2016-04-13, 03:27
Medlem
har ätit xanor konstant sen ett halvår tillbaka. Höll på att trappa med tills för 2 veckor sen och då gock det åt helvete och jag bestämde mig för att börja med ssri.
Läkaren sa att jag skulle äta 3 st 0,25 xanor om dagen under tiden jag har biverkningar men det har blivit 4-5. Dom tog slut på 4-5 dagar. Nu har jag en halv 0,25 kvar men vill inte ta den för jag måste ha den när jag vaknar.

Är jätterädd för att va utan medicin, är rädd att läkaren inte vill skriva ut mer för jag har tagit
Mer än vad jag ska.

Han ska ringa mig imorgon vid 3, ska jag vara ärlig och säga som det är eller ska jag säga att jag tappat bort dom?
Citera
2016-04-13, 03:53
Medlem
Mia-Rovys avatar
Läkaren kommer givetvis att fatta att du ljuger om du säger att du tappat bort dem. Äldsta knepet i boken.

Men så kommer han också kanske att förbise det.

Säg att du vill ha mer för att du är rädd att bli utan, men att du måste få uttaget på apoteket begränsat till lägsta möjliga per dag eftersom du har som mål att sluta helt.

Om läkaren därefter skulle fråga så får väl säga att du tappat bort dem. Ni båda kommer att se igenom lögnen, men om du ser till att få endast en dagsdos tillgänglig per dag så tror jag att det är ett tecken på stort ansvarstagande ändå.

Att sluta helt nu är viktigt i ditt läge. Du balanserar på gränsen till ett ställe jag lovar att du inte vill vara på. Jag talar av mycket erfarenhet, inte som läkare men som tidigare missbrukare och vän och släkting till missbrukare av benzo.

Den enda anledningen till att jag anser att du borde fråga om mer är för att du ska få en ärlig chans att trappa ner på dina egna villkor. Men fortsätter det så kommer jag att anse att du inte klarar det på egen hand, och läkaren kommer nog också att tänka så.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-04-13 kl. 04:03.
Citera
2016-04-13, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Läkaren kommer givetvis att fatta att du ljuger om du säger att du tappat bort dem. Äldsta knepet i boken.

Men så kommer han också kanske att förbise det.

Säg att du vill ha mer för att du är rädd att bli utan, men att du måste få uttaget på apoteket begränsat till lägsta möjliga per dag eftersom du har som mål att sluta helt.

Om läkaren därefter skulle fråga så får väl säga att du tappat bort dem. Ni båda kommer att se igenom lögnen, men om du ser till att få endast en dagsdos tillgänglig per dag så tror jag att det är ett tecken på stort ansvarstagande ändå.

Att sluta helt nu är viktigt i ditt läge. Du balanserar på gränsen till ett ställe jag lovar att du inte vill vara på.

Den enda anledningen till att jag anser att du borde fråga om mer är för att du ska få en ärlig chans att trappa ner på dina egna villkor. Men fortsätter det så kommer jag att anse att du inte klarar det på egen hand, och läkaren kommer nog också att tänka så.

Jag vill sluta, meningen med allt är att jag förhoppningsvis ska må bättre av escitalopram och sluta mef xanor lättare. Är mest orolig nu för jag har så lite kvar och kan inte sova. Krampanfall eller vad som.
Citera
2016-04-13, 04:06
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allpan
Jag vill sluta, meningen med allt är att jag förhoppningsvis ska må bättre av escitalopram och sluta mef xanor lättare. Är mest orolig nu för jag har så lite kvar och kan inte sova. Krampanfall eller vad som.
Det är bra att du vill det. Chilla och be vara om mer denna gången

Betydligt bättre om du får välja den mjuka vägen ut på egen hand än att bli släpad ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in