Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-04-11, 13:39
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/person-pakord-av-traktor-pa-stora-enso

"Vid halv tio på måndagsförmiddagen inträffade en arbetsplatsolycka på kartongfabriken i Fors då en kvinna i 45-årsåldern blev påkörd av ett arbetsfordon ute på fabriksområdet.

11.30 konstaterades att kvinnan avlidit av sina skador."

Kan inte vara kul för föraren att ah kört ihjäl en kollega.
Citera
2016-04-11, 13:49
Medlem
Roedoress avatar
Det är först nu jag reagerar på att det är väl extremt ovanligt att kvinnor omkommer i arbetsplatsolyckor.
Av den enkla anledningen att "inga" kvinnor arbetar i farliga miljöer?

Så frågan är om denna kvinna arbetade på "golvet" eller var en besökare från kontoret som typ gick fel.
Citera
2016-04-11, 14:34
Medlem
Jobbar där.

Företaget har hyrt ut städtjänsterna sedan några år tillbaka. Det var en av städerskorna som omkom. Som jag fattade det på informationsträffen ska även föraren ha varit en inhyrd person.

Mina tankar och böner går till familjerna. Aldrig skoj när sådant händer.
Citera
2016-04-11, 14:45
Medlem
Sados avatar
Så fort det är en gul maskin med fyra hjul inblandad så står det traktor i media. Vad gjorde den där? Plöjde? Harvade? Gissar att det liksom 99% av gångerna är någon typ av lastmaskin.
Citera
2016-04-11, 14:50
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusLoves
Jobbar där.

Företaget har hyrt ut städtjänsterna sedan några år tillbaka. Det var en av städerskorna som omkom. Som jag fattade det på informationsträffen ska även föraren ha varit en inhyrd person.

Mina tankar och böner går till familjerna. Aldrig skoj när sådant händer.

Som jag trodde då. Ingen arbetare.
Det är ju nästan uteslutande män som omkommer i arbetsplatsolyckor.
Citera
2016-04-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Så fort det är en gul maskin med fyra hjul inblandad så står det traktor i media. Vad gjorde den där? Plöjde? Harvade? Gissar att det liksom 99% av gångerna är någon typ av lastmaskin.

Det var en hjullastare som det så fint heter. Men traktor är väl lättare att beskriva för gemene man, även om en bonde-traktor är väldigt annorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Som jag trodde då. Ingen arbetare.
Det är ju nästan uteslutande män som omkommer i arbetsplatsolyckor.

Jo, brukar ju oftast vara män. Tänkte spela Dan Berglunds, De Mördades fria republik högt på jobbet imorgon. Sist det var någonting liknande var väl i Polen tror jag. Har varit mycket säkerhetssnack och extra säkerhetsdagar och liknande de senaste åren. Framför allt sen hon som blev ihjälklämd av stora Tambourer när hon körde travers i Kvarnsveden om jag minns helt rätt.

Gud vare med er!
Senast redigerad av JesusLoves 2016-04-11 kl. 15:10. Anledning: FElciterat
Citera
2016-04-11, 15:32
Medlem
Juliusdreads avatar
Citat:
Det var en hjullastare som det så fint heter. Men traktor är väl lättare att beskriva för gemene man, även om en bonde-traktor är väldigt annorlunda.

Jo, brukar ju oftast vara män. Tänkte spela Dan Berglunds, De Mördades fria republik högt på jobbet imorgon. Sist det var någonting liknande var väl i Polen tror jag. Har varit mycket säkerhetssnack och extra säkerhetsdagar och liknande de senaste åren. Framför allt sen hon som blev ihjälklämd av stora Tambourer när hon körde travers i Kvarnsveden om jag minns helt rätt.

Gud vare med er!

Lite OT.
Tragiskt att behöva dö på jobbet. Det tycker jag du gör rätt i, en otroligt stark knegarballad som fortfarande kan vara lika aktuell.

Här är en annan bra låt med Dan Berglund som också är minst lika aktuell idag, https://youtu.be/_oXeiEiNH64
Citera
2016-04-11, 18:50
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ungefär som dom som säger exp jag känner en som kör en grävskopa.
Hur fan kör man en grävskopa?
Citera
2016-04-11, 21:08
Medlem
mythpimps avatar
Citat:
Det var en hjullastare som det så fint heter. Men traktor är väl lättare att beskriva för gemene man, även om en bonde-traktor är väldigt annorlunda.Jo, brukar ju oftast vara män. Tänkte spela Dan Berglunds, De Mördades fria republik högt på jobbet imorgon. Sist det var någonting liknande var väl i Polen tror jag. Har varit mycket säkerhetssnack och extra säkerhetsdagar och liknande de senaste åren. Framför allt sen hon som blev ihjälklämd av stora Tambourer när hon körde travers i Kvarnsveden om jag minns helt rätt.

Gud vare med er!

Hände på Kinnareds sågverk i Januari förra året med..

En man som blev fullständigt krossad av en hjullastare modell större. ( Lastar virke ) Hemsk död. RIP
Citera
2016-04-11, 21:30
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:

Gult är väl alltid någon sorts entreprenadmaskin typ grävare, hjullastare, bulldozer etc. Finns det ens gula bondetraktorer? Måste vara ovanligt isåfall. Röda, gröna, blå men inte gula. I övrigt kan jag hålla med dig.
Citera
2016-04-11, 23:46
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Gult är väl alltid någon sorts entreprenadmaskin typ grävare, hjullastare, bulldozer etc. Finns det ens gula bondetraktorer? Måste vara ovanligt isåfall. Röda, gröna, blå men inte gula. I övrigt kan jag hålla med dig.
Det var en av dessa som framfördes, förmodligen en http://www.malbygard.se/maskinpark/lastmaskiner
Citera
2016-04-12, 08:31
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Vart exakt hände detta du som vet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto