Citat:
Ursprungligen postat av
Volvo242DL
Jag tror dom är ganska lyckliga med sin tillvaro och om inte så vet dom ju vems felet är
Stor skillnad mot väst där extremiströrelser poppar upp som svampar ur jorden och spelar spratt för den renläriga politiska kulissen som dom själva menar är en "demokratisk" önskan från alla
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/120-poliser-skadade-efter-upplopp-i-berlin
Citat:
Ursprungligen postat av
Volvo242DL
Nationalismen gör att de har något att samlas kring. Tyvärr är det något som våra politiker tagit ifrån oss
Tidigare ikväll lyssnade jag på melodifestivallåtar från den tiden de fortfarande sjöng på svenska. Vi behöver inte gå så långt tillbaka, 1990-tal kanske. Det kändes väldigt befriande i vart fall för en svensk som jag

Så "gulligt" att du betraktar dig som "Svensk". En sak vet jag dock: Du delar inte de svenska moderna och postmoderna värderingarna alls.
Vad gäller extremiströrelser som poppar upp, så är det ett välkänt faktum att Kreml stöder
alla rörelser i väst som
inte är äkta socialdemokratiska eller liberala.
Detta är fullkomligt logiskt utifrån Putlers synvinkel. För blotta existensen av demokratiska och liberala västerländska stater ter sig ifrån Moskva som att dessa enbart är skapade för att destabilisera Ryssland. Att sedan västerländska organisationer, diplomater och privatpersoner träffa ryska äkta oppositionella, (alltså inte höger och vänsterextremister, vilka är politiskt ofarliga för Putler, då de delar hans mål: Ett expanderande ryskt imperium), ser Moskva som en direkt hybridkrigföring ifrån väst sida. Att ta kontakt med äkta oppositionella är blott första steget i en sådan "krigföring".
Att sedan väst, genom NATO expansionen, flyttat fram sitt inflytande i östra Europa, är heller ingenting som ses med blida ögon i Kreml. Att det var de östeuropeiska folken, själva, som via sina demokratiskt valda regeringar, till varje pris, ville in i NATO är något som saknar relevans för den ryska ledningen. De tror nämligen att alla opinionsyttringar är styra av egna eller andras krafter. Begreppet "folkvilja" har ingen relevans i Kreml. Vad folket "vill" bestämmer de krafter som, för tillfället, manipulerar dem, och dessa krafter kan antingen vara ifrån väst eller ifrån Ryssland. Tilläggas skall att den kinesiska ledningen har ungefär samma synsätt, även fast de nog är ännu känsligare för social oro. Hur som helst så kan de "knäppa av och på" antijapanska demonstrationer när det passar den kinesiska ledningen.
Och när kommer det ryska folkupproret. Ja, det lär nog, tyvärr dröja. Det kan antingen komma spontant, men då måste det till en kombination av total social misär och ett ryskt militärt nederlag, (jf revolutionen 1905).
Ett annat alternativ är förstås om väst, verkligen, får tummen ur arselet, och inleder högst verkliga offensiva informationskrigsoperationer för att destabilisera det ryska piss-imperiet på riktigt. Med tanke på hur instabil den Ryska Federationen verkligen är, (annars så skulle man inte anse sig behöva hålla sig med en så gigantisk säkerhetsapparat), så skulle väst kunna få skiten att falla sönder på nolltid, utan att ett enda skott skulle behöva avlossas.