2016-04-10, 23:54
Medlem
Bonnatorps avatar
Även om det är en ganska ren och fin stad så har orten sin beskärda del av knarkare och invandrare. Bara för något år sedan var det ju någon vaktmästare som blev nerstucken av en invandrare i centrum har jag för mig.
Det finns flera asylboenden, fler än man kan tro i förhållande till ortens storlek, och varannan butiksverksamhet verkar utgöras av pizzerior, frisöser och turklivs.

Gerestaskolan ligger dock på ön (vilket är precis vad det låter som, den halva av staden skiljs från resten av sverige av 10 meter vatten), vilket anses lite finare att bo på, samt att det mig veterligen inte finns några asylboenden på ön.
Finns skolor som hade varit närmre den största förläggningen i gamla fängelset, men vad vet jag. Kanske finns något mindre hem för negerbarn på ön också.
Citera
2016-04-11, 00:04
Medlem
trollgubbens avatar
De framtida "pensionsräddarna" bara övar inför framtida kravaller. Är det någon som sitter på info om demografin i dessa klasser?
Citera
2016-04-11, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop

Stigande kriminalitet, stigande kostnader osv osv.
Att det skulle röra sig om Connys och Ronnys som härjar loss är föga troligt. Med stor sannorlikhet är det Abdallahs och Muhammeds som försöker ta sig ton. Det kan ganska enkelt tolkas genom att man uppenbarligen slösar pengar på en till lärare.

Skulle det vart svenska ungar skulle dom inte fått en spänn.

(Min fetning) Exakt, man får lära sig att läsa mellan raderna!

Grattis föräldrar i Härnösand, ni ville ha det så här (minus SDröstarna och svenskarnas partiröstare), nu har ni fått det öde ni själva har valt!
Citera
2016-04-11, 05:02
Medlem
JoakimBalls avatar
Det fungerar inte att ha invandrarpojkar* i klasserna, behärskar du inte språket så förstår du inte undervisning som i sin tur leder till rastlöshet (ADHD my fucking ass!). Det är lättare att dra ned andra på sin nivå än tvärtom....

Hade jag haft barn, inte en JÄVLA CHANS I HELVETE att jag skulle tillåta staten experimentera med deras framtid. jag är inte ens troende men skulle hellre placera dem i religiösa friskolor, där de säkerligen har disciplin på ungarna.. En klass anpassas efter den slöaste eleven och det ställs inga krav, sätts inte något tryck på de som missköter sig.

DINA BARN kommer att leva i en än mer hyperglobaliserad värld där andra länder har disciplin och krav i skolan, där ett ruttet äpple inte förstör hela skörden...

*Kvinnor med invandrarbakgrund är oftast extremt lugna, och de har jag inga problem med alls.
Citera
2016-04-11, 06:27
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du kan få omedelbart svar på vad som är fel: Idag ska alla barn (med problem) inkluderas i vanliga klasser. Det funkar inte. Förr så lyftes "barn med särskilda behov" (läs bråkstakar) ut ur vanliga klasser och sattes i OBS-klass. OBS-klasserna var små, och hade speciallärare. Nu får man inte göra så längre, för detta kan kränka de små (o-) liven. Därför ska busarna få vara kvar i den vanliga undervisningen och sabotera för allt och alla, och sig själva. Det kan vi tacka politruckerna för!

Det stämmer bra, i våra barns skola har de löst problemet med att hitta på en lösning som går runt problemet.
De har skapat en "oas" där de våldsamma barnen sätts, detta är bara en tillfällig lösning men sedan två år har har bråkstakarna varit där och endast tillåtits komma tillbaka till klassen en lektionstimme i veckan.
Funkar skitbra...
Citera
2016-04-11, 06:59
Medlem
RedSavinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Det stämmer bra, i våra barns skola har de löst problemet med att hitta på en lösning som går runt problemet.
De har skapat en "oas" där de våldsamma barnen sätts, detta är bara en tillfällig lösning men sedan två år har har bråkstakarna varit där och endast tillåtits komma tillbaka till klassen en lektionstimme i veckan.
Funkar skitbra...

Var i Sverige befinner du dig, på ett ungefär?
Hur stor är skolan?

Berikad?
Citera
2016-04-11, 07:34
Medlem
Imirons avatar
Jag har arbetat med den här typen av ungar, det kan i princip lika gärna vara svenskar som barn med invandrarbakgrund.

