2016-04-13, 00:57
Medlem
Förord.

Satt idag i den högra delen av min kamrats bil på väg från Enköping till Växjö, en härlig vårdag som denna så matar man gärna ut armen genom passagerarrutan och barnslig som man är så kupar man självfallet handen och sluter ögonen samtidigt som man drömmer sig bort.

Frågeställning.

Jag blev lite besatt av tanken och undrar nu: Vad är den perfekta hastigheten att rulla i för att det ska kännas som ett naturligt bröst? Jag är ute efter en vetenskaplig analys för att komma så nära den riktiga varan som möjligt så om det är något mer än hastighet som spelar in får man gärna förklara/tipsa. Då syftar jag på exempelvis handens vinkel och rörelse om det nu skulle spela in.

länkar.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=air%20boob

http://cdn0.dailydot.com/cache/2b/53/2b53d71086f0b3fc7ac060657d0ecb66.jpg
Citera
2016-04-13, 01:16
Medlem
skunkjobbs avatar
På gymnasietiden då gravitationen ännu inte tagit ut sin grymma tribut på de jämnåriga kvinnornas bröst så brukade vi grabbiga grabbar i alla fall beskriva idealbrösten med termen 90-fasta (uttalas nittiofasta som ett ord). Detta innebar att de skulle ge ett motstånd motsvarande det som blir om man håller ut handen kupad konvext mot fartvinden i 90 km/h. Jag har provat ibland vid bilkörning och jag får nog säga att den hastigheten känns rätt behaglig. Nu drygt 20 år senare får man ofta vara nöjd med sådant som motsvarar lägre hastighet än så, i alla fall om man håller sig till naturlig vara. Fast bilarna går fortfarande lika fort

Man får ju tänka på att luftmotståndskraften ökar med hastigheten i kvadrat så det är rätt stor skillnad mellan 90 och 110 km/h.
Senast redigerad av skunkjobb 2016-04-13 kl. 01:21.
Citera
2016-04-13, 06:54
Medlem
8xxSeriess avatar
Bland det märkligaste jag hört... måste testas! Återkommer med resultat
Citera
2016-04-13, 10:26
Medlem
lasternassummas avatar
Ska man förvänta sig att nästa steg i den här tråden är att någon
kommer att hålla ut snoppen genom bilfönstret för att försöka få
det att kännas som ett HJ eller ett BJ?

https://www.youtube.com/watch?v=R8slOQIqygw

Citera
2016-04-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
På gymnasietiden då gravitationen ännu inte tagit ut sin grymma tribut på de jämnåriga kvinnornas bröst så brukade vi grabbiga grabbar i alla fall beskriva idealbrösten med termen 90-fasta (uttalas nittiofasta som ett ord). Detta innebar att de skulle ge ett motstånd motsvarande det som blir om man håller ut handen kupad konvext mot fartvinden i 90 km/h. Jag har provat ibland vid bilkörning och jag får nog säga att den hastigheten känns rätt behaglig. Nu drygt 20 år senare får man ofta vara nöjd med sådant som motsvarar lägre hastighet än så, i alla fall om man håller sig till naturlig vara. Fast bilarna går fortfarande lika fort

Man får ju tänka på att luftmotståndskraften ökar med hastigheten i kvadrat så det är rätt stor skillnad mellan 90 och 110 km/h.

Kommer börja använda 90-fasta för att beskriva bra bröd, testade själv idag runt just 90 och får nog ta och hålla med dig! Påstår dock att jag fann det snäppet behagligare strax under 90! Tack för bra svar!
Citera
2016-04-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
Bland det märkligaste jag hört... måste testas! Återkommer med resultat

Tycker jag verkligen att du bör göra! Levererar du sedan lite go feedback så vore det uppskattat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in