2016-04-15, 21:34
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseblg
Jaså, är det finare att bo här. Du måtte skämta. Vandrarhemmet är fullbelagt på Volontären + att sporthotellet är fullbelagt. Så de ungdomar som är här och idrottar på Högslätten får gå ända från stan för att komma upp hit. Det enda hotell som antagligen som logerar de stackars ungdomarna är First Hotel Stadt. Snart ställs nog allt in på Högslätten för inga föreningar har råd att komma hit längre. Jodå här finns det många nyanlända. Cyklar står överallt runt området.
En sak till, jag har 300 i veckan och är alkoholist så snacka inte om nått rikemansområde. För då cyklade du fel när du kom från Stockholm
Humm, det var mer än jag visste.
Att ungdomar som utövar sport får gå en bit känns dock inte så farligt. De ska väl ha lite kondition?

Sade iaf aldrig att det var något rikemansområde, men att många finare bostäder finns där är ganska vedertaget.
Finns det ens något etablerat "rikemansområde" i Härnösand?
Citera
2016-04-16, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Humm, det var mer än jag visste.
Att ungdomar som utövar sport får gå en bit känns dock inte så farligt. De ska väl ha lite kondition?

Sade iaf aldrig att det var något rikemansområde, men att många finare bostäder finns där är ganska vedertaget.
Finns det ens något etablerat "rikemansområde" i Härnösand?

Menade bara att de hade ett hotell som de fick mat och kunde gå hem och vila mellan matcherna. Turneringar för ungdomar kan sträcka sig från 0800 till 2000, men detta visste du nog.
Förr i tiden var nog Härnön för de som var lite bättre, men nä. Tror inte att det är så längre. Möjligen utåt Solumshamn. Sorry menade inget illa,var lite onykter igår
Citera
2016-04-18, 17:54
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du kan få omedelbart svar på vad som är fel: Idag ska alla barn (med problem) inkluderas i vanliga klasser. Det funkar inte. Förr så lyftes "barn med särskilda behov" (läs bråkstakar) ut ur vanliga klasser och sattes i OBS-klass. OBS-klasserna var små, och hade speciallärare. Nu får man inte göra så längre, för detta kan kränka de små (o-) liven. Därför ska busarna få vara kvar i den vanliga undervisningen och sabotera för allt och alla, och sig själva. Det kan vi tacka politruckerna för!
Du har helt och hållet rätt i det du skriver!

Man kan inte lösa alla problem och samtidigt inkludera och inte särbehandla Förr eller senare kommer problemen tillbaka och biter en i röven. Nu börjar vi på allvar se detta. För både de störande barnen och deras klasskamraters skull är det nödvändigt att barn likt dessa lyfts ur ordinarie klasser.

Jag tror även att det är en tidsfråga innan politiker inser det här...
Citera
2016-04-18, 20:05
Medlem
Hela Sverige är numera överfullt av lodare och patrask, jag är inte förvånad...
Citera
2016-04-19, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Du har helt och hållet rätt i det du skriver!

Man kan inte lösa alla problem och samtidigt inkludera och inte särbehandla Förr eller senare kommer problemen tillbaka och biter en i röven. Nu börjar vi på allvar se detta. För både de störande barnen och deras klasskamraters skull är det nödvändigt att barn likt dessa lyfts ur ordinarie klasser.

Jag tror även att det är en tidsfråga innan politiker inser det här...

Det här är problemet. Specialpedagoger pratar nästan alltid om att INKLUDERA barnen i gruppen för att de inte ska känna sig utanför. Problemet blir att dessa barn som inte kan sköta sig och stör får utskällningar/tillsägelser inför hela klassen istället. Det om något kommer göra att barnen blir "annorlunda". Tycker synd om alla barn som vill lära sig något och vara i skolan som får undervisningen förstörd av mindre skolmogna barn.

Ytterligare problem nu blir även alla flyktingbarn, istället för att låta dom gå ett år för att endast lära sig svenska, ska dom sättas in i klasserna direkt. Lärarna kommer inte få det lätt i framtiden.
Citera
2016-04-28, 12:58
Medlem
Jag blir så vansinnigt less på det ständigt ska skyllas på invandrarna!! Kan inte bara folk sluta anta och låta de som faktiskt vet något om ämnet få yttra sej!?!?
Spekulationer kan man väl ge fasen i!

Extra "roligt" blir det när man vet hur jäkla fel ni har! Visst finns det (såklat) några invandrarbarn i klassen. MEN det barn som ställer till med allt detta är en svensk flicka! Sug på den ni!

Men håller med om att läget är helt ohållbart! Barn och föräldrar ska kunna känna sej trygga med skolan.
Det har blivit mycket fel i denna klass (och närstående klasser) och allt runtikring. Hoppas skolan lärt sej en läxa och ändrar på sej. En av de dummaste sakern tycker jag är att man inte blandar in föräldrar tidigare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in