2016-04-10, 11:49
Bannlyst
Tjena har en dator som jag surfar omkring precis överallt på testar en massa appar och programvaror helt utan eftertanken eller nästan iaf.

Den här datorn formateras 4-6gr om året det som stör mig är att installationsusbstickan som jag gjort enligt Microsofts guide (det är i princip bara en oneclick) så får jag inte med alla uppdateringar jag har fram till dagens datum.

Jag vill göra en bootbar installationssticka med WIN10 där alla uppdateringar jag har gjort följer med.
Hur bär jag mig åt?

Eller är det så att om jag tar ison fråm Microsoft sida idag så innehåller den de alla senaste uppdateringarna? (Jag har en laglig ver av Win10)

Tack på förhand.
Citera
2016-04-10, 12:49
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelylleHansen
Tjena har en dator som jag surfar omkring precis överallt på testar en massa appar och programvaror helt utan eftertanken eller nästan iaf.

Den här datorn formateras 4-6gr om året det som stör mig är att installationsusbstickan som jag gjort enligt Microsofts guide (det är i princip bara en oneclick) så får jag inte med alla uppdateringar jag har fram till dagens datum.

Jag vill göra en bootbar installationssticka med WIN10 där alla uppdateringar jag har gjort följer med.
Hur bär jag mig åt?

Eller är det så att om jag tar ison fråm Microsoft sida idag så innehåller den de alla senaste uppdateringarna? (Jag har en laglig ver av Win10)

Tack på förhand.

Det är senaste ISO`n som gäller då alla uppdateringar numera är kumulativa.

Varför formaterar du om när du kan ominstallera med en systemavbildning av din senaste/första råa ominstallation, ett sorts basic tillstånd som du går tillbaka till. Det går betydligt fortare.
Citera
2016-04-10, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det är senaste ISO`n som gäller då alla uppdateringar numera är kumulativa.

Varför formaterar du om när du kan ominstallera med en systemavbildning av din senaste/första råa ominstallation, ett sorts basic tillstånd som du går tillbaka till. Det går betydligt fortare.

Ok, tack har precis tagit hem ison från microsoft och lagt in den på min sticka.

Funderat på det också men har fått för mig att det blir renare att göra en helt ny installation?
Citera
2016-04-10, 12:55
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Funderat på det också men har fått för mig att det blir renare att göra en helt ny installation?

Ja det blir det ju också. Om det är viktigt så är det ju bättre att ominstallera men då bör du även ompartitionera för renhetens/säkerhetens skull.
Citera
2016-04-10, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ja det blir det ju också. Om det är viktigt så är det ju bättre att ominstallera men då bör du även ompartitionera för renhetens/säkerhetens skull.

Tack för snabba svar nu blir det formatering!
Citera
2016-04-10, 13:00
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Tack för snabba svar nu blir det formatering!

Och ompartitionering .
Citera
2016-04-10, 13:02
Bannlyst
Citat:
Och ompartitionering .

Japp
Citera
2016-04-10, 13:03
Medlem
1FFs avatar
Det finns ett snabbare sätt att installera på där du slipper steget med att göra ett Usb - http://www.easyuefi.com/wintohdd/index.html
Citera
2016-04-10, 16:33
Bannlyst
Citat:
Det finns ett snabbare sätt att installera på där du slipper steget med att göra ett Usb - http://www.easyuefi.com/wintohdd/index.html

Installationen av Win till usbstickan går automatiskt och den tog väl 20min i bakgrunden när jag grejade med annat sen gick partitionering formatering och installation 20-30min till.

Fortare en så behöver det inte gå men tack ändå.
Senast redigerad av HelylleHansen 2016-04-10 kl. 16:50.
Citera
2016-04-11, 21:59
Medlem
zixls avatar
Här finns ett sätt att dra in uppdateringar offline, jag har bara testat win7 men det verkar finnas stöd för 10 också. Man behöver ju internet när man tankar ner filerna.

http://download.wsusoffline.net/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in