2016-04-13, 08:10
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Nu tänker du på något annat än EPA-traktorer, dom får gå nästan så fort dom kan på två växlar (med vissa begränsningar).
Helt rätt. EPA-traktorer skall dock vara så konstruerade att det blir svårt att köra fortare än ca 30 km/t. Men det är länge sedan man kunde regga en EPA-traktor.
Citera
2016-04-13, 08:18
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Helt rätt. EPA-traktorer skall dock vara så konstruerade att det blir svårt att köra fortare än ca 30 km/t. Men det är länge sedan man kunde regga en EPA-traktor.
Att den inte får köras snabbare än 30km/h är inte detsamma som att det skall vara svårt att köra snabbare. A-traktor däremot får bara gå i 30km/h +- 10%. Nä man har ju inte kunnat reggae EPA-traktorer på drygt 41 år.
Citera
2016-04-13, 08:41
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Nu tänker du på något annat än EPA-traktorer, dom får gå nästan så fort dom kan på två växlar (med vissa begränsningar).
Eftersom A-traktor i dagligt tal fortfarande kallas EPA finns det ingen som helst anledning att märka ord.

En EPA nuförtiden är ofta en gammal ombyggd volvo eller liknande med dubbla växellådor och de högre växlarna spärrade. Den byts ut efter registreringsbesiktning mot en ospärrad och däri ligger olagligheten.

Ofta finns en liten anordning som gör att man snabbt kan spärra den igen om polisen skulle komma.
Allt från en fiskelina man drar i under mattan till sofistikerade upplägg med elektromagneter.
Citera
2016-04-13, 08:44
Medlem
Borlänge är och har alltid varit en rövarstad med kulmen runt sekelskiftet. Det har dock gått upp och ner över tid.
Citera
2016-04-13, 22:54
Bannlyst
Stämmer det att en EPA-traktorförare även blivit våldtagen av ett somaliskt ligistgäng?
Citera
2016-04-13, 23:57
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiihto
Stämmer det att en EPA-traktorförare även blivit våldtagen av ett somaliskt ligistgäng?
Har du någon typ av källa på den infon eller är det bara skitsnack?
Citera
2016-04-14, 00:03
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeeeezt90
Ja fram med FUP en vilken grej.
Citera
2016-04-14, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meeeeezt90

Det är ju det jag frågar? Jag vet inte jag bor inte i Borlänge! Min kompis bor där och han sa att det florerar ett sånt rykte i Borlänge.
Citera
2016-04-14, 18:28
Medlem
sappys avatar
Citat:
Det är ju det jag frågar? Jag vet inte jag bor inte i Borlänge! Min kompis bor där och han sa att det florerar ett sånt rykte i Borlänge.

Nej, det florerar inte ett sånt rykte i Borlänge. Tyvärr
Citera
2016-04-14, 21:23
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Citat:
Ja, och jag undrade var du hade hört/läst det för det var ju inte det lilla påståendet du kom med menar jag.
Citera
2016-04-14, 22:30
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Jag har hört från två olika källor att det skulle vara så.
Självklart finns det ingen FUP, blir nog rätt pinsamt om det kom ut att man blivit tryckt i prutten.
Citera
2016-04-14, 22:54
Medlem
Vad jag har fått höra är att EPAraggarna ska ha ryckt upp nå blommor eller liknande och kastat på en BMW då det har hoppat ut ett gäng upprörda blattar som undrar vad fan dem håller på med då har EPAraggarna varit provocerande och uppkäftiga som de eskalerat.

Soldiers of odin kommer in i bilden och med att dem kommer in hoppar även Bandidos in och efter det las SOO dalarna ner, hörde även att den kvällen ska Bandidos ha åkt runt i någon bil och letat folk att spöa på och att folk flytt undan dem centralare delarna utav Borlänge för att undvika de.

Det är den versionen jag fått höra sen hur stor del av hela grejen det är låter jag vara osagt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in