvägen i sådant fall är den alldeles nya metoden för plastikkirurgisk tandköttsoperation. Kostnad ca 25 000 -30 000 kr. Läs tidningen Cafe' idag istället och sök på snus.
Citera
2016-12-08, 07:17
  #86
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Myt..? Jag har hört att om man tar en hel näve snus och stoppar i käften, tuggar och sväljer så kan kuken börja växa om man har tur.. Stämmer det?

Min växte nästan 5 cm

Om man byter sida så sliter det mindre på tandköttet då snus är ganska frätande. Finns många som använder portionssnus i både över och underläppen för att minska risken för tandkötts inflammation.

Även träffat en snubbe som snusade lös i underläppen..såg dock ganska "bonnigt" ut..
__________________
Senast redigerad av flaskborste 2016-12-08 kl. 07:21.
Citera
2017-04-19, 11:22
  #87
Medlem
maxorrs avatar
Var inte mycket snack om vilkor sidor som har snus och smaker eller jämförelser

swedsnus.nu inflikar jag bara
Citera
2017-04-26, 17:23
  #88
Medlem
HobbyHitlers avatar
Har hört att om man lyckas pilla in snus innanför ögonloben i ögonhålan där synnerven går så kan denna nerv påverkas så illa att man blir blind.
Sanning eller myt???
Citera
2018-11-21, 22:16
  #89
Medlem
Är vänsterhänt men det verkar som att jag nästan alltid drar in den på högersidan.
Kan det vara så att det blir tvärtom mot ens övriga läggning på händer?

Sen visst, ibland blir man liksom fundersam och drar in den på vänstra sidan. Då känns det skitkonstigt en stund men när det gör sin nytta så skiter man i det.

Sen kan jag informera om en mytisk sak jag tänkt länge som nu tydligt blivit "eliminerad". Jag vet att jag snaskar mycket mindre när jag snusar, det är bara äckligt med godis och mat samtidigt som man snusar, funkar inte bara. DET är en bra sak för tänderna!
Men så har man dessutom tänkt att eftersom snus i sig är basiskt så borde det göra käften basisk efter maten också (när det är som goast att dra in en feting). Men icke, nu har de gjort en jättestudie just i Sverige hörde jag av min tandläkare och det visade sig att PH-värdet påverkades så lite att det inte spelar någon roll alls. Så det kan man glömma då antar jag ihop med myten om att de lade glasfiber i lössnuset för att det skulle "riva" mer. Men vad fan vet jag, de kanske drar till med vad som helst nu när det inte kan bevisas att det inte är direkt relaterat till cancer.

Jag kan säga en sak som jag vet säkert hos mig själv, aptiten minskar rätt rejält samt att jag blir kallare i kroppen...i längden alltså.
Citera
2018-11-25, 23:03
  #90
Medlem
c2gudens avatar
Jag snusar på vänstra sidan. Kanske är placebo men det känns verkligen som att det rinner mer om jag lägger den på högersidan.
Citera
2018-11-25, 23:10
  #91
Medlem
Vänster hörde jag... minns att snacket gick bland bonnläpparna i klassen på högstadiet.
Citat:
Ursprungligen postat av skruven
Höger sida fick jag alltid höra.
Citera
2019-01-16, 05:30
  #92
Medlem
Finns ingen synnerv där men för att vara schysst mot sitt tandkött kan man ju variera.
__________________
Senast redigerad av ketaminsenpeta 2019-01-16 kl. 06:12.
Citera
2020-01-29, 23:04
  #93
Medlem
jag är ju högerhänt så ja brukar köra upp prillan med höger hand och då blir det oftast vänster sida... man vill ju inte sträcka armen o ta höger!
Citera
2020-01-29, 23:20
  #94
Medlem
Findusofelixs avatar
Varierar sida för att i möjligaste mån låta tandköttet vila något mellan prillorna. Är högerhänt och vänster sida känns nog mest naturligt på något sätt.

Försöker ha en prilla i underläppen, men det funkar inte så himla bra.
Citera
2020-01-29, 23:55
  #95
Medlem
AbsolutGregers avatar
Mestadels högran, men den behöver sig lite vila ibland så då får vänstran ställa upp.

Ibland kör jag båda, rabbit style.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback