2016-04-12, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Micke Rom? Refräng: "kronakrona tack sa Micke..."

"Coronaa Coronaa-rona
Taaaakk så micket
Panta burk,
ge mig din pant
Åååh eeoh Panta Panta Panta Panta Coronaa
Ooehheo Panta Panta Panta Panta Corona"

Kanske skulle höra av sig och ge lite tips om låttexter!!
Citera
2016-04-13, 05:49
Medlem
Blekes avatar
Vad är det för fel på folk? Jag kommer inte ihåg någon som blev sur över Dr Bombay. Många hade hans musik som guilty pleasure, vi visste ju att det var så förbannat fånigt men det var ändå roligt att lyssna på. Jag minns då endast positiv respons och även folk som blev mer intresserad av Indien som följd.

Vänstern verkar ha problem med att förstå skillnaden på att skratta med någon istället för att skratta åt någon. Ärke-kränkta människor.
Citera
2016-04-13, 11:03
Medlem
ensiferums avatar
När jag var i Indien och spelade up just dr bombay för folket jag hängde med där nere (män, 25års åldern) garvade alla unisont åt musik och texterna och vissa av dem gick fortfarande runt å nynnade "calcutta - i am a taxidriver in-"

men det är väl som vanligt att det är de vita människorna som tar illa upp å andras vägnar.

Någon sorts "pre-emptive-racism" eller något
Citera
2016-04-13, 12:03
Medlem
skiter väl i dr bombay, tycker mer att det är skrämmande att en lågpresterande idiot som Samuel Ydrefelt får uttala sig via en debattartikel i en tidning som en gång i tiden var seriös. Samuel har i varje fall rätt i en sak, man kan inte värja sig för idioter, hans debattartikel förpestar livet för oss andra. Samuel verkar inte ha alla hästar hemma i stallet, undra vad han tycker om The Big Bang Theory då, han borde kanske skriva ett brev till filmbolaget och be dom att genast plocka bort den där stackars indiern som alla driver med.
Nä Samuel, lär dig vad ordet ironi betyder, var inte så djäkla lättkränkt, du är bara patetisk. Du för absolut inte alla indiers talan. Sedan tycker jag att det är skitsnack som han skriver "Jag är till hälften etnisk indisk och till hälften etnisk svensk.". Du är inte alls etnisk, du är ett hopplock av två olika nationaliteter och uppenbarligen ett bra bevis på att man verkligen inte ska blanda raser.
Samuel är bara bitter för att han inte fick annat jobb än att vara personlig assistent. Jo jag vet, det finns många duktiga personliga assistenter, men många jobbar som personliga assistenter för att dom inte får något annat jobb, Samuel är en av dessa.
Citera
2016-04-13, 13:17
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Kan du förklara den liknelsen?

Är inte Roger Pontare väldigt nationalistisk?

I dessa tider är nationalism enligt många lika med rasism.

Kolla När Vindarna Viskar Mitt Namn och Silverland på Youtube.

Är det inte lite för svenskt och därmed rasistiskt?
Citera
2016-04-13, 13:20
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorkaKrafter
Världen var mer avslappnad på 90-talet (och tidigare). Fattar inte vad som hände. Var det 11 september som gjorde att alla blev mer lättkränkta och PK?

Det har ändrats väldigt mycket och väldigt snabbt. Så sent som 2001 gjorde Fredrik Lindström en "dokumentärfilm" om den påhittade sångaren Harry Viktor. Hans stora hitlåt hette "Nu ska vi dansa negerjazz" och framfördes också i filmen av artisten. Flera kända personer var med i filmen och berättade om hur stor denne Harry Viktor varit trots att han nu var helt bortglömd. Det hade förmodligen inte funkat i dag. Se en snutt av filmen här.

https://www.youtube.com/watch?v=XugQONZi63k

Jag läste också en krönika i Corren om detta med kränkthet. Hur den uppstår, och varför detta ämne tar så mycket plats i det moderna samhället. Läs den här.

http://www.corren.se/kultur-noje/kulturkronikor/svenska-folket-rasar-inte-om4091771.aspx

Jag tycker att det ska bli kul att se hur PK-Sverige reagerar på DR Bombay.
Citera
2021-10-31, 18:31
Avslutad
Dr Bombay var ett sätt att kunna skoja lite om hur det är att vara en indier på ett satiriskt sätt, antar att han har fått inspiration från Iznogod som också var grymt.

Jag gillade 90-talet då man fick skoja till lite mer utan att det blev ett jävla liv.
Citera
2021-10-31, 18:43
Medlem
Sladdarens avatar
Importerade svartingar förstår inte ironi och sarkasm om man tex parodiserar på deras kultur och utseende samt beteenden som kan tyckas vara stereotypiska. Mellan vita människor har det funkat fint med skämtsamma föreställningar i 1000 år .. Man drar vitsar om ryssar och norskar, danskar och dom gör likadant med svenskar och sen är man ändå vänner och fattar refrängen. Direkt du drar en vits om en svarting skriker den rasist.

Därför ska de bland annat inte vara kvar i sverige, de ska åka hem. Och när dom drar vitsar om svenksar blir det oftast inte roligt eftersom deras komedi är helt enkelt inte rolig extremt krystat och inte träffande likt eller snarlikt som vi kan iaf relatera till

Våra kulturer är för olika helt enkelt på ett dåligt sätt. Tror att många svenskar skulle åka på en standupshow av bara engelskmän, tyskar osv. Hur många svenskar hade skrattat mer åt dem än arabisk , afrikansk standup?

Ivf tror jag Dr Bombay blir mer eller mindre lynschad i dagens samhälle såsom vänstern har skapat det

https://www.youtube.com/watch?v=kPpuEgAZ2rQ&ab_channel=ExtensiveMusicUnder ground
Senast redigerad av Sladdaren 2021-10-31 kl. 18:47.
Citera
2021-10-31, 19:14
Medlem
gullfias avatar
Jag har jobbat med indier i över 15 år och känner dem mycket bra. De är absolut inte lättkränkta. Detta är inget de skulle bry sig om. Jag känner inte till "Dr Bombay" men sannolikt är det en ganska okunnig imitation av en indier och den enda reaktion en indier skulle ha på det, var att det inte var roligt och att personen var okunnig. Ungefär som du skulle ha om en tysk låtsades vara svensk. Inte kränkt, du skulle bara inte tycka att det var roligt.

Majoriteten av de indier som finns i Sveirge idag, är IT konsulter. De flesta som skickas utomlands är ganska skärpta. De talar inte svenska och är inte intresserade av att lära sig det, i de flesta fall. Det här skulle överhuvudtaget inte finnas på deras radar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in