Att ha dem i stora klassrum är helt idiotiskt. Är de i en liten grupp så kan vara mycket mer flexibel, men i en vanlig klass måste man slänga ut dem om de drar igång. De reagerar allt som oftast våldsamt på detta och det flyger saxar och stolar. Beteendet förstärks om strategin fungerar för barnet.

Lärarna är som regel väldigt rädda för att lägga ner ungarna och vill du inte ha en sax kastad i huvudet eller magen så blir det istället att de står och dividerar med en unge med trotssyndrom som står och skriker på dem. Det kan vara bra beroende på situation, men i en hel klass så blir det massa "collateral damage".
Citera
2016-04-11, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
De barnen brukar ha respekt för lärare om de inte bott för länge i Sverige.
Troligtvis en olycklig slump som gjort att det blivit 8 ADHD barn i samma klass.

Du skojar. Ingen kan skriva så på allvar!
Citera
2016-04-11, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Jag har arbetat med den här typen av ungar, det kan i princip lika gärna vara svenskar som barn med invandrarbakgrund.

Att ha dem i stora klassrum är helt idiotiskt. Är de i en liten grupp så kan vara mycket mer flexibel, men i en vanlig klass måste man slänga ut dem om de drar igång. De reagerar allt som oftast våldsamt på detta och det flyger saxar och stolar. Beteendet förstärks om strategin fungerar för barnet.

Lärarna är som regel väldigt rädda för att lägga ner ungarna och vill du inte ha en sax kastad i huvudet eller magen så blir det istället att de står och dividerar med en unge med trotssyndrom som står och skriker på dem. Det kan vara bra beroende på situation, men i en hel klass så blir det massa "collateral damage".

Har som förälder haft en dotter i en klass med problem. Endast etniska svenskar, men med hög andel killar, varav vissa mycket drivna i konsten att mobba (maktbyggande mobbing) och i att dupera skolpersonal.
Dock också bevis på synnerligen dåligt agerande från skolledning och skolkurator, problemen försvann i högstadiet när klassen delades och späddes ut med elever från intilliggande skolor med elever som inte var vana att mobbas och i stället betraktade mobbarna som de som var nåt fel på, samtidigt som mobbarna hamnade i olika klasser och deras samarbete förstördes. Med över 6 års pina innan dess, problemen började redan i förskolan och kunde mad bättre agerande från skolan ha stoppats redan där! Lärarna däremot hyfsade, men skolledningen lyssnade inte på deras larmande om problem. Tilläggas kan, att föräldrarna var synnerligen olika, både politiskt och socialt och hade väldigt lite gemensamt, flera hade starka åsikter och noll i samarbetsförmåga. Sonen gick i en mycket trivsammare klass, med betydligt normalare föräldrar....Och då funkade skolledningen, de hade ju helt enkelt inget att göra där, lärarna fixade allt på egen hand....Men det var samma skolledning...Men med tanke på det jag sa om föräldrarna, problem kan sannolikt uppstå mycket lättare när föräldrarna avviker mycket sinsemellan, t.ex olika syn på lag och rätt, sharia och svensk lag är ju rätt så olika....
Citera
2016-04-11, 08:35
Medlem
Stigmata01s avatar
Är inte Härnösand ett mp-näste? Lider av utflyttning och dålig ekonomi vilket kommunen försökt lösa genom högt asylmottagande. Som sagt en stad som genomsyras av mp och v logik.
Citera
2016-04-11, 08:40
Medlem
RiverStyxs avatar
Min gissning är att detta handlar om ett så kallat "möte mellan människor". I det här fallet norrländska kommunistkärringar som får uppleva ett möte med ungdomar från Mellanöstern.
Citera
2016-04-11, 08:45
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du kan få omedelbart svar på vad som är fel: Idag ska alla barn (med problem) inkluderas i vanliga klasser. Det funkar inte. Förr så lyftes "barn med särskilda behov" (läs bråkstakar) ut ur vanliga klasser och sattes i OBS-klass. OBS-klasserna var små, och hade speciallärare. Nu får man inte göra så längre, för detta kan kränka de små (o-) liven. Därför ska busarna få vara kvar i den vanliga undervisningen och sabotera för allt och alla, och sig själva. Det kan vi tacka politruckerna för!
Plus att var och varannan jävla unge har en diagnos i dag. Det räcker att titta i sitt Facebook-flöde för att se stolta WT-morsor dela inlägg om hur fantastiskt ADHD är

I det här fallet är det väl kaosblattar som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